K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-07-2014, 17:24   #1
Cabelman
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-07 2014
Lokation: 4700
Indlæg: 16
Styrke: 10
Cabelman er ny på vejen
Sagsbehandler bruger forældet lov.

Hej.
Er efter 15 måneders sygemelding efter alvorlig arbejdsskade nået der til, at sagsbehandler i jobcenteret vil stoppe mine sygedagpenge.
I partshøring skrevet den 16 juli 2014 henviser hun til den gamle formulering af paragraf 27, samt paragraf 28 som er udgået pr. 01 juli 2014.
Når jeg spørger hvorfor jeg skal behandles efter forældet og ikke gældende lovgivning, får jeg blot at vide at det er ikke til forhandling.
Jeg vil heller ikke forhandle med hende, blot behandles efter gældende lov.
Mine sygedagpenge har først generel varighed den 31 juli 2014.
Jeg bedømmes fuldstændig uarbejdsdygtig i ethvert erhverv og er sat i match 3, men hun afviser på forhånd i følgende tekst stort set alt.
[I]"På baggrund af sagens samlede oplysninger – herunder de foreliggende lægelige oplysninger indhentet til sygedagpengesagen samt ovenstående individuelle og konkrete vurdering – vurderes det i henhold til sygedagpengelovens § 28, at xxxxx hverken er berettiget til revalidering, ressourceforløb, fleksjob eller førtidspension."[/I

Blot fordi et par læger har skrevet at der måske kan komme bedring over tid.

Ud fra sagens samlede oplysninger vurderes det, at xxxxxx fortsat anses for at opfylde betingelsen om fuld uarbejdsdygtighed i henhold til sygedagpengelovens § 7 grundet følger efter forstuvning af nakke,
slidgigtforandringer i nakkehvirvler, diskusprolaps mellem 5. og 6. nakkehvirvel samt diskusprolaps
mellem 3. og 4. og mellem 5. og 6. brysthvirvel, hvortil der er anbefalet at xxxxxx tilknyttes et psykologisk smertehåndteringsforløb.


Jeg får en invalidepension fra PFA, men som jeg læser det så vil den blive modregnet i den ydelse jeg vil få når sygedagpengene stopper.

Er meget i tvivl om jeg selv skal søge en førtidspension, da jeg så i en kortere tid vil kunne få forlænget sygedagpengene, mens jeg kan håbe på en afgørelse fra arbejdsskadestyrelsen.
Cabelman er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2014, 18:19   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Obs overgangsordningen om man har været på sygedagpenge mere eller færre end 22 uger pr 1.7.2014.
http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...e-for-dig.aspx

Såfremt der er rejst en sag i Arbejdsskadestyrelsen er du jo berettiget til forlængelse til der foreligger en afgørelse. Har din kommune kendskab til, at der er rejst en sag? Ellers ank afgørelsen og vedlæg dokumentation for det.

Sidst redigeret af stampe; 20-07-2014 kl. 18:29.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2014, 18:38   #3
Cabelman
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-07 2014
Lokation: 4700
Indlæg: 16
Styrke: 10
Cabelman er ny på vejen
Der er desværre sket det kedelige at jeg røg i arbejdsskadestyrelsens kvikbunke.
Derfor blev sagen lukket uden men og uden erhvervsevnetab, da man normalt ikke får men af en hjernerystelse.
Efter ankefristen kontaktede jeg ASK og spurgte hvorfor sagen var blevet lukket på den måde, når jeg stadig var sygemeldt og speciallægeerklæringer beskrev store gener.
Sagen blev straks genoptaget, men i følge sagsbehandler kan sygedagpenge ikke forlænges på grundlag af en genoptaget sag, selv om det åbenbart var en fejl at den blev lukket.
Jeg har faktisk to verserende skader hos ASK, men begge er genoptaget.
Sager kan kun berettige forlængelse af sygedagpenge indtil første afgørelse af erhvervsevnetab. Anke og genoptagelse tæller desværre ikke.
Cabelman er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2014, 18:50   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hjertelig velkommen..

Kære Cabelman.

Bliv her på din tråd fremover, så bliver det lettere for os andre.

Læs og følg disse råd til nye på k10:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Følg denne tråd de næste par uger, hvor en anden alvorlig syg ung mand, er blevet varslet sygedagpengestop den 31 juli, trods partshøringsfristen er den 29 juli. Osv osv osv.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=30394

Jeg bliver kontaktet af DUKH i morgen tidlig, så det kan være jeg har nyt der kan bruges. Måske.

I forbindelse med dine alvorlige rygskader, hvor bor du ca? Jylland, Fyn Sjælland? S.U.

Her findes stor viden på k10 omkring vedligeholdstræning samt reglerne.

Er du over eller under 40 år? S.U.

Har du undersøgt om din kommune har ansat en Borgerrådgiver? Hvis JA kontakt denne omgående med den samme begrundelse som du giver her.

Forlang en haste behandlet sagsbehandlings, hvis muligt.

Nå, så du har en sagsbehandler, som ikke forhandler?

Velkommen i klubben.

Bedste hilsner

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 20-07-2014, 18:56   #5
Cabelman
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-07 2014
Lokation: 4700
Indlæg: 16
Styrke: 10
Cabelman er ny på vejen
Tak for råd.
Bor på Sjælland og er 47 år.
Vil læse de link med det samme.
Undersøger vedrørende rådgiver i morgen.
Cabelman er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2014, 19:04   #6
job
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2014
Indlæg: 209
Styrke: 10
job er rigtig godt på vej
Jeg blev for en del år siden påkørt på cykel af en bil, og pådrog mig en hjernerystelse ved påkørslen. Jeg havde efterfølgende en del gener og kontaktede derfor bilistens forsikringsselskab omkring 1 år efter skaden. En speciallægeerklæring konkluderede efterfølgende, at der var god overensstemmelse mellem mine gener og hjernerystelsen. Forsikringsselskabet (Alm. Brand) vurderede mengraden til 12%

Generne efter hjernerystelsen kombineret med mange års arbejdsbetinget stress betyder, 10 år efter uheldet, at jeg (af 2 psykiatere) har fået diagnoserne F48.0 Neurasteni, udbrændthed, F 07.2 Posttraumatisk hjernesyndrom, F43.8 Andre belastningsreaktioner, F33.8 Periodisk depression af anden type.

Indlægget er måske lidt ot. men jeg vil bare opfordre dig til at fortsætte kampen for at få anerkendt skaderne efter hjernerystelsen, selvom det ikke er 'normalt' med langtidsfølger.
job er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2014, 19:42   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg ville kontakte din sagsbehandlers chef og klage over om det virkelig kan være rigtig at de har tænkt sig at behandle din sag efter gamle regler...

Vedlæg evt linket til ny opdateret lov http://www.foxylex.dk/sygedagpengeloven/#kapitel10379

Spørg evt ind til hvorfor der henvises til en paragraf 28 som jo er udgået...

Jeg ville samtidig fortælle i store vendinger hvordan din sagsbehandler bare har afvist dig da du forsøgte at gøre denne opmærksom på fejlen..

Du skal under alle omstændigheder klage over stoppet....hvis de gennemføre dette..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2014, 20:10   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
....som lille sidebemærkning, vil jeg blot tilføje, at hvis du selv søger førtidspension §17 på det foreliggende, så kan du IKKE klage over sygedagpengestoppet - en del bliver (for sent) overraskede over at de får brændt denne mulighed, når de selv søger FTP.

Ellers enig med de andre.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2014, 20:12   #9
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Naturligvis Web...

også til chefen for afdelingen.

For at hjælpe mig til forståelse af problemstillingen skal jeg have hjælp.

Sygedapengelovens § 28 er slettet men lød som følger:

"§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension."

Da dette nu er slettet, hvad skal der så ske med borgeren? S.U.

Spørger fordi Cabelman oplyser han har modtaget følgende: "hverken er berettiget til revalidering, ressourceforløb, fleksjob eller førtidspension".

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 20-07-2014 kl. 20:27.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 20-07-2014, 20:12   #10
Cabelman
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-07 2014
Lokation: 4700
Indlæg: 16
Styrke: 10
Cabelman er ny på vejen
Ender nok også med at jeg må klage over hende. Så har man jo nok en s....sur sagsbehandler bagefter. I telefonen sagde hun, at hun var vant til at folk klagede over hende. Det syntes jeg jo egentlig var lidt betænkeligt.
Telefonisk nægtede hun også at svare på hvorfor det var efter den gamle lov.
Det var ikke til forhandling.

Jeg har sendt hende link til den nye lov, masser af spørgsmål, men nu er hun så gået på ferie uden at gide svare.

Så som jeg står nu vil jeg altså ikke få en krone i kontantlignende ydelse, da hele min invalidepension fra PFA bliver modregnet. Det er så lige en indkomstnedgang på små ti tusind udbetalt om måneden.

Kan ikke få forlænget efter paragraf 27 stk 4, da hun jo i forvejen afviser resourceforløb, fleksjob og førtidspension. Samtidig er jeg så henvist til et rehabiliteringsteam, men ved ikke hvad jeg skal der, da jeg er fuldstændig uarbejdsdygtig i et ethvert erhverv i følge hvad hun selv skriver.

Den eneste mulighed jeg kan se for at forlænge sygedagpengene er selv at søge førtidspension. Der mangler jeg dog en status fra egen læge, som jeg ellers ventede på i 40 dage. Hun havde skrevet til mig og i sagen, at hun ville indhente den, men da jeg spurgte hvor anmodningen blev af, så var det ikke nødvendigt. Hun mente da at min lægelige situation var tilstrækkeligt belyst.

Uden den status ved jeg ikke hvordan sagen vil ende. Min læge mener nu at gener er stationære, og det samme skriver flere speciallæger med ord som kroniske og vedvarende. Det ville hun slet ikke høre på.
Nogle læger anbefaler psykologisk smertehåndteringsforløb, hvad hun hænger sig meget i. Har dog tidligere været tilknyttet smerteklinik.
Har ikke det mindste depression, men kan man sikkert risikere af sådan en behandling.
Cabelman er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension