K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-07-2014, 21:25   #1
Soalik
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2013
Indlæg: 27
Styrke: 12
Soalik er ny på vejen
Skærpede krav til jobsøgning fra 1. juli 2014

Jeg har fået en mail i dag fra JSV i min kommune. Der står at jeg skal skrive mindst 7 forskellige stillingsbetegnelser og skrive mindst 4 ansøgninger til job om måneden. Det kan jeg ikke opfylde. Næste gang jeg skal til samtale, skal jeg underskrive en erkæring, at jeg kender de nye regler.

Jeg kan lige skrive tre stillingsbetegner, men ikke 7. Jeg er ikke en altmuligperson. De tre er lager/pakning (nej man kan ikke sætte dem som to, da de er for beslægtede), butik og pedel. Jeg kan ikke skrive rengøring, da jeg ikke kan tåle visse rengøringsmidler. Jeg kan heller ikke skrive maling fremstilling, da jeg har arbejdet med det i 16 år og ikke længere kan tåle maling, da jeg får hovedpine af det.

Og med hensyn til mindst 4 ansøgninger om måneden er det også umuligt, da man ikke bare kan skrive ansøgninger til jobs man kun har lidt kendskab til. De vil tro at man ikke for klog, hvis man søger på jobs man ikke har kompetencer til.

Hvad skal man gøre? Vil de give folk sanktioner, hvis man ikke kan opfylde de skærpede krav?

Sidst redigeret af Soalik; 01-07-2014 kl. 23:08.
Soalik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2014, 22:14   #2
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
prøvede lige at lede efter de nye skærpede krav, og jeg fandt absolut intet !

hvis jeg var dig ville jeg skriftligt anmode din kommune om at henvise til hvor den regel kommer fra, for kigger man på beskæftigelsesministeriets hjemmeside, eller googler kommer der intet frem, måske din kommune har lavet sine egne regler??

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2014, 23:01   #3
Soalik
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2013
Indlæg: 27
Styrke: 12
Soalik er ny på vejen
Jeg fik den samtidigt med nye fleksjiob opslag. Jeg kan ikke kopiere den, for de bruger en mærkelig variant af Adobe, som ikke kan kopieres.
De fleksjobopslag er altid uddanelse, og det har jeg ikke.

Her er den med ren tekst

Guidelines til udfyldelse af ’CV og Jobønsker’ på Jobnet
– for ledige fleksjobberettigede borgere i Københavns Kommune
Jobnet er din mulighed for at gøre dig synlig for arbejdsgivere, og en opdateret og fyldestgørende ansøgerprofil med CV og realistiske jobønsker øger dine chancer for at komme i job. Ved angivelsen af mulige stillingsbetegnelser under ”Jeg søger job som” er det vigtigt, at du orienterer dig bredt i forhold til arbejdsmarkedet og dine nuværende kompetencer. Du skal angive:
min. 7 (gerne flere) stillingsbetegnelser.
stillingsbetegnelser baseret på, hvad du med dine nuværende hensyn, skånebehov, arbejdsevne og kompetencer kan udføre.
stillingsbetegnelser både inden for og uden for dit hidtidige erhvervs- og uddannelsesniveau.
For at forbedre dine muligheder anbefaler vi, at du også gør brug af feltet ”Personlig beskrivelse”.
Skriv om dig selv med udgangspunkt i dine styrker og kompetencer og udelad evt. diagnoser, der får dig til at føle dig udstillet. Tænk i hvad der er relevant for en arbejdsgiver at vide.
Skriv dine skånebehov samt evt. forskelle i ugentlig arbejdstid i forhold til forskellige arbejdsområder.
Det er vigtigt, at du løbende opdaterer dit CV, dine jobønsker og dine øvrige oplysninger på Jobnet. Jo mere og bedre du udfylder din profil, des større er chancerne for, at du kommer i job.
Dokumentation for jobsøgning – Joblog på Jobnet
Du skal som ledig fleksjobberettiget borger være aktivt jobsøgende. Du bør søge min. 4 stillinger om måneden. Denne jobsøgningsaktivitet skal dokumenteres, og vi anbefaler i den forbindelse, at du gør brug af den ’Joblog’, der kan oprettes på ’Min side’ på Jobnet. Informationer om oprettelse og udfyldelse af ’Joblog’, finder du på Jobnet.
Loven siger, at:
”Personer, der er visiteret til fleksjob, og som er ledige, skal give fyldestgørende oplysninger om tidligere beskæftigelse, uddannelse, kvalifikationer og øvrige forhold af betydning for jobcenterets bistand til at finde arbejde.”
Vidste du, at: … Jobcenteret formidler 30 borgere i fleksjob hver måned!
… arbejdsgivere bruger Jobnet til at finde fremtidige ansatte!
… der er brug for dig på det danske arbejdsmarked!
Soalik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2014, 00:00   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Forlig om ny beskæftigelsesindsats

http://bm.dk/da/Aktuelt/Pressemeddel...esindsats.aspx

Tryk på "Aftaleteksten" hvor der på side 6 nævnes:

Mere ansvar til den enkelte og styrket rådighed

Aftalepartierne er enige om, at ledige skal have større indflydelse på indsatsen for at styrke deres muligheder for at komme i arbejde. Der er også enighed om, at med større medindflydelse og mere valgfrihed til den enkelte ledige følger et behov for styrket opfølgning på rådighed.

Jobsøgningsaktiviteter samles i en joblog

Ledige skal registrere alle jobsøgningsaktiviteter i en digital joblog, der giver den ledige overblik over egen jobsøgning. Jobloggen skal også bruges til at forbedre vejledningen til den ledige om jobsøgning, og til at vurdere om jobsøgningen er til- strækkelig til, at den ledige lever op til rådighedskravet om aktiv jobsøgning.

Ledige har selv ansvaret for at registrere egne jobsøgningsaktiviteter i jobloggen. A-kassen og jobcentret får adgang til oplysningerne, så de kan følge med i den le- diges jobsøgning og bedst muligt kan målrette vejledningen til den enkelte.

A-kassen skal samtidig bruge oplysningerne til at vurdere, om den enkelte ledige søger tilstrækkeligt til at leve op til rådighedskravene, og a-kassen skal på den bag- grund følge målrettet op over for de ledige, som enten ikke bruger jobloggen eller søger job, som de skal.

Ledige booker samtalerne

Ledige får selv ansvaret for at booke samtaler med jobcentret og a-kassen og melde sig til relevante jobsøgningsaktiviteter via jobnet.dk.
Jobcentret og a-kassen skal give relevant vejledning til ledige om selvbooking- systemet, og de kan fratage ledige retten til selv at booke samtaler, hvis det vurde- res, at den enkelte ikke kan administrere det.
Samtaler, hvor både jobcentret og a-kassen skal deltage, skal indkaldes af jobcentret.

Styrkede muligheder for opfølgning på rådighed

Med jobloggen og det intensive kontaktforløb bliver der styrkede muligheder for, at jobcentre og a-kasser løbende kan følge med i den lediges jobsøgning
Jobcentrene får samtidig mulighed for at give rådighedsafprøvende tilbud, hvis de finder, at den ledige ikke medvirker aktivt i indsatsen. De rådighedsafprøvende til- bud kan gives inden for den nuværende redskabsvifte, der suppleres med tilbud om nytteindsats.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 02-07-2014, 08:19   #5
Soalik
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2013
Indlæg: 27
Styrke: 12
Soalik er ny på vejen
Hvorfior skriver du så meget om A-kassen? jeg er ikke mere medlem af en A-kassen. Eller med A-kasse mener du ledighedydelsen?

Ved jobopslag er der ofte forhold som gør at jeg ikke kan søge det:
Lager, her skriver de ofte fuldtid, og kørekort. jeg skal ikke have kørekort. Jeg er nervøs, jeg tør ikke at køre ude i trafikken, hvis jeg selv skulle kære bil.

Butik: Chef, Souchef, Butiksansvarlig og lign. De skriver sjældent Butiksassistent
Og der er også mange under 18 eller studerende

nogle jobs bliver slet ikke slået op i Danmark, men kun i Slovakiet og Rumænien
de vil kun have østarbejdere. Undskyld det må jeg sikkert ikke sige, for det er nok politisk

Sidst redigeret af Soalik; 02-07-2014 kl. 09:57.
Soalik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2014, 09:05   #6
enhunhund
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2012
Indlæg: 32
Styrke: 12
enhunhund er ny på vejen
Hvis jeg læser rigtigtsså er der et skal et bør og anbefaler

Skal = krav for at være på ledighedsydelse .......7 eller flere stillingsbetegnelser

Bør = bruge joblog og søge 4 jobs pr måned. Ikke et lovmæssigt krav, men sikkert noget kommunen vil indprinte at sådan vil de have det.
Anbefaler = god ide
enhunhund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2014, 09:19   #7
Soalik
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2013
Indlæg: 27
Styrke: 12
Soalik er ny på vejen
Jeg kan ikke få antal af stillinger op på 7, da der også står i profilen, hvor lang tids efaring man har. Hvis den periode er 0 dage, er det håbløst at søge.

Jeg skal igen i praktik, det sker altid i sommerperiode, nu for tredje gang. I den periode skal man også søge. Man kan være heldig at få job der hvor man er i praktik. Men det viste sig ikke at være muligt de to tidligere gange. Hver gang er det lønnen der er problemet.

Sidst redigeret af Soalik; 02-07-2014 kl. 10:03.
Soalik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2014, 09:52   #8
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Soalik , synes du bør sige til din jobkonsulent, at du naturligvis gerne vil leve op til krav om jobsøgning, men at du har brug for hjælp til dette, det bør man vel kunne forvente af dem. anmod om hjælpen skriftligt sådan at du har bevis på at du er samarbejdsvillig og har bedt dem om hjælp, .

jeg selv ville heller ikke kunne leve op til sådan et krav.....jeg er visiteret til fleks i 1 time 3 gange om ugen, med massive skånebehov. jeg har ikke hørt fra mit jobcenter vedr. nye regler, det synes jeg er lidt mystisk

held og lykke håber de hjælper dig.
vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2014, 10:22   #9
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
i Herning kommune skal de der er tilmeldt anden aktør have mindst jobansøninger ude hele tiden, så 4 er ikke så meget.

kender en der tager telefon bogen og skriver uopfordret ansøninger fra en ende hun har intet job fået men gør som hun skal og hendes samvittighed eri orden
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2014, 11:01   #10
Soalik
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2013
Indlæg: 27
Styrke: 12
Soalik er ny på vejen
Man kan jo ikke bare søge alt i øst og vest, til jobs man ikke har kvalifikationer til.
Soalik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension