K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-12-2010, 21:57   #1
Skizonym
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-12 2010
Indlæg: 17
Styrke: 14
Skizonym er ny på vejen
Lov om førtidspension - kan jeg få hjælp?

er lidt nervøs. Håber i kan hjælpe.

Hej jeg har et papir hvor der står SAMTYKKEERKLÆRING - FØRTIDSPENSION. Den underskrev jeg for 1 måned siden ca. Det handler om "Til brug til behandling af min sag om førtidspension - også står der en hel masse med oplysninger og ditten og datten.

Også tænker jeg der står en dato på den dag jeg underskrev den?? er det så 3 måndere frem eller hvordan?..

Også har jeg fået et andet papir hvor der står høring af ressorceprofil/arbejdsevnevurderingsjournal.

Såfremt du har kommentar til profilen bedes du venligst indgive disse til jobcentret senest 12-11-2010. Og det er vi jo forbi.. Har hverken kommenteret eller underskrevet. Men nok om det.

Er der nogen der kan give mig et svar på det første jeg skrev om den dato er det som betyder 3 månedere ? de har til at behandle sagen?.

Tak..
Skizonym er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 22:02   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er 3 måneder, fra den dag du får brev om (med dato) at sagen er overgået til reglerne om førtidspension.

Så det er det brev du nu skal afvente - ring evt og spørg ind til sagen og hvor den er på nuværende tidspunkt.

Partshøringen af ressourceprofilen er kun vigtig hvis du har tilføjelser, eller er uenig.
Er du enig og tilfreds med den, så er det lige meget med partshøring.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 22:20   #3
Engel
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-11 2010
Indlæg: 137
Styrke: 14
Engel er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Det er 3 måneder, fra den dag du får brev om (med dato) at sagen er overgået til reglerne om førtidspension.

Så det er det brev du nu skal afvente - ring evt og spørg ind til sagen og hvor den er på nuværende tidspunkt.

Partshøringen af ressourceprofilen er kun vigtig hvis du har tilføjelser, eller er uenig.
Er du enig og tilfreds med den, så er det lige meget med partshøring.

Hvad er det for 3 måneder du snakker om, mig bekendt er det først når den overgå til afgørelse der er nogen form for tidsfrister, og sagen er tydeligt vis ikke overgået til nogen afgørelse, så længe man blot søger kommentarer til ressourseprofilen.

Den med underskriften, er gyldig så længe sagen behandles, med mindre man trækker den tilbage !
Men gør man det og stadig søger, skal sagen overgå til afgørelse på det foreliggende.
Engel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 22:29   #4
Skizonym
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-12 2010
Indlæg: 17
Styrke: 14
Skizonym er ny på vejen
Hvor langt tid plejer der ca. normalt at gå?. Fra at jeg har fået profilen til den endelige afgørelse?. Snakkede med min sagsbehandler for 1 uge siden hun sagde at hun havde instillet den positiv. hmm?
Skizonym er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 22:41   #5
Engel
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-11 2010
Indlæg: 137
Styrke: 14
Engel er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Skizonym Se meddelelser
Hvor langt tid plejer der ca. normalt at gå?. Fra at jeg har fået profilen til den endelige afgørelse?. Snakkede med min sagsbehandler for 1 uge siden hun sagde at hun havde instillet den positiv. hmm?
Det kommer helt an på:
-Din situation
-Sagsbehandlerens humør

og

-Er parpirene fyldestgørende, eller skal noget mere indhentes.


Der er folk hvis sager kører i årevis, uden der bliver vendt et eneste stykke papir i dem.
Det vil være lettere for os at give dig næste uges lottotal, end at fortælle hvornår sagen er forbi !
Engel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2010, 08:06   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Engel Se meddelelser
Hvad er det for 3 måneder du snakker om, mig bekendt er det først når den overgå til afgørelse der er nogen form for tidsfrister,
Det er faktisk også det Helene skriver.

At en sag overgår til behandling efter reglerne om pension = at sagen er sendt til pensionsnævnet/-teamet (som skal træffe afgørelsen).
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2010, 14:51   #7
Skizonym
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-12 2010
Indlæg: 17
Styrke: 14
Skizonym er ny på vejen
Kan teamet på kommunen tilkende førtidspension?. Eller det det kun nævnet?.. Har læst lidt, herinde men kan ikke rigtige finde ud af det.

Tak
Skizonym er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2010, 15:22   #8
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Hej!

Til lykke med sagsbehandlers positive indstilling til godkendelse af ftp-sag i pensionsnævn!

Citat:
Oprindeligt indsendt af Skizonym Se meddelelser
Kan teamet på kommunen tilkende førtidspension?

Nej - men når team bag sagsbehandler indstiller positivt til ftp skulle man være 99.9 % sikker på at få førtidspension!

Eller det det kun nævnet?..

Ja! Men pensionsnævnet følger i 99,9 % af tilfælde op på indstilling fra team bag sagsbehandler. Så teams positive indstilling til ftp er et skridt tæt på vej til ftp - men den sidste ventetid er også hård. Held og lykke med snarlig besked om godkendelse til og tilkendelse af ftp!

Har læst lidt, herinde men kan ikke rigtige finde ud af det.

Men det er også lidt svært at give præcis besked - for selvom lov er ens fra kommune til kommune - er kommuners procedurer ikke fuldstændig ens.
* Den første og sværeste procedure på vej mod tilkendelse af ftp - er at nå positiv indstilling til ftp fra team bag sagsbehandler - denne procedure er du igennem!

* Næste procedure er så finpudsning og partshøring af ressourceprofil.

* Videre procedure er, at pensionsnævn får forelagt finpudset/partshørt ressourceprofil med særlig vægt på de 2 sidste afsnit af ressourceprofil: "Helbredsmæssige forhold" og "Samlet vurdering". Disse 2 afsnit skal afspejle essens af ens sag. Herudfra afgør pensionsnævn om ens sag kan godkendes eller ikke godkendes til videre behandling i pensionsnævn omkring tilkendelse af ftp.
Fra første fremlæggelse i pensionsnævn med godkendelse af veldokumenteret lægefaglig og socialfaglig relevans af ens ftp-sag - må højst gå 3 måneder til næste fremlæggelse af ens ftp-sag i pensionsnævn m.h.p. afgørelse af tilkendelse af ftp.

* Sidste procedure er afgørelse af tilkendelse af ftp i førtidspensionsnævn.


I min kommune foregår godkendelse af ftp-sags relevans og tilkendelse af ftp faktisk på et og samme møde i pensionsnævn, så her er ikke 3 mdr's ventetid mellem de 2 procedurer, som der ellers godt måtte være.


Held og lykke!

Sidst redigeret af Katharina; 06-12-2010 kl. 15:39.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2010, 15:49   #9
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
Undskyld jeg lige låner din tråd men min sag er sendt til pensionsnævnet den første oktober men jeg har altså hverken fået breve om det eller noget som helst. Kun min sagsbehandlers ord?
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2010, 16:22   #10
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
@næsebjørn

Citat:
Oprindeligt indsendt af næsebjørn Se meddelelser
Undskyld jeg lige låner din tråd men min sag er sendt til pensionsnævnet den første oktober men jeg har altså hverken fået breve om det eller noget som helst. Kun min sagsbehandlers ord?
Så er min vurdering, at du er samme sted i proces som S.: Nemlig igennem:
Den første og sværeste procedure på vej mod tilkendelse af ftp - med opnået positiv indstilling til ftp fra team bag sagsbehandler - med 99,9 % sikkerhed for videre godkendelse til og tilkendelse af ftp!

* Næste procedure er så finpudsning og partshøring af ressourceprofil.

* Videre procedure er, at pensionsnævn får forelagt finpudset/partshørt ressourceprofil med særlig vægt på de 2 sidste afsnit af ressourceprofil: "Helbredsmæssige forhold" og "Samlet vurdering". Disse 2 afsnit skal afspejle essens af ens sag. Herudfra afgør pensionsnævn om ens sag kan godkendes eller ikke godkendes til videre behandling i pensionsnævn omkring tilkendelse af ftp.
Fra første fremlæggelse i pensionsnævn med godkendelse af veldokumenteret lægefaglig og socialfaglig relevans af ens ftp-sag - må højst gå 3 måneder til næste fremlæggelse af ens ftp-sag i pensionsnævn m.h.p. afgørelse af tilkendelse af ftp.

* Sidste procedure er afgørelse af tilkendelse af ftp i førtidspensionsnævn.

Held og lykke i proces videre!
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til sag om førtidspension mettekorn Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 17-09-2012 11:13
HJÆLP......Til Førtidspension.. oceania1020 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 12-07-2011 14:54
Hjælp til førtidspension Mussi At søge førtidspension 14 05-07-2008 21:06
Hjælp vedr. førtidspension!!! Story At søge førtidspension 20 12-06-2008 11:09
førtidspension hjælp anne tina friis Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 23-10-2006 18:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension