K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-06-2014, 09:33   #11
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Hej Mukke
Du skal ikke undskylde dine sure opstød, er der et sted på jord hvor den slags er tilladt , ja så er det da her det er jo det der gør at vi har lidt overskud til at kæmpe videre , nemlig når vi får luft.

Din teori om refusionsordninger, den deler jeg fuldt ud, det handler om at vi er i den kasse der gavner kommunekassen bedst muligt.

Det virker mærkeligt at de indhenter papirer, når de forrige kun er 6 mdr. gammel, det giver ingen mening, MEN hvis det er papirer som gavner dig, så er det måske ikke så tosset en da, så burde der ikke mangle noget når mødet kommer for.

Din sb kan ikke sidde og stille et ressourceforløb i udsigt, det er jo en §17 stk 2 ansøgning, og da slet ikke hvor længe det skal vare. Skulle det efterfølgende komme dertil skal du huske det er et tilbud du kan sige nej til. Der skal være et formål med det, og det skal være velbegrundet hvorfor de tror at det vil bringe dig tættere på arbejdsmarkedet. Men det skal I ikke tale om på kommende rehab.møde, det er kun ja eller nej til pension, og hvis nej skal det begrundes,.

Og husk du har ret til at udtale dig på det efterfølgende møde i pensionsteamet.

vh Sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2014, 09:43   #12
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Første gang, de sagde, at speciallægepapirerne var for gamle, var de kun 4 mdr (fra november 13).

Hvis jeg siger nej til ressourceforløb, er det vel bare om igen?

Pensionsteamet? Jeg troede, at det var hele rehab teamet, man skulle sidde overfor.
Uh, jeg skal vist have en bisidder med, som kan alle regler.

Sagsbehandleren pegede skriftligt, - til teamet, på ressourceforløb og flex.
Det undrede også mig. Jeg troede kun, at hun skulle samle materiale.
Hun ville UDELUKKENDE have lægepapirer. Jeg troede, de ville bruge hele sagen med arbejdsprøve resultater, reva-forsøg og det hele.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2014, 09:53   #13
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Sagen bliver først behandlet i rehab.teamet.

De laver så en indstilling , enten til pension eller afslag på pension.
Men rehab.teamet har ikke beslutningskompetence, derfor skal sagen videre til pensionsteamet, som har den endelige afgørelse.

Som jeg forstår det, følger pensionsteamet i langt de fleste tilfælde rehab.teamets indstilling. Hvis de ikke gør skal sagen tilbage til rehab.teamet til fornyet behandling.

MHt. spørgsmål om ressourceforløb, er der nok andre herinde som ved mere end jeg, mht. det der hvis man siger nej.

det virker meget mærkeligt at de ikke vil have reva papirer med , de SKAL medtage alt når du søger på foreliggende grunlag, er der andre herinde der ved mere om dette? det er da yderst relevant hvad din arb.prøvning siger, hold fast i at de skal medtages.


Det er en god ide at have bisidder med, jeg havde ingen det fortrød jeg.
'Man sidder der alene med 6-7 mennesker + ens sb. det er ikke særlig trygt, syntes jeg.

jeg håber du snart hører nyt om en dato for møde.
ha en dejlig dag.
vh. sortepigen

Sidst redigeret af sortepigen; 17-06-2014 kl. 09:55. Årsag: glemte noget
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2014, 10:32   #14
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Dato? Tja, de skal jo nok have ferie først.
Det er ikke til at vide ret meget, fordi de ikke er opmærksomme på, om de får fortalt det hele. Klienten skal nærmest i detaljer vide, hvad det er nødvendigt at spørge om.

Jeg ved ikke, om jeg skal sige, hvad der virkelig nager mig....?
Alle de år, hvor jeg bare har været sat skakmat og min sag forhalet i det uendelige, - om de gange, hvor jeg på opfordring har lavet handleplaner med skoleinterviews, kursusoplysninger, læseplan og opgivelse af de steder, som ville have mig, hvis jeg fik lov til at læse et år (= bygge på det, jeg har) istedet for at være i virksomhedspraktik.
"Urealistisk" har dommen lydt, - og jeg har ikke kunnet fatte, hvorfor, når jeg har så mange års uddannelse på mit felt.
Det er langsomt gået op for mig, at det var JURIDISK urealistisk FORDI jura forhindrer at jeg genoptager og færdiggør netop en revauddannelse!!!
Det ku de sgu da have fortalt mig! Så var jeg da gået igang med en anden uddannelse!
Istedet valgte de at lade mig svæve i uvished om hvorfor. Det samme gjorde ankestyrelsen.
Det er en grim opvågnen.

Jeg har lyst til at sige det til dem, men det bliver jo nok bare opfattet som brok.

Det viser sig, at psykolograpporten og læge epikrisen, som kommunen selv bad om, slet ikke ligger i sagsmaterialet!!!

Det er vist godt at have vagthund på!
(Den sociale retshjælp får alle dokumenter tilsendt fra kommunen).

---og de har sat mødet til 1/7
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2014, 11:00   #15
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Håber det er "gamle" papirer, da kommunen ikke må indhente yderligere lægelige oplysninger på en §17, stk 2 ansøgning
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2014, 11:02   #16
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
De HAR indhentet nye papirer! fordi de gamle var over ½ år...men de har kun vedlagt det fra psykiateren.
Nu er vagthunden igang og skriver til sagsbehandleren.

Jeg har lige hørt, at kommunens system havde haft problemer. Nu er alt vedlagt.

Hun går med mig til mødet

Sidst redigeret af mukke; 17-06-2014 kl. 11:33.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2014, 11:57   #17
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Hvor er jeg glad for at høre at du har en der kan tage med, oven i købet en som kender reglerne, det er guld værd .

jeg ønsker for dig at der tages en beslutning som er det bedste for DIN livskvalitet, held og lykke .

og til systemets behandling af os syge har jeg kun 1 at sige , mon det nogensinde bliver bedre. jeg håber

sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2014, 13:45   #18
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Krydser for, dine nye lægepapirer kommer med i betragtning. Generelt må der ikke indhentes nye. Det er jo det ordene foreliggende dokumentationsgrundlag indikerer.
Godt forinden ansøgning at anmode om aktindsigt, så man selv kan konstatere, hvad der mangler og få det med forinden ansøgningen. Men pøj pøj.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2014, 23:11   #19
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Ja, tak, tak skal I have:-)
Imorgen vil jeg gøre som Stampe siger og bede om en kopi af de papirer, teamet har.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2014, 08:37   #20
lillespir
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2007
Lokation: Horsens
Indlæg: 89
Styrke: 17
lillespir er ny på vejen
Hej Mukke
når du søger en førtidspension efter §17, så bliver du vurderet på de papir der ligger i din sag.

Havde du søgt efter en §18 skulle sagsbehandleren indhente nye og relevante papirer til din sag, det vil sige nye lægestatus, speciallæge erklæring og evt nye papir fra sygehusene.
Der skal også indhentes udtalelser fra evt. hjemmevejleder, hjemmehjælp, hjemmesygeplejerske, hjælpemiddelstatus, evt vurdering af din arbejdsevne i hjemmet lavet af en ergoterapeut.
Evt. Arbejdsprøvning hvis det er muligt.

Alt dette blev indhentet og samlet til sagen som jeg var bisidder og partsrepræsentant på og for nylig fik afsluttet.
Hilsen Rita.
lillespir er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension