K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-03-2011, 18:24   #51
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hej Zara.

I den her sammenhæng er det fuldstændig ligegyldigt hvilke diagnoser vi andre har været indlagt med.

Først spørger du om nogen har prøvet at være indlagt ambulant - så spørger du om du selv kan bede om at blive det i stedet for at skulle sove der.
Vil din psykiater have dig i et ambulant forløb eller vil hun have dig indlagt døgnet rundt?
Uanset hvad, så syntes jeg, at du skal sige JA TAK uden tøven. Både så du selv kan få ro og for din families skyld.

Der er mange typer psykiatrisk behandling i hospitalsregi.

- Jeg har været indlagt på psykiatrisk afdeling. Altså haft en stue med en seng og været der i døgndrift; efter nogen tid begyndte jeg at øve i at tage hjem og sove en gang imellem. Det bliver man når man ikke kan klare at være alene og/eller - som i dit tilfælde - har behov for at komme væk fra de sædvanlige rammer med børn, madpakker osv.

- Da jeg ikke længere havde behov for at overnatte, var jeg stadig indlagt der, men var der kun om dagen - og havde ikke en stue og seng. Det var "bare" for at mildne overgangen fra at være indlagt til ikke at være indlagt.

- Jeg har været i et ambulant afsnit hvor patienterne kom i dagtimerne mandag til fredag (vist nok 9-14) og der var terapi, morgenmad og frokost og aktiviteter. Der havde jeg behandling, jeg havde en kontaktperson jeg havde daglige samtaler med og jeg deltog i fx. kreativt værksted, at dække bord før maden og udflugter.

- Jeg har været i ambulant behandlingsforløb for spiseforstyrrelse hvor jeg kom til samtale med en behandler først to gange om ugen, så en gang og så hver 14. dag. Det var et forløb som ikke havde noget at gøre med indlæggelse.

Så du kan nok se, at der er mange forskellige muligheder.

Jeg har ALDRIG oplevet en psykiatrisk afdeling der ikke havde en socialrådgiver tilknyttet.

Uanset hvad det er din psykiater ønsker for dig, så kan du ikke blive tvunget til noget. Det er der meget stramme regler for, og man skal i ekstrem grad være til fare for sig selv eller andre.

Sig ja tak, og kom til en forsamtale hvor du kan få afklaret hvad det er det drejer sig om

Hvis det er døgnindlæggelse som jeg kan høre du frygter lidt, så kan jeg fortælle dig at det altså overhovedet ikke er farligt. Tværtimod kan det være godt at komme væk fra hjemmet.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2011, 18:24   #52
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zara Se meddelelser
Tusin tak igen til jer

Jeg ved altså ikke hvad jeg skulle gøre uden jer

MTVRV1. jeg bliver nød til at spørg dig om det du skriver at det er frivilligt, kan jeg også bede om en indlæggelse ambulant, så jeg kan komme hjem til natten?

Passer det også at, der er socialrådgivere som vil kunne hjælpe en med en dialog med kommunen og tale eller hjælpe en med at tale ens sag?
Ja det tror jeg faktisk godt
alså at du kun er der om dagen og tager hjem om aften
det synes jeg du skulle snakke med din psykiater omkring

der er netop ansat socialrådgivere og de kan godt tage en dialog med kommunen
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hjælp søges havheks Alt det andet 7 07-01-2012 22:49
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
Hjælp søges. Hønsehuset Alt det andet 2 12-11-2009 17:12
Hjælp søges odenseMand35 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 05-07-2008 09:25
Hjælp søges. AnnetteH Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 24-01-2008 15:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension