K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-11-2011, 23:23   #31
sara7
Elsker at være her på K10
 
sara7s avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2011
Indlæg: 55
Styrke: 13
sara7 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Men hvor er speciallægen?
gentager mig selv i denne tråd

ens egen læge er ligegyldig, når en kommune træffter en afgørelse
lige som vi ikke stoler på en lægekonsulent i kommunen
så stoler en kommune heller ikke på ens egen læge uanset hvad


så kan du komme til en speciallæge, men det kræver næsten du skifter læge først
når din egen mener du rask.
lidt mærkeligt han siger det var en fejl og aldrig skulle være sendt
men han mener jo stadig du er rask

ellers kommer du aldrig videre i systemet
tør vædde på BAN også vil erfterlyse flere lægeoplysninger
Kære MTVRV1

jeg er ikke så glad for at sige det men for mig ser det ud som om at lægen og kommunen næsten samarbejder for at smide flere ud af systemet som overhovedet muligt.
Så....han mener ikke at jeg er rask, han ved udmærket godt hvor dårligt jeg har det, men det er i kommunens interesse at jeg ikke er syg, og han vil ikke i konflikt med komunnen. Han siger noget til mig, og noget helt 3. når han endeligt har dem i røret.
Heldigvis har jeg alle mails frem og tilbage mellem lægen og mig.
mht. speciallæge så er der en psykolog som kommunen nægter at indhente opl. fra og en gynekolog hvis mening ikke tæller, da min læge skriver i statusatt. "celleforandringer som "tilfældigt fund" som ikke har nogen større betydning."
Der var IKKE tilfældigt fund jeg var så rassende over smerter i underlivet og han bliver ved med at sige at det er meget normalt efter operationen...der er altså gået 1 år siden oper. at jeg bestiller tid og siger at jeg er her for at han skal lave en underlivsunders. hvis han ikke gider må han sende mig til gynekolog.
Jeg har bedt ham så mange gange om en henvisnig til hudlæge da jeg mister meget hår, det falder af i totter, det vil han ikke da det skyldes stress "det gror jo ud igen" nååååå ja......og han mener at jeg er rask jo

så der er ikke mange læger blandet ind i det.
Jeg har skiftet læge og har bestilt tid ved ham (den nye læge)
sara7 er ikke logget ind  
Gammel 06-11-2011, 09:28   #32
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
du skal gå til en speciallæge i kvindesygdomme
Sundhedsguiden.dk - Gynækologi og obstetrik (kvindesygdomme ... http://www.sundhedsguiden.dk/.../gyn...ik-kvindesygdo... Find din gynækolog i dit lokalområde. Søg efter gynækolog. Få mere viden om gynækologi. Hvordan behandler en gynækolog. Beskrivelse og informationer om ...
østerbro er ikke logget ind  
Gammel 06-11-2011, 13:24   #33
sara7
Elsker at være her på K10
 
sara7s avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2011
Indlæg: 55
Styrke: 13
sara7 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af østerbro Se meddelelser
du skal gå til en speciallæge i kvindesygdomme
Sundhedsguiden.dk - Gynækologi og obstetrik (kvindesygdomme ... http://www.sundhedsguiden.dk/.../gyn...ik-kvindesygdo... Find din gynækolog i dit lokalområde. Søg efter gynækolog. Få mere viden om gynækologi. Hvordan behandler en gynækolog. Beskrivelse og informationer om ...
Kære østerbro

Af en eller anden grund så virker linket ikke, jeg tror også at min comp. er ved at være træt
Men jeg har googlet "sundhedsguiden" fundet siden men synes ikke jeg kan finde noget om gynekologi endnu, men jeg er også så træt i hovedet efterhånden. Sad til kl 5 og læste Tlf. Damens historie. Den ligner meget min egen bortset fra at jeg har en forfærdelig læge.
Jeg vil kigge på det ligeså snart jeg har fået en kop kaffe.

Knus til dig og mange mange tak
__________________
"Art is the only way to run away without leaving home."
sara7 er ikke logget ind  
Gammel 06-11-2011, 14:41   #34
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
- Jeg er enig i, at dine SDP er stoppet - efter meget uheldige misforståelser, som egen læge skulle have støttet udredt meget præcist - ved ny præciserende status!


- Hvis jeg var dig ville jeg søge misforståelser m.h.t. sygdomsbillede rettet gennem kontakt med både gammel og ny sagsbehandler - ved både mundtligt og skriftligt ønske: om indhentelse af status omkring sygdomsbillede også fra psykolog - snarest.


- Men foreløbig ville jeg samtidig satse på råd i din anden tråd:


- Jeg er enig i anbefaling her og nu at søge kontanthjælp - det er mulighed her og nu - da din gamle læge har skrevet en noget besynderlig statusattest - som ikke støtter din sag.


- Jeg er enig med dig og andre i, at gammel læge burde have bakket op og rettet sin status såvel mundtligt som skriftligt - da han blev klar over fejl - så du havde bevis i din sag på rettet status - så jobcenter straks kunne og skulle have ændret afgørelse.


- Jeg er videre enig i opbakning til dig omkring lægeskift - m.h.p. genoprettet tillid til læge.


- Hvis jeg var dig ville jeg bede psykolog om en kort udtalelse jf. journal til jobcenter om psykologbehandling for depression.


- Og jeg ville bede gammel læges sekretær om aktindsigt i journal fra din gamle læge - ved henvendelse en dag hos gammel læges sekretær - her står måske noget om henvisning til psykolog for depression -og her må stå noget om lægens notater efter lægebesøg - uddrag af denne journal, som støtter din sag kan du have med til jobcenter - både til din gamle støttende sagsbehandler - og til evt. nye sagsbehandlere.


- Og bed ny læge om at skrive en LÆ 165 lægeerklæring til jobcenter - når du har lært ny læge at kende - i denne LÆ 165 skal lægen skrive, at han/hun er din nye læge og at han/hun anbefaler, at jobcenter rekvirerer ny status hos ham/hende, fordi der er nye oplysninger omkring din sygdom - både psykisk og fysisk - i forhold til gammel læges status.


- Jeg forstår jo godt både psykiske og fysiske eftervirkninger - efter graviditet uden for livmoder - det er livstruende.


- Bed som sagt psykolog om kort journalnotat om det der fylder nu psykisk - og tag notat herom med til jobcenter.


- Og bed om samtaletider hos din nye læge - med tid til samtale 20 - 30 min - gerne en gang pr. uge - eller hver 14. dag - i en periode - så din nye læge kan lære dig at kende - og kan hjælpe bedst muligt


- Og tag bisidder med - kæreste, veninde, søster, mor eller fagforeningskonsulent eller ... - når du når til at bede lægen om at skrive LÆ 165 lægeerklæring til kommunen, hvori han/hun anmoder kommunen om at rekvirere ny status hos ham/hende - omkring din sygdom nu - psykisk og fysisk.


- Brug gerne en hel samtalekonsultation hos lægen - 20 til 30 min. - med bisidders støtte - på at formulere LÆ 165 lægeerklæring til jobcenter sammen med læge - om behov for at jobcenter indhenter ny status om dit sygdomsbillede - fysisk og psykisk - hos din nye læge.


- Print LÆ 165 lægeerklæring ud - og tag den med til din nye læge - når du har lært ny læge godt at kende - og hav som sagt bisidder med som støtte i proces at udfylde LÆ 165 lægeerklæring sammen med den nye læge:

http://www.klxml.dk/KLB/Blanket/Gaelder/la165.pdf


- Gennem LÆ 165 kan du få gang i proces mod sygedagpenge igen - og mod udredning - med evt. støtte ved jobstart igen eller med revalidering eller med fleksjob eller...


- Og jeg er enig i Østerbros forslag om at opsøge gynækolog, som kan følge op, om du har grund til bekymring for sygdom - gynækolog, som vil have forståelse for både fysiske og psykiske eftervirkninger - efter graviditet uden for livmoder - gynækolog, som du også kan bede om journalnotat til dokumentation i din sag - at give både til gammel støttende sagsbehandler og til evt. nye sagsbehandlere.



Håber du kommer videre i din sag - på en god måde - ovenpå misforståelser!


Det fortjener du!

Sidst redigeret af Katharina; 06-11-2011 kl. 14:50.
Katharina er ikke logget ind  
Gammel 06-11-2011, 15:40   #35
sara7
Elsker at være her på K10
 
sara7s avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2011
Indlæg: 55
Styrke: 13
sara7 er ny på vejen
Kære Katharina

Først og fremest tusind tak for dit så hurtige svar.
Jeg har lige været ude for at låne en printer da jeg ikke ejer sådan en. Jeg det nemmere ved at overskue tingene når jeg ser dem på papiret. Jeg vil starte med at printe dine side ud og følge rådene fra punkt til punkt.
Jeg har det kæmpeste migræneanfald, venter lige at Treo opløses, så er jeg forhåbentlig klar igen.

Jeg har en hård dag foran mig imorgen og jeg vil skrive hvad der skete på kommunen, hvad siger fagforeningen, ha rlederen fra Jobcenteret kontaktet mig, og hvem jeg kom i kontakt med udover.

Jeg vil takke jer alle TUSIND MILLION MANGE GANGE for at I har været her for mig, da jeg allermest har haft brug for hjælp. I den vildeste fantasi kan I ikke forestille jer hvor meget det betyder for mig. Tusind tak....men I slipper altså ikke så nemt for mig

Mange venlige hilsner Sara

P.S. Er det ikke også muligt selv at printe lægejournalerne ud fra nettet??? Jeg har fået nøglekort, venter på adkangskoden.
Eller har jeg misforstået det? Regner med at det ligger i min postkasse imorgen.
__________________
"Art is the only way to run away without leaving home."

Sidst redigeret af sara7; 06-11-2011 kl. 16:34.
sara7 er ikke logget ind  
Gammel 06-11-2011, 16:56   #36
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Katharina Se meddelelser
- uddrag af denne journal, som støtter din sag kan du have med til jobcenter - både til din gamle støttende sagsbehandler - og til evt. nye sagsbehandlere.
Jeg har kommenteret på dette i den anden tråd.

Det ville have været mere overskueligt hvis det hele var samlet i éen tråd.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind  
Gammel 06-11-2011, 17:29   #37
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hejsa,

Jeg tænker om det måske også kunne være aktuelt at anmode kommunen om at anskaffe en uvildig erklæring fra en special læge i din "hoved sygdom".

I forbindelse med mine sygedagpenge og udløb i 2007, der skrev min læge at hun foreslog udtalelse fra special læge og det fik jeg. Dog endte det ud i at hun konkluderede at jeg ikke måtte arbejdsprøves, men i dag kan man jo så ty til forlængelse mod fleks eller pension som vil pege på §27 stk. 1 nr. 4, som sagsbehandlerne jo nok har i mende trods 26 dage til udløb af sdp.

Jeg ved det ikke, men hvad siger du Katharina, bør der ikke også komme en uvildig special læge på banen der kan "rette skuden op" alt efter hvad dette måtte indebære ? Der er jo hverken hoved eller hale i denne sag.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind  
Gammel 06-11-2011, 18:06   #38
sara7
Elsker at være her på K10
 
sara7s avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2011
Indlæg: 55
Styrke: 13
sara7 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg har kommenteret på dette i den anden tråd.

Det ville have været mere overskueligt hvis det hele var samlet i éen tråd.
Kære Vovse
DU HAR RET

Det er min fejl, jeg troede at man skulle oprette en ny hver gang der sker noget nyt....min dumhed!!! JEG BEKLAGER MANGE GANGE

KÆRE JER SØDE MENNESKER JEG HENVISER TIL DENNE TÅD,
http://www.k10.dk/showthread.php?t=20015
FRA NU AF KOM MED JERES GODE RÅD, IDÉR KUN OG KUN DER.

HERMED ER DENNE TRÅD LUKKET.
__________________
"Art is the only way to run away without leaving home."
sara7 er ikke logget ind  
Gammel 06-11-2011, 21:42   #39
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sara7 Se meddelelser
HERMED ER DENNE TRÅD LUKKET.
Jeg har anmeldt tråden og spurgt om web eller en moderator kan lukke den.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kæmpe misforståelse af dimensioner! einstein Lægekonsulenternes Rolle 29 02-05-2012 23:05
Arbejdsprøvning stoppet Diablo Alt det andet 19 18-11-2011 12:02
Sag er stoppet på ubestemt tid Mille3 Alt det andet 8 15-09-2011 09:41
mine sygedagpenge er stoppet mettekragesand Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 14-02-2011 15:42
Sygedagpenge stoppet DorteG Din historie 35 21-11-2009 00:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension