K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-07-2014, 14:48   #1
Geisha
Geisha
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2014
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 2
Styrke: 0
Geisha er ny på vejen
Unhappy Piskesmæld - Varige følger & erstatning

Baggrund:
Jeg er en kvinde på 42 der blev påkørt i bilen, for snart 2 år siden og blev pådraget piskesmæld og min hypermobilitet blev fremadskredet.
Kvinden der påkørte mig fik 100 % skylden og jeg fik et minimums beløb til fysioterapi behandlinger. Pengene blev opbrugt under et år, jeg betalte selv 4000 dkr yderligere og har simpelthen ikke flere penge til behandlinger.
Jeg er førtidspensioneret grundet tillægslidelser som følge af mine handicaps( Aspergers syndrom og ADHD), hvor den genetiske arv på 70 - 100 % også betyder at jeg ubevidst fik 3 børn med autisme.

Fysiske tilstand nu
Jeg har kroniske smerter, mister ofte føreligheden i højre siden som følge af forværret hypermobilitet i særligt højre hofte og min iskias nerve genere. Jeg får stærk hovedpine, snurren i fingre, sover dårligt grundet smerter og min daglige kunnen er væsentligt forringet. Det første 1½ år tog jeg det som et udfordrings faktum, men nu hvor smerterne bare bliver ved, jeg har været til adskillelige undersøgelser, heriblandt en reumatolog der sagde, at jeg bare måtte vende mig til det, indrette min hverdag efter det og være mindre aktiv og jeg også skal slås med forsikringsselskaber, begynder jeg at miste mit ellers rimelige gode humør.

Dilemma
Kvindens forsikringsselskab der påkørte mig, har trukket sagen i langdrag og bruger ansvarsforflygtigende årsagsforklaringer, hvor min FYSISKE tilstand ikke tages alvorligt, grundet mine neurologiske handicaps!
Det er en velkendt vanskelighed, at de bare henføre det til "problemerne er bare i hovedet"!
Det til trods at fysioterapeut, bostøtte, autisme støttekonsulent mfl. kan fortælle at jeg har meget høj smerte tærskel og er svær at få til læger.
1 år før ulykken havde jeg været til fysioterapeut og kiropraktor grundet myoser, hvilket de også henfører til som: "Jeg havde allerede problemer i forvejen!"

Nuét
Nu er mit eget forsikringsselskab i gang med at iværksætte en undersøgelse og jeg skal vælge imellem følgende 3 mulige læger:
¤ Speciallæge i Neurokirurgi Mette Schulz - Privathospitalet Mølholm
¤ Speciellæge Mogens Bach Pedersen - Privathospitalet Mølholm
¤ Lektor, PHD. Speciallæge i hjerne- rygkiurgi Rikke Rosendal Århus Neurokiurugisk ambu.
Er der nogen der kender, nogle af dem her, eller ved hvor man kan finde bedømmelser på dem?
Jeg er i vildrede og frygter at komme ind til en læge der ikke vil tage mine fysiske smerter alvorligt, fordi denne ikke kender noget til autisme og derfor blander det hele sammen og giver mine handicap skylden.
Det vil betyde at jeg ikke kan få fremtidige behandlinger hos fysioterapeuten, som de vurdere er nødvendig behandling.
Geisha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2014, 15:03   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
min mand har været ved Mogens I mølholm, han skrev at det skulle trænes væk, senenr har de fundet ud af han her en arvelig sygedom I hans muskler der giver kronisk betændelse og at han ikke under nogen omstændigheder må træne, så ham vil jeg ikke sige god for

Sidst redigeret af jjsonn; 24-07-2014 kl. 18:21.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2014, 16:50   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til..

Kære Geisha

Bliv her på din tråd fremover, så overblikket bevares.

Læs og følg:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Hermed lidt informationer, som du bør sætte dig ind i:

Regler for optræning:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=15813&page=5

Tag piskesmæld alvorligt.
http://www.k10.dk/showthread.php?t=28758

Den glemte § 102
http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...estemmelse-pdf

Definitionen på "svært handicappet" iht vederlagsfri behandling.
http://sundhedsstyrelsen.dk/da/sundh...6FF37287B.ashx

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 24-07-2014, 20:03   #4
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Jeg har været ved Mogens for et par år siden - sendt at et forsikringsselskab.

Han er skyld i at min mengrad uden yderligere blev hævet med 8%

Tror det er svært, vi er alle forskellige og møder lægerne på forskellige betingelser.
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2014, 10:08   #5
Geisha
Geisha
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2014
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 2
Styrke: 0
Geisha er ny på vejen
Smile Tak

Tusind tak skal i have. Jeg har været inde på siden: "Tag piskesmæld alvorligt" og kopieret rigtig meget som jeg kan bruge til hjælp.
Jeg håber der kommer flere svar omkring lægevalg.....jeg er i forfærdelig vildrede om, hvem jeg skal vælge
Geisha er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension