K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-03-2011, 10:23   #21
Road66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2009
Indlæg: 132
Styrke: 15
Road66 er ny på vejen
Vil bare lige fortælle, at da jeg "truede" kommunen i henhold til lov om aktiv beskæftigelse, ja så blev der sat skub i sagen.
Skal snart i arbejdsprøvning. Min erfaring er, at du skal kende lovgivningen (ved godt det er svært når man har probleme med helbredet). Blive ved med at holde kommunen op på hvad der står i lovgivningen.
Du skriver, at du vil tage op på kommunen. Hvad med at skrive en mail eller et brev til din sagsbehandler og måske dennes leder. Derved har du på skrift, at du har kontaktet kommunen....

Held og lykke med kampen
Road66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2011, 10:53   #22
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Husk at der er forskel på AKTIVERING og AFKLARING:

Du skal AFKLARES, dvs at din restarbejdsevne skal beskrives.
Dette gøres bedst på et reva-center, således at du ikke skal igennem flere forløb.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2011, 11:30   #23
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
Hejsa.
Vil lige skrive lidt om min sag og det at ryge i det sorte hul.

Jeg har været i "hullet" i snart 3/4 år og det værste er det rent psykiske.

Jeg har forinden været sygemeldt i 7 år og har været mangt og meget igennem i den tid.
Grunden til at der ikke kan tages en beslutning i min sag er fordi jeg ikke er stationær på det psykiske plan(det kan jeg læse at der er mange der render ind i)
Ja de er snu kommunerne.

Da jeg røg af sygedagpengene følte jeg mig magtesløs fordi jeg ikke viste hvilken retning jeg skulle gå i for at få den fornødne hjælp.
Jeg har stadig en tro på at jeg har lidt timer på arbejdsmarket(med den rette hjælp) og derfor vil jeg frygtelig gerne have et flexjob.

Efter brevet med stop af sygedagpengene tog jeg straks kontakt med kommunen som dog ikke ville kendes ved mig
Når ikke de kunne yde mig økonomisk støtte så mente de heller ikke at jeg havde krav på andet.
Jeg mente dog noget andet og rendte dem faktisk på dørene i 2 ½ mdr. før jeg fik en sagsbehandler.
Min første samtale hos hende gik rigtig godt og vi aftalte at jeg skulle tage et 6 ugers kursus forløb(hvad jeg har krav på)
Dette forløb skulle afklarer hvordan jeg ville tage det psykisk...LOL ja som I kan tænke jer var det ikke en pind værd.
Jeg havde ikke noget ud af det andet end udgift til transport. (Jeg fik befordringsgodtgørelse men det dækkede hverken det ene eller det andet)
Men essensen i kurset var at jeg efterfølgende ville være klar til et reva forløb.
Jeg føler mig ikke mere klar men hvis de mener det er det der skal til så deltager jeg gerne

Hvis kommunen forslår et eller andet så HUSK at få af vide hvad der ligger til grund for deres valg og hvad det evt. vil ende ud med i den sidste ende!!

Jeg har naturligvis anket mit sygedagpenge stop og i den anledning sagde min nye sagbehandler at de IKKE må gå imod kommunens vurdering så altså indtil anken er igennem vil der ikke ske noget nyt i min sag.
Jeg kan så arbejde mig frem til en reva vurdering som sagtens kan foregå mens jeg venter på "dommen"
Jeg håber at komme et skridt videre så der forhåbentlig kan ske noget godt i min sag når anken er igennem.

Så arbejd for at komme nærmere målet og vær endelig selv medvirkende til at det sker.
Hvis ikke man selv deltager aktivt er det at man syltes.

Håber nogle kan have lidt ud af min historie
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2011, 13:09   #24
Amy
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 21
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Amy er ny på vejen
Vedr.ophør af sygedagpenge...

Hej Zara & alle I andre

Jeg fik stoppet mine sygedagpenge i november 2010 og var helt nede..
Kommunen valgte og se bort fra mine 2x arbejdsprøvninger,da jeg jo var for dårlig ( kunne dårlig klare 3timer 4x om ugen!!!! ) FLOT!

Afslag på førtidspension,da ingen havde erklæret min tilstand for stationær og jeg dermed MÅTTE være fit for fight og bare skulle tage mig sammen og tilbage på arbejdsmarket igen

MEN modtog så i sidste uge, notat fra undersøgelse fra kirurgisk ambulatorium, at min tilstand ER STATIONÆR SAMT KRONISK!!!!

Jeg tudede,både af lettelse, men samtidig også af frygt. Nu er det altså bare sådan,skal nu lære og leve med smerten og ikke lade den dominere resten af livet..

Jeg håber jo så på,at kommunen nu vil tage mig seriøs og hjælpe mig med, at blive afklaret..
Enten revalidering / Flex job .....Eller pension?

Vi har pt. kun min mands indtægt,sidder i eget hus (indtil vidre) banken er usikker på vores økonomi fremadrettet osv..

Det hele er bare så ufatteligt hårdt og ydmygende

Håber & ønsker, reglerne snarest bliver ændret og især den gensidige
forsørgelsespligt, bliver afskaffet! -Helt ærligt,vi lever i 2011

Knuz & tanker

Amy
Amy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2011, 12:55   #25
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sniffeline Se meddelelser
Hi hi hi fnis. Tak LUM for at gøre det arbejde, min morfinprægede hjerne ikke kan tænke sig til.
*lol* skidt da med det jeg er selv rigtig dårlig tl det der med at huske hvilken lov det nu liiige er, jeg ved det er der men.... det er for det meste et KÆMPE arbejde for mig at skulle til at rode efter, fordi det er selve loven jeg ikke husker navnet på, at ledee efter en enkelt § er nemt nok, år først man har rette lov, og så er det rat at andre husker bedre end jeg, der til er det vel da det vi har siden til, at hjælpe hinanden, og måden den hjælp skal falde på er jo lige så forskellig som folk er flest

Lige den der husker jeg fordi den er brugt for nylig, ellers ville jeg sikkert ikke kunne have husket hvor jeg fandt den *gg*
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
De(t) sorte får Andepigen Politik og Samfund 3 29-04-2012 07:46
det sorte hul Zara Alt det andet 20 22-09-2011 16:03
Er lige faldet for 52 ugers reglen - Hjælp til løbende aktindsigt rollo Alt det andet 5 27-02-2010 11:50
antallet af førtidspensionister er faldet med 33000 ! FlemmingLeer Politik og Samfund 27 12-08-2008 11:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension