K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-12-2011, 16:34   #11
lala
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
lala er ny på vejen
Hej tak for jeres gode råd, vil lige sige at afgørlsen er ikke kommet endnu så vi ved ikke begrundelsen endnu og han skal ikke opereas, fordi det er al for høj risiko for at han kan blive indvalid,er i øjebliket i behandling hos fys, og piller har heller ikke været i arbejdsprøvning.
lala er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2011, 17:40   #12
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.775
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Vigtigt!....

Kære Lala

Læs alle svarende igennem en gang til og besvar alle spørgsmålene, fordi at vi erfaringsmæssig ved at du vender tilbage med din sag med 95% sikkerhed.

Hvor du så er bagud i forståelsen af sagen samtidig med at du/i kommer i tidsnød. For jeres egen skyld!

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 02-12-2011, 18:35   #13
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af lala Se meddelelser
Hej allesammen jeg er ny her inde håber at i kan hjælpe mig her er min historie min mænd kom til skade på arbejde og har fået discosporlaps han har været sygemeldt siden januar månden 2011 i dag har han fået brev fra kommunen hvor de orienter om varighedbegrænsning der stå for dit vedkommeende medføre detter ,at udbeteling af sygedagpenge skal ophøre senest februar ,kommunen har dog mulighed forundtagelsevis at forlænge sygedagpengeperioden efter nedstående regler du vil inden februar modtag afgørlelseom sygedagpenge vil ophøre denne dato eller om kommunen finder at der i dit tilfælde er grunlag for at forlænge udbetaling.Det jeg gerne vil spørger kan de stopesygdagpenge når der er tale om arbejdsskade og betyder denne her brev at sygedagpeng vil blive stoppet.

Hilsen
Lala
Hvis der er nogle nye oplysninger i form af f.eks. nyere lægeoplysninger eller noget nyt om arbejdsskadesagen, så er det en god idé at meddele det til jobcentret, før de afgør sagen til februar. Der er et par måneder endnu, så der er lidt god tid.

Jeg mener, at det er hvis arbejdsskaden er blevet godkendt i arbejdsskadestyrelsen og samtidig ikke er afsluttet, at sygedagpenge kan forlænges, men det kan dem, der har prøvet det nok endnu bedre svare på. Så nej det med at den er anmeldt giver ikke forlængelse, desværre (selvom de fleste sikkert synes, det ville være fair)

Det kan være en god idé at indhente aktindsigt hos jobcentret, så man kan se, hvor meget de egentlig har i sagen (statusattest, rapport eller lignende), så man kan få et overblik over, hvad man selv måske synes, der mangler/og de ikke ved noget om, som bør være relevant i sagens forløb. (som man kan oplyse dem om, lægeoplysninger, fortælle dem, at man er i behandling for det og det eller lignende).

K10 har sygedagpenge-link: http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop her kan man få et kort overblik over, hvad der bør ske i en procedure og betingelserne for forlængelsen i forbindelse med stop af sygedagpenge.

Pøj pøj med det.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2011, 13:14   #14
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
Jeg har også en arbejdsskade. Den er anerkendt, men i ørste omgang mente de ikke, at jeg ville få men efter sådan en skade. Den ankede jeg hurtigt og har så fået en afgørelse på en mengra på 18 plus tab af erhvervsevne. Men da mine sygedagpenge blev varslet stoppet, var den afgørelse ikke kommet. Så vi henviste til at jeg havde en arbejdsskade kørende. Kommunen undersøgte det, og selv om jeg fik medhold i min klage hos arbejdsskadestyrelsen, så vurderede kommunen alligevel at der var faldet en afgørelse idet ASK først havde skrevet at jeg efter al sandsynlighed ikke ville få men efter skaden...
Så ikke altid nok at have noget uafsluttet hos ASK
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygedagpengestop...... Damgaard Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 08-10-2012 20:41
Sygedagpengestop USP Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 16-09-2012 11:35
Sygedagpengestop USP Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 08-08-2012 15:23
sygedagpengestop karsten kran Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 29-07-2011 00:37
sygedagpengestop og § 17 køkkenleder Alt det andet 0 10-06-2010 22:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension