K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-07-2014, 13:30   #1
Nat92
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2014
Indlæg: 13
Styrke: 11
Nat92 er ny på vejen
Exclamation Uanmeldt besøg?

Da jeg er tilmeldt tidlr. kontanthjælp, nu uddannelseshjælp og har forsåvidt overholdt reglerne vedr. kontakt omkring sygdom, så føler jeg mig nu yderst chokeret.

Jeg har mange ubetalte regninger fra forrige måned, dsv min telefon forsåvidt er lukket. Jeg kan modtage opkald, men ikke ringe eller skrive. Jeg skrev i sidste uge en e-mail til afdelingslederen i min kommune og forklarede at jeg var syg. Jeg har været til førstegangs samtale og jeg regner da med at når man skriver i ansøgningen at man har en depression/samt ikke kan påtage sig et arbejde og forklare ved samtalen at man skal til læge for at få en lægeerklæring, at man bliver anset som værende syg.

Åbenbart ikke.

Var til samtalen Tirsdag i sidste uge og sendte en e-mail Onsdag omkring sygdom. Så idag dukker visitatoren op ved min dør og siger at hvis jeg ikke kommer i morgen kl. 9 så lukker hun min sag. Jeg havde en time forinden sendt en e-mail for at aftale et nyt møde. Afdelingslederen havde skrevet til at mig visitatoren nok gerne ville kigge forbi, det tog ikke som om at hun allerede var på vej.

Jeg er yderst chokeret, ikke bare fordi at man kommer uanmeldt og truer med at lukke ens sag, men også det at man behandler folk som børn. Hun sagde at jeg skulle ringe ind hver dag og jeg forsøgte virkelig at forklare at jeg ikke har kunnet besvare/ringe tilbage.

Hvis jeg nu ikke var hjemme? Altså jeg ville da gerne tro at man aftaler at komme på besøg og ikke bare dukker op, jeg kan virkelig ikke forstå det.

Er det mig der er noget galt med eller har jeg virkelig grund til at føle mig så forurettet?

Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skulle sige eller gøre, jeg stod bare og rystede bag efter, for de stod virkelig der som et eller andet inkassofirma.

Andet er så at min lille bror også er på kontanthjælp men af andre grunde og det at 2 personer i en hustand, mig på 21 og ham på 18 - men begge sager skulle da blive behandlet fortroligt? Dvs at man altså ikke bare dukker op? Min familie kender intet til min depression, kun kræften.

Er jeg galt på den?

Sidst redigeret af Nat92; 21-07-2014 kl. 14:07.
Nat92 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2014, 17:57   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Set med kommunebrillen er man ikke syg, med mindre de har fået lægeerklæringen. Så indtil lægeerklæringen foreligger, er man rask i deres univers.

Jeg var blevet stik tosset, hvis de troppede op på min bopæl, synes det er dyne løfteri af værste skuffe - tænk hvis man havde gæster, eller på anden måde stod i en ydmyg situation? GYS!!

Mange kommuner er startet på en nul-tolerance politik, så kommer Muhammed ikke til bjerget, så kommer bjerget til Muhammed......

Vanvittigt.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2014, 19:40   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
men måske er det bedste hun kunne gøre, de kunne jo også bare have stoppet dine penge, men jeg syntes heller ikke det er ok, de møder op uden aftale.

min mand er sygemeldt på kh, hvis han er syg skal han ringe hver dag, selv om han ikke aktiveres
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2014, 00:44   #4
Nat92
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2014
Indlæg: 13
Styrke: 11
Nat92 er ny på vejen
Jeg er glad for jeg ikke er alene i at ikke syntes at det er i orden. Jeg var mildest talt yderst chokeret. For selv om jeg ikke havde besvaret hendes opkald, så syntes jeg besemt ikke man bare dukker op sådan som hun gjorde.

Jeg har tænkt mig at skrive en klage til kommunen.
Nat92 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2014, 07:07   #5
Jamie36
Glad for at være medlem
 
Jamie36s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2013
Lokation: København
Indlæg: 83
Blog Indlæg: 26
Styrke: 12
Jamie36 er ny på vejen
Sikken en behandling du får af kommunen, det er under alt kritik. Det virker som om at det du siger og skriver ryger ind i det ene øre og ud af det andet, så gør de alligevel, hvad der passer dem, om det er lovligt eller ej skal jeg ikke udtale mig om. Synes bare at de burde gå ind at se på at du faktisk har været/er samarbejdsvillig, og at du gør hvad de forlanger af dig. Ved ikke lige hvad det er for et samfund vi lever i. Håber på dine vegne at de får øjnene op og samarbejder med dig, samt indser at det de gør er langt ude i grøften. Det er oz for dårligt at de bare dukker op uden at i aftaler det først
Jamie36 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2014, 08:12   #6
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Det er jo op til dig om du lukker personer ind i din bolig. Når du ikke er let at få fat i, er det vel ok, de prøver at advisere dig inden de stopper din ydelse. Håber du har dokumentation i form af lægeerklæring.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2014, 11:23   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Synes da stadig det er gangbart at skrive breve til borgerne, gerne rekommanderet, så de ved det er modtaget...

Jeg har altid inviteret sagsbehandler/psykolog mf her hjem, da jeg i perioder havde svært ved at møde op på kommunen. De var - og er fortsat mere end velkomne. Men ikke uanmeldt. Det er en krænkelse af privat livets fred, særlig set i lyset af at de kan maile, sende breve, ringe eller dumpe en note i postkassen.
Det andet er jo næsten Told & Skat metoder.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2014, 02:56   #8
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 18
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nat92 Se meddelelser
Min familie kender intet til min depression, kun kræften.
Jeg kender ikke til omstændighederne i dit sygdomsforløb, men begge tilstande kan være en barsk omgang alt efter hvordan de rammer.


Du har mao. haft et sygdomsforløb og er formodentlig "kendt af systemet".

Det du aktuelt har oplevet og beskriver he på K10, skal nærmest tolkes som om "systemet" tænker, at du bare skal "stramme ballerne" og se at blive selvforsørgende.

Og det er vel givet den tilgang "systemet" har til de fleste der henvender sig fordi de har hjælp behov.


Med udgang i din beskrivelse og andres beskrivelse her på K10, står man tilbage og må konstatere, at der er sket et betydelig holdningsskred i den måde "systemet" tilgår og opfatter borgerne på.

Det vigtige for dig at forstå her, det er, at det IKKE er din skyld, at der er sket den ... ja vi kan lige så sige det som det er ... forråelse af mødet imellem "systemet" og borgeren.

Du er et menneske, der tilfældigvis pga. dine livsomstændigheder får kontakt med "systemet" og bliver ramt af den "systemtænkning", der aktuelt er "på mode".


Medarbejderne "på gulvet" har velsagtens fået at vide, at de bare skal "skrue bissen på" over for de "dovne og ugidelige borgere, der løber stormløb imod de offentlige kasser".

Og det gør de så ... uden at det af den grund er eller bliver din skyld ...

Men det er jo små fisk, der ikke forstår den store sammenhæng og kan se, hvad de medvirker til og hvordan det stempler dem som menneske ... de skal bare ha' en månedsløn ind på kontoen ... og det får de ikke hvis ikke de gør som de får besked på.

Og de opdager slet ikke at de er en brik i det store pyramidespil, der handler om at opsuge værdi hos de mange for at sende værdien i retning af de få.


Og så længe pyramidespillet ruller, vil der være ofre i spillet om værdierne - mere kompliceret er det egentlig ikke ... og det er stadig ikke din skyld ... er du blevet forført ved stemmeurnen til at sætte dit X et forkert sted, kan du selvf. have en vis andel af skyld, men jeg antager, at du er for klog til at lade dig snyde af folkeforførende politikere til at stemme på, at det er OK, at de få rigtig rige bliver rigere på bekostning af de mange ...

Så hvis ellers du har sat dit X fornuftig, så synes jeg du skal ryste oplevelsen af dig og finde værdien og styrken i dig selv.


Jeg er godt klar over, at det jeg nævner her i mit skriv i første omgang ikke betaler dine regninger ... men der skal snart være Folketingsvalg (måske hurtigere end du regner med) og hvis du sætter X'et fornuftig, kan det være at mennesker i din situation måske kan få en håndsrækning fra den lovgivende forsamling til at få et mere værdigt liv.

DK er så rigt et samfund på alle leder og kanter, at vi (folket) har råd til at give alle med statsborgerskab i DK et værdigt liv ... hvis altså ikke vi (politisk) vælger at lade de få løbe med det meste ...


God vind fremover :-)
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU

Sidst redigeret af TimeGuest; 25-07-2014 kl. 02:59.
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension