K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-01-2011, 18:47   #1
Guldfax
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-12 2010
Lokation: Randers
Alder: 37
Indlæg: 136
Styrke: 14
Guldfax er ny på vejen
genbrugt resourceprofil er det tillladt--??

jeg har i 2005 søgt om revalidering pga ryg og nakke problemer.. men fik afslag. der er blevet lavet en resourceprofil.

Nu går jeg så sygemeldt og mine 52 uger udløber 28 feb 2011..
jeg skulle derfor ha lavet en resourceprofil igen.. jeg skulle sellv udfylde den men gjorde opmærksom på at det kunne jeg ikke..

Da jeg så kommer på kommunen i dag for at lave resourseprofil - siger hun at hun ikke kan lave en ny da der skal udbygges på den der er lavet i 2005 ????

Her er det så jeg står af - den profil passer slet ikk - det var kroniske smerter i ryg/nak dengang og psykisk nu....???

MÅ HUN OVERHOVEDET BRUGE DEN FRA 2005....??? vi har ingen gang gennemgået den fra 2005 sammen i dag... HAR BEDT OM EN KOPI NÅR DEN ER SKREVET IND...
Guldfax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2011, 19:02   #2
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
...mener bestemt ikke, at din sagsbehandler gør noget ikke tilladeligt ved at opdatere din ressourceprofil fra 2005, tværtimod mener jeg, vedkommende er forpligtet til at "det gamle" bliver stående.

...men bliv hængende her i din tråd, så kommer nok flere svar :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2011, 19:18   #3
Guldfax
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-12 2010
Lokation: Randers
Alder: 37
Indlæg: 136
Styrke: 14
Guldfax er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
...mener bestemt ikke, at din sagsbehandler gør noget ikke tilladeligt ved at opdatere din ressourceprofil fra 2005, tværtimod mener jeg, vedkommende er forpligtet til at "det gamle" bliver stående.

...men bliv hængende her i din tråd, så kommer nok flere svar :-)
oki, måske sys bare det virker mærkeligt...
Guldfax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2011, 19:36   #4
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Det er helt korrekt, Carmen !

Ressourceprofilen skal opdateres !

Det er faktisk ulovligt at skrotte den gamle !

Der skal ske en opfølgning på samtlige punkter i den gamle ressourceprofil.

Så kan man jo netop se, hvordan udviklingen er gået,

hvad enten det er i positiv eller negativ retning.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2011, 08:42   #5
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Den helt korrekte brug af ressourceprofil er at for hver gang der er noget nyt til div. punkter, tilføjes det nye og med den opdaterede dato, så kan den der læser den også se at situationen har ændret sig.
Jeg er igang med min 3. opdatering og der bliver det nye skrevet på med ny dato, og man kan virkelig se en forskel fra den blev lavet første gang i 07/08.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2011, 11:50   #6
Guldfax
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-12 2010
Lokation: Randers
Alder: 37
Indlæg: 136
Styrke: 14
Guldfax er ny på vejen
..

oki... jamen der er tilføjet en del siden den i 2005... så det må jo "komme til min fordel" hva angår hjælp til at komme videre...

Dengang var det kun problemer med ryg/nak, nu er der kroniske smerter i ryg,skulder og nak, kronisk hovedpine, kroniske smerter/problemer med det ene knæ.. psoreasis på hænder og fødder - begrænsninger med sko, kemikalier, hansker, og så er jeg hevist til obs/unders. for psoreasis-gigt - da jeg er følsom for træk og har tegn på psoreasis-gigt..
Så det er gået væsentligt ned af bakke, men er spændt på at høre hvad der kommer til at ske..
Guldfax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2011, 12:55   #7
archibald
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2009
Indlæg: 117
Styrke: 15
archibald er ny på vejen
Ja min "historie" ligner din, bortset fra at min er fra 2003. Jeg anede heller ikke at sagsbehandler havde lavet den og selv udfyldt samtlige punkter , ingen partshøring. I 2009 skriver min daværende sagsbehandler at jeg ommatches med henblik på udarbejdelse af rp, så hun anede altså heller ikke at den eksisterede. Føler mig også magtesløs i forbindelse med opdatering, synes det er forkert at jeg skal skrive under på den gamle, godt nok med mine kommentarer, så jeg er endnu ikke helt sikker på hvad jeg gør.Søger stadig råd.
archibald er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2011, 14:06   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af archibald Se meddelelser
synes det er forkert at jeg skal skrive under på den gamle, godt nok med mine kommentarer, så jeg er endnu ikke helt sikker på hvad jeg gør.Søger stadig råd.
Når du får rp'en til partshøring skal du kommentere på den, d.v.s., at de steder/påstande du ikke er enig i, der skriver du din egen opfattelse af tingene.

Derpå skal sb kommentere på dine kommentarer, sb skal tage stilling til, om h*n fastholder sin første påstand eller om din kommentar kan godkendes.

Og først når du er helt enig i rp'en skriver du den under.

Hvis du føler dig presset til, at skrive under kan du skrive "læst, men ikke godkendt" og så din underskrift.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Resourceprofil 5dia Alt det andet 4 22-11-2010 00:15
Resourceprofil. J&J Alt det andet 19 20-08-2010 12:22
Resourceprofil Gunell Alt det andet 5 29-01-2010 18:22
Resourceprofil Ragdoll Alt det andet 11 01-10-2009 09:57
Resourceprofil lena Politik og Samfund 19 29-10-2007 21:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension