K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-04-2014, 02:19   #1
Forhåbentligt
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-04 2013
Lokation: København
Indlæg: 58
Styrke: 12
Forhåbentligt er ny på vejen
Post Lægelig udtalelse

Jeg vil starte med at sige, at jeg er utrolig glad for at I findes K-10. Mange tak til jer og alle de behjælpelige medmennesker!

Nu vil jeg fortælle lidt om mine helsbredsproblemer, præcist som de er beskrevet af en psykiater fra Psykiatrisk Center København (DPC), hvor jeg er tilknyttet behandling, ved. I en stattustatest indhentet af Jobcenter Baldersgade d. 24.01.2013 står der således:

40-årig mand som lider af svær periodisk depression (F 33.2) og ængstelig personlighedsfortyrrelse (F60.6). Han har i flere år været i behandling for sin depression og er endnu ikke i remission. Han er fortsat plaget at selvmordstanker, tristehed og manglende energi. Har svært ved at koncentrere sig og lider af udtalt hukommelsesbesvær, der gør at han har svært ved at huske at tage min medicin. I tillæg til den psykiatrisk lidelse har patienten kroniske leverbetændelse og HIV og følges for dette på infekstionsmedicinsk afdeling og svær astma samt tendens til bronkitis, der har forårsaget indlæggelse i lungemedicinsk regi.”

Og nu det som jeg synes er det væsentligste punkt, hun skrev i samme stattusattest:

Patienten vurderes at have et varigt funktionstab, og det er ikke sandsynligt, at han vil opnå fuld arbejdsgygtighed. Hans tilstand kan muligvis stabiliseres lidt, men må forvente årlang behandlingsindsats. Han vurderes ikke, at kunne opnå at blive fuld funktionsdygtig igen.”

Mit spørgsmal er dette: hvordan fortsår/fortolker I de ord, som psykiater skrev? Virker dem sttøtende?


Der skal siges, at jeg har for længst søgte FPS efter § 17, os afventer på der videre sagsbehandling og at den bliver sendt den skal forelæggs for rehabiliteringsteamet.

Tak for det gode hjælpe.
Forhåbentligt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2014, 08:22   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det virker ok, men det er ikke til at forudsige præcist hvordan en sag vil kører.

Hvis du har søgt på §17 stk, skal der være en afgørelse indenfor 3 mdr.

Alt andet må du spørge, skriftlig, om hvornår du kan forvendte en afgørelse.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2014, 09:05   #3
Folmand
Elsker at være her på K10
 
Folmands avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2012
Indlæg: 75
Styrke: 12
Folmand er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Forhåbentligt Se meddelelser
Jeg vil starte med at sige, at jeg er utrolig glad for at I findes K-10. Mange tak til jer og alle de behjælpelige medmennesker!

Nu vil jeg fortælle lidt om mine helsbredsproblemer, præcist som de er beskrevet af en psykiater fra Psykiatrisk Center København (DPC), hvor jeg er tilknyttet behandling, ved. I en stattustatest indhentet af Jobcenter Baldersgade d. 24.01.2013 står der således:

40-årig mand som lider af svær periodisk depression (F 33.2) og ængstelig personlighedsfortyrrelse (F60.6). Han har i flere år været i behandling for sin depression og er endnu ikke i remission. Han er fortsat plaget at selvmordstanker, tristehed og manglende energi. Har svært ved at koncentrere sig og lider af udtalt hukommelsesbesvær, der gør at han har svært ved at huske at tage min medicin. I tillæg til den psykiatrisk lidelse har patienten kroniske leverbetændelse og HIV og følges for dette på infekstionsmedicinsk afdeling og svær astma samt tendens til bronkitis, der har forårsaget indlæggelse i lungemedicinsk regi.”

Og nu det som jeg synes er det væsentligste punkt, hun skrev i samme stattusattest:

Patienten vurderes at have et varigt funktionstab, og det er ikke sandsynligt, at han vil opnå fuld arbejdsgygtighed. Hans tilstand kan muligvis stabiliseres lidt, men må forvente årlang behandlingsindsats. Han vurderes ikke, at kunne opnå at blive fuld funktionsdygtig igen.”

Mit spørgsmal er dette: hvordan fortsår/fortolker I de ord, som psykiater skrev? Virker dem sttøtende?


Der skal siges, at jeg har for længst søgte FPS efter § 17, os afventer på der videre sagsbehandling og at den bliver sendt den skal forelæggs for rehabiliteringsteamet.

Tak for det gode hjælpe.
Hej forhåbentligt

Jeg vil helst ikke være den onde, men der er 2 ting der skal konkretiseres i det at det bliver et fortolknings spørgsmål. Det første er ordet "sandsynligt", da det er som at give en brøkdel af en chance for at det måske er sandsynligt du kan lidt...

2. ord "Kan Muligvis" Det vil sige du er ikke stationær, og derfor ikke endelig udret i hvad dine muligheder er...

i sær de to brænder i mine øjne, og er så meget til fortolkning at det gør helt ondt.
__________________
Socialrådgiver
Folmand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2014, 20:57   #4
Forhåbentligt
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-04 2013
Lokation: København
Indlæg: 58
Styrke: 12
Forhåbentligt er ny på vejen
Tak Folmand for svaret.
Efter over 1 års sagsbehandlingstid på min §17 ansøging (ja, er meget bevidst om, at Jobcenteret har trukket min sag ud), blev jeg endeligt indkaldt til møde med rehalibiteringsteamtet. Det bliver her d. 19. maj. I den forbindelse har fået aktinsigt i min sag, idet jeg havde fuldstændigt mistet overblikket... og så vil jeg være sikker på, at jeg kan genkende mig og min hverdag i dét, der blev skrevet om mig. Blandt alle de papirer som jeg fik tilsendt, var der noget som jeg ikke ved, hvordan kan fortolkes.

Nogle af jer som kan være mig behjælpelig med at forstå hvad min egen læge skrev i Statusattest LÆ 125?:

" B. Vurdering af helbredsfolhodenes betydning for sagen (der angives ikke en vurdering af en evt social ydelses art og omfang)

Prognosen er dårlig der skal nok ikke forventes at pt kan genvinde funktionsniveau til at kunne genvinde eller opretholde tilknytining til arbejdsmarked. Pts diagnoser er jo alle mere eller mindre kroniske sygdomme som ikke kan helbredes, men de kan være stabile i flere år. Om end vores samlede skøn er at p. gradvis får det værre både mentalt og fysisk og der samlet set ikke er stort håb om at pt kan få de bedre.
Når det drejer sig om evt pensionssag bør der rekvireres status fra behandlende afdelinger BBH og RH da der ellers ikke vil være et retvisende billede. Der vedlægges udskrift af journal encl epikriser fra de seneste 2 år"

Jeg er nu ret nervøs for det møde og hvad de kommer frem til...

Sidst redigeret af Forhåbentligt; 28-04-2014 kl. 21:25.
Forhåbentligt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2014, 18:41   #5
Forhåbentligt
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-04 2013
Lokation: København
Indlæg: 58
Styrke: 12
Forhåbentligt er ny på vejen
Unhappy

Jeg kan ikke slappe af ifht mødet med Rehabteam d. 19. maj! Det tærer på mig.

Vil gerne bede Web om at udtale sig lidt om hvad min egen læge skrev i attesten. Tak.

Det er også en svær tid, med mange ting at huske og tage stilling til, som har betydning for mit liv. Det er forfærdeligt at der er nogle regler som bestemmer hvordan ens fremtid bliver, det virker urimelig...

Hilsen
Forhåbentligt
Forhåbentligt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2014, 21:06   #6
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja det er ikke let. Men også i et retssamfund vil der jo altud være love og regler, vi må indrette os efter. Absolut væsenligt, vi alle bliver behandlet korrekt i forhold disse. Held og lykke.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2014, 16:46   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det din egen læge skriver er vel for sig okay...men denne bruger ord som "nok ikke" og skriver samtidig at diagnosen er "mere eller mindre kronisk"

Når lægen skriver sådan ja så åbner denne alt til fortolkning....og at der måske vil være en mulighed alligevel for at du kan arbejde...

Men men....lægen skriver jo også at for at de (kommunen) får et retvisende billede ja så skal de indhente status fra behandlende afdelinger...

Da det ikke er lægen der har behandlet dig ja så kan denne jo ikke være 100 % inde i din behandling....og derfor betyder det ikke så meget at lægen har skrevet som denne har...

Så hvis de indhenter status fra behandlende afdelinger ja så burde du ikke have noget at bekymre dig for....

Men spørg ind til det når du skal til det møde...om de har indhentet det hele...

Vi herinde kan ikke rigtig vide hvad der vil ske eller hvad de vil komme frem til...til det møde...

Tag evt en bisidder med eller optag mødet....

Skriv evt spørgsmål du måtte have ned på et stykke papir og tag dette med til mødet...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2014, 18:51   #8
Forhåbentligt
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-04 2013
Lokation: København
Indlæg: 58
Styrke: 12
Forhåbentligt er ny på vejen
Smile

Mange tak til dig Web.
Altid insigtsfuldt at høre hvad du ha' at sige.
Min egen læge har altså ikke tilføjet på papiret, at jeg har også bipolar lidelse. Er det ikke vigtigt alt kommer med?

Jeg gør hvad jeg kan for at ha' godt fat i min sag, og føler, jeg ikke kan gøre mere lige nu.

Min kontaktperson fra DPC, som er en ung og flink sygeplejersker, skal være min bisidder. Hende har jeg meget tillid til. Vi har en aftale på mandag, hvor vi skal tale med en socialrådgiver og planlægger hvad vi gør.

Jeg skal prøve give mig selv lov til at slappe af og tænke på noget andet. Skal i hvert fald ha' en rolig weekend, uden for meget tanke på denne sag.

Mange hilsner
Forhåbentligt.
Forhåbentligt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2014, 18:58   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er rigtig vigtigt at kunne give sig selv lidt ro omkring ens sag...

Du skriver at din bipolar lidelse ikke er skrevet på af lægen....

Men er den med i det som lægen har skrevet som skal indhentes fra behandlende afdelinger....

Uanset hvad er det selvfølgelig rigtig vigtig at sagen er fuldt ud oplyst....da det jo eller vil blive en forkert afgørelse de vil komme frem til..

Hvis du vil...ja så kan du skrive et stykke papir hvorpå du skriver at lægen ikke har få skrevet din bipolar lidelse på attesten...og så bed om at lagt den i sagen...

Sådan at du altid kan henvise til at de godt vidste det da det ligger i sagen...

Som altid husk kvittering så du har dokumentation på at du har afleveret det...lav evt selv en kopi sådan at de kan kvittere på den ene af dem...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2014, 18:00   #10
Forhåbentligt
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-04 2013
Lokation: København
Indlæg: 58
Styrke: 12
Forhåbentligt er ny på vejen
Exclamation

Har forsøgt at koble af så godt jeg kan og få hvilet i weekenden, inden jeg skal møde Rehabteam imorgen... Man kan dog ikke undgå en vis nervositet, det gælder jo ens fremtid!

Lægen (psykiater) fra Distriktpsykiatrien lavede i onsdags en ny status attest ud fra min journal, hvor der også står Bipolar lidelse på. Vi tager den med i morgen. Både min kontaktperson - som er en ret flink sygeplejerske - og socialrådgiveren fra DPC insisterede faktisk på, at det er vigtigt at alle diagnoser er på når der skal søges pension. Det var dejligt, de havde fattet dét! Begge to skal være mine bisidder.

Jeg er indforstået med, at mange af de mennesker jeg skal tale med i pensionssagen, ser kun på regler og procedurer, så man kan let føle at de ikke ser det enkelte menneske....

I får naturligvis tilbagemelding på, hvordan det er gået.
Forhåbentligt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension