K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-07-2011, 21:15   #11
ladytass
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 144
Styrke: 13
ladytass er ny på vejen
Jeg er på vej til en psykiatrisk vurdering. Har fået den bevilliget gennem kommune, da lægen mener, at det ikke kan vente. Medicins behandling er jeg i. Antidepressiv, retalin og seroquel.
Min far har adhd og min mormor er psykisk syg, så skal gennem vurdering nu, for at få en diagnose.
Har lige gennemgået måneders 5 arbejdsprøvning, hvor det er vurderet, at jeg ikke er i stand til at komme op i tid.

Men jeg ved, at der er lang tid igen

Og chancerne er små for fleksjob. Prøver bare at holde fast i noget form for håb, for kan ikke forsøge mine børn, hvis jeg kun skal have 15-20 timer i deltidsjob uden tilskud af nogen art.
Hvis jeg ender på kontanthjælp, så har min mor lovet at spæde til med penge. Dvs give mig det som jeg mister ifht dagpenge. Men tror nu, at jeg bliver forlænget. Især fordi jeg står til at vente på en afklaring fra psykiatrien. Og min SB mener ikke, at jeg så bliver smidt af dagpenge.
ladytass er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 22:33   #12
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Penge

Det er sgu da altid noget at du får sdp forlænget
og når at du får de forskellige piller må du jo også have nogle diagnoser
Så vi krydser fingre for dig og håb må der være
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 23:23   #13
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Seroquel = antipsykotisk medicin der også bruges mod stemningssvingninger m.m.
Ritalin = bruges ved impulsive handlinger, opmærksomhedsforstyrrelser m.m.
Antidepressiv medicin.

En kombination som kan dæmpe et hav af forskellige symptomer - symptomer som kan komme ved mange forskellige sindslidelser.

Så hvor er det godt at du skal i ordentlig psykiatrisk udredning!

Både i forhold til din sagsbehandling, men i særdeleshed i forhold til dit helbred - så du kan få den rette behandling.

Ordentlig diagnostisk udredning er VIGTIG.

Desværre kan medicinen gøre lige så meget skade som gavn.

Jeg håber virkelig at du får lov at forblive på sygedagpenge, så du ikke skal under det yderligere psykiske pres det vil være at stå med endnu lavere indtægt.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2011, 00:25   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jsn Se meddelelser

Og tilsidst vil din arbejdsevne afgøre hvilket tilskud du skal have.
Mellem 12½ time og 16 er det 2/3 tilskud
Mellem 16 og 25 timer er det 1/3 tilskud
Jeg tror man skal passe på med ikke at sætte det så firkantet ud, nedsat tid er blot et ud af mange mulige skånehensyn.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2011, 00:53   #15
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg tror man skal passe på med ikke at sætte det så firkantet ud, nedsat tid er blot et ud af mange mulige skånehensyn.
Enig, og ikke nok med at det er firkantet... -der er også fejl i fakta

Der er kun 2/to tilskudssatser: 2/3 og 1/2, og der er fx mange der får 2/3 med 20 timer ugentlig, da der jo tit er flere skånehensyn end nedsat tid osv.


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2011, 09:49   #16
ladytass
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 144
Styrke: 13
ladytass er ny på vejen
Jeg har ingen diagnoser endnu, får bare en masse piller smidt i hovedet. Og ved heller ikke hvilken diagnose jeg skulle få. Ved bare, at jeg altid har været anderledes. Jeg har aldrig kunne begå mig mellem en masse mennesker. Kan ikke skabe nye relationer. Mennerkser siger mig simpelthen ingenting. Det lyder måske underligt, men det er sådan jeg bedst kan beskrive det. Det er ikke sådan jeg sidder og er ked af, at jeg næsten ingen omgangskreds har, for jeg evner simpelthen ikke at føle noget for andre mennesker, så jeg ønsker dem i mit liv. Finder dem ikke interessante at tale med. De forstår mig ikke. Og føler mig så meget anderledes end alle. Som om at min hjerne arbejde i en anden dimension.

Okay det lyder helt ****ed up, når jeg sidder og skriver det, men prøver bare at tale lige ud fra posen og forklare hvordan jeg har det.

Samtidig kan jeg ikke slappe af. Kan ikke koncenterre mig om noget. Har jeg aldrig kunnet. Kan ikke sidde og se en film uden jeg skal støvsuge, facebooke, tegne, vaske op samtidig. Kan ikke stilles ved en ting ad gangen. Seroquel hjælper da det får mig til at slappe lidt af.

Antidepressiv kan jeg ingen effekt mærke af. Har det stadig ligeså psykisk dårligt, som jeg altid har haft det. Og har fået pillerne siden sep 2010, så de skulle jo gerne virke nu.

Vil lige tilføje, at min SB bliver ved med at forhøje mit timetal i arbejdsprøvning. Er nu på 20 timer i den ene uge og 28 i den anden. Hun siger, at jeg bare skal føre dagbog, for har udmeldt at det er alt for mange timer, og har efter 5 måneder ikke magtet at opfylde de mange timer.

Hun mener, at hun bare øger timetallet på papir, så der er grund til, at min sygedagpenge kan forlænges, men ser det ikke skidt ud. For jeg kan jo ikke opfylde disse timer. Så tror kommunen vel blot, at jeg bare sagtens kan stige i timetal, nu når hun bare skriver det.

Skal jeg så føre dagbog helt udførligt, så de kan se, at jeg ikke kan klare det?

Sidst redigeret af Stezu; 14-07-2011 kl. 19:47. Årsag: indlæg lagt sammen - brug redigerfunktion ved tilføjelser
ladytass er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2011, 10:49   #17
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Jeg syntes, at du skal bede om, at I kigger grundigt på din antidepressive medicin, når du kommer til den psykiater du skal have et forløb på.
Der er da ingen grund til at du får et præparat der potentielt giver dig bivirkninger (synlige eller usynlige) hvis ikke du har gavnlig effekt af det!!!!!!
I kan prøve et andet præparat...

Har du kigget på forskellige diagnoser selv eller har tidligere behandlere nævnt nogen? ADD eller måske især Skizoid personlighedsstruktur (skizoid personlighedsforstyrrelse)...
Jeg har bare en indgroet interesse for psykiske lidelser, det er derfor jeg spørger. Du behøver ikke svare
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2011, 11:14   #18
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er en dårlig ide at der fuskes med timer, da det kan komme til at gå ud over dig ved fleksansøgning.

Få fluks dette rettet til korrekte timer, evt få chef for arbejdsprøvning at skrive dit korrekt timeantal.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2011, 11:27   #19
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
adhd

Jeg syntes at det blandt andet lyder som en voksenudgave af adhd, det lider jeg f.eks af
og ritalinen indikerer også sådan noget
Jeg syntes at det er utroligt at du får en masse alvorlige piller uden at du er ordentlig diagnostiseret hvordan kan de så vide hvad at du skal have
Det er alletiders at du bliver ordentligt diagnostiseret, så kan du få den medicin og den behandling som at du har brug for
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2011, 11:32   #20
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
er enig

synes også det meget mærkeligt, at få medicin når man ikke kender ens diagnoser

det eneste jeg fik inden mine diagnoser var truxsal
men det var noget som jeg selv efterspugte
det er først efter mine diagnoser, at jeg fik medicin og løbende blevet reguleret

desværre udskriver mange læger bare noget medicin og så skal det nok gå alt sammen
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan jeg blive visiteret til flexjob og hvornår? 180388 Spørgsmål ang fleksjob 1 18-09-2012 19:18
Visiteret til fleksjob, er Handicap SU svært at opnå? RuBn86 Hjælpemidler til handicappede 10 22-03-2012 10:34
JA... det kan blive MEGET svært at få fleksjob mik16 Fremtiden for fleksjob og førtidspension 8 18-03-2011 18:02
Visiteret til Fleksjob Vendel Spørgsmål ang fleksjob 4 20-01-2009 10:26
Er visiteret til fleksjob men!!!! Marianne.a.b Spørgsmål ang fleksjob 18 26-10-2007 17:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension