K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-07-2014, 22:30   #1
Sinch93
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2014
Lokation: Frederikssund
Alder: 43
Indlæg: 6
Styrke: 0
Sinch93 er ny på vejen
Under opsyn!!!!

Hej, jeg har lidt af depressioner de sidste 5 års tid da jeg gik ned med et psykisk sammenbrud og har haft meget svært med at komme ovenpå igen og det gør det ikke bedre at Frederikssund kommune som jeg er i gør det værre...

Nu er de begyndt at vil vide hvor jeg er 24 timer i døgnet alle ugens 7 dage + de truede min mor om at hun kunne få en bøde for at jeg havde min adresse der hvis nu jeg ikke opholder mig der...

Mit spørgsmål er, må de behandle en med psykiske problemer på den måde??

Og er der noget jeg kan gøre ved det, udover at skifte adresse og håbe det hjælper at starte forfra??

P.s. Jeg har lidt en mistanke til det ikke er helt lovligt, derfor jeg spørger om råd herinde

Mvh
Torben Rasch.
Sinch93 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2014, 22:45   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det med adressen, kan jo være fordi I får nogen ydelser der gør I ikke må bo sammen,men at de presser dig er ikke I orden.

hvordan siger de, at de skal vide hvor du er?
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2014, 23:03   #3
Sinch93
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2014
Lokation: Frederikssund
Alder: 43
Indlæg: 6
Styrke: 0
Sinch93 er ny på vejen
Der er ikke noget med nogen ydelser mht adressen, det har jeg snakket med min mor om.

Jeg skal udfylde nogle papirer om hvor jeg er nat og dag og sende til dem en gang om ugen.
Sinch93 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2014, 04:58   #4
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Har du været svær at få fat i? Glemt møder e.lign....

Tror desværre de er ret ligeglade med hvad de gør ved folk. Har du en støtte hos din læge. Måske kan han eller hun gribe ind, hvis det forværrer din tilstand.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2014, 07:37   #5
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Er det en dagbog de ønsker du skal lave ?
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2014, 09:14   #6
Sinch93
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2014
Lokation: Frederikssund
Alder: 43
Indlæg: 6
Styrke: 0
Sinch93 er ny på vejen
De kan sagtens få fat i mig og kommer til møderne, har måske meldt afbud et par gange fordi jeg først fik svar dagen før at jeg skulle møde op...

Og ja, det kunne godt minde lidt om en dagbog haha.

Min læge har været ok med, undtaget det sidste halve år hvor jeg rent faktisk har været i bedring men p.g.a af den behandling får jeg tilbagefald og så bliver det svært at komme ovenpå igen
Nu har jeg fået bestilt en tid igen så håber på at de kan hjælpe.
Sinch93 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2014, 09:23   #7
Folmand
Elsker at være her på K10
 
Folmands avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2012
Indlæg: 75
Styrke: 12
Folmand er ny på vejen
Jeg forstår ikke rigtigt, hvad er det de skal bruge de oplysninger til? og har du spurgt i forbindelse med hvilken lovhjemmel de mener de har ret til at kræve disse oplysninger..

husk at skrive på en email og kun godtage det skriftligt, for jeg kan ikke se hvad de kan og vil bruge det til?
__________________
Socialrådgiver
Folmand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2014, 09:59   #8
Sinch93
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2014
Lokation: Frederikssund
Alder: 43
Indlæg: 6
Styrke: 0
Sinch93 er ny på vejen
De mener det er ved lov at de skal have de oplysninger og det gør jeg ikke for har aldrig hørt noget lignende eller kendt nogle andre i sådan en situation, man føler det jo som man har fodlænke på så meget de skal holde øje med en...

Har vedlagt en fil med det de vil have jeg skal udfylde om hvor jeg opholder mig.

Det så ud som om jeg kun kunne lægge billeder ind via nettet så det blev bare via linket her til facebook.
håber jeg har gjort det rigtigt så du kan se det

https://www.facebook.com/torben.rasc...6198698&type=3

Sidst redigeret af Sinch93; 23-07-2014 kl. 10:03.
Sinch93 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2014, 11:13   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sinch93 Se meddelelser
+ de truede min mor om at hun kunne få en bøde for at jeg havde min adresse der hvis nu jeg ikke opholder mig der...
Det er ikke lovligt, at have sin adresse ét sted og så opholde sig et andet sted.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Sinch93 Se meddelelser
De mener det er ved lov at de skal have de oplysninger og det gør jeg ikke for har aldrig hørt noget lignende eller kendt nogle andre i sådan en situation, man føler det jo som man har fodlænke på så meget de skal holde øje med en...

Har vedlagt en fil med det de vil have jeg skal udfylde om hvor jeg opholder mig.

Det så ud som om jeg kun kunne lægge billeder ind via nettet så det blev bare via linket her til facebook.
håber jeg har gjort det rigtigt så du kan se det

https://www.facebook.com/torben.rasc...6198698&type=3
Det er ikke muligt, at se det du linker til.

Jeg kan forestille mig, at det handler om, at de vil finde ud af hvor du reelt opholder dig og dermed bør have din adresse.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2014, 11:15   #10
job
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2014
Indlæg: 209
Styrke: 10
job er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Folmand Se meddelelser
Jeg forstår ikke rigtigt, hvad er det de skal bruge de oplysninger til? og har du spurgt i forbindelse med hvilken lovhjemmel de mener de har ret til at kræve disse oplysninger..

husk at skrive på en email og kun godtage det skriftligt, for jeg kan ikke se hvad de kan og vil bruge det til?
Kommunens svar lyder helt sikkert på Kapitel 3 (§6 og §10) i Bekendtgørelse af lov om Det Centrale Personregister

Citat:
Kommunalbestyrelsens folkeregistrering

§ 6. Kommunalbestyrelsen skal i CPR registrere enhver på dennes bopæl i kommunen, hvis vedkommende efter kapitel 4-6 skal være registreret her i landet. Ved bopæl forstås det sted (bolig), hvor en person regelmæssigt sover, når denne ikke er midlertidigt fraværende på grund af ferie, forretningsrejse, sygdom eller lignende, og hvor denne har sine ejendele.

Stk. 2. Kommunalbestyrelsen skal registrere den, der ingen bopæl har, på vedkommendes faste opholdssted i kommunen uanset dettes karakter. For at opholdsstedet kan anses for fast, skal opholdet have en vis varighed, hvorunder opholdsstedet ikke bevæges, jf. § 9.
Citat:
§ 10. En kommunalbestyrelse, der får formodning om, at en person ikke er korrekt bopælsregistreret, skal undersøge sagen for at rette eventuelle fejl. Undersøgelsen foretages af den kommunalbestyrelse, hvor vedkommende er registreret, medmindre der kendes en bestemt adresse i en anden kommune, hvor vedkommende menes at opholde sig. I sidstnævnte tilfælde foretages undersøgelsen af denne kommunalbestyrelse.

Stk. 2. Kommunalbestyrelsen kan til brug for undersøgelsen af en persons bopælsforhold ud over de oplysninger, som den har adgang til efter anden lovgivning, afkræve følgende oplysninger:

1) En nærmere redegørelse fra vedkommende selv om dennes bopælsforhold.

2) En erklæring fra husejer eller lejer om, hvem der flytter til eller fra dennes ejendom eller lejlighed, samt om, hvem der bor eller opholder sig i ejendommen eller lejligheden.
job er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension