K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-07-2014, 18:51   #381
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Super godt. Så hjalp det ikke at finde sig I at de ville have dig afsted til egen (måske ikke uvildige) psykiater.

Krydser fingere for at din sag nu kommer til rehabiliteringsteamet og kan afsluttes
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2014, 20:28   #382
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Del er det de har skrevet til mig på mail så det går jeg ud fra er deres plan :-) mine forlængede sygedagpenge udløber om 5 3 uger så må vi se om de når det
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2014, 07:43   #383
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Har drøftet de samlede lægelige oplysninger til sagen sammenholdt med dit krav om undersøgelse hos uvildig psykiater/klinisk funktion samt jobkonsulentens oplysninger omkring praktikforløbet, hvor vi vurderer at din samlede funktions/arbejdsevne er beskrevet og afprøvet i en sådan grad, at vi finder at vi kan påbegynde at udarbejde rehabilitering plan den forberedende del og foreligge din sag for rehabiliteringsteamet indenfor den nærmeste fremtid. Der vurderes ikke behov for at du tildeles yderligere coachs samtaler på nuværende tidspunkt, idet din arbejdsevne anses for klarlagt.


Sådan er tilbagemeldingen .
Skal jeg forstå det således at de sender mig til klinisk funktion ? Eller at jeg selv skal finde en tid hos psykiatrier. ?

Og hvad er det for en forberede del jeg skal udfylde til rehabiliteringsteamet ? Er der nogen som kender til det. .
De skriver at de tilsender det pr post og jeg så skal udfylde det .
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2014, 08:13   #384
Folmand
Elsker at være her på K10
 
Folmands avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2012
Indlæg: 75
Styrke: 12
Folmand er ny på vejen
Sådan som det står, så må de mene at de har dokumentation nok nu for at du er stationær og alle dine behandlingsmuligheder er udtømte, så der derfor ikke er behov for at der skal indhentes mere for at du kan komme videre, så det er jo sådan set positivt nok.

Rehabiliteringsplan den forberedende del, er et skema, hvor du med egne ord skal beskrive en række spørgsmål.. f.eks. Hvad er dine gode og dårlige erfaringer med arbejdsmarkedet eller hvordan ser du dit eget helbred.

Det er så du med egne ord får lov at forklare dig, dog skulle dette gerne gøres i samarbejde med din sagsbehandler, så sagsbehandler er helt sikker på hvad du mener, så h*n bedre kan "forsvare" din sag for rehabiliteringsteamet.
__________________
Socialrådgiver
Folmand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2014, 08:26   #385
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det betyder at de alligevel ikke mener at det er nødvendig med psykiatrisk undersøgelse.

De mener at din sag er klar til at du skal møde rehabiliteringsteamet, for indstilling til enten fleksjob, ressourceforløb eller pension.

Læs mere om rehabiliteringsteamet her: http://ams.dk/da/Viden/Indsatser/Rehab.aspx

Det skema som skal udfyldes er det her: http://ams.dk/~/media/AMS/Dokumenter...170113doc.ashx

Mår skemaet er færdig udfyldt, skal du til egen læge for udfyldelse af denne: http://www.klxml.dk/KLB/Blanket/Gaelder/la275.pdf

Der skal som regel først bestilles lægetid når skemaet er færdig udfyldt og jobcenteret giver besked om lægetid. Husk at oplyse når du bestiller tid, hvilken attest der er der skal udfyldes, nogle læger sætter ekstra tid af til det.

Når alle papirer mødes du med teamet, hvor I snakker om hvad der vil være det rigtigtige for dig og teamet udfylder denne: http://ams.dk/~/media/AMS/Dokumenter...181212doc.ashx

Herefter beslutter jobcenteret så på beggrund af indstillingen hvad du bevilliges.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2014, 09:31   #386
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Folmand Se meddelelser
Sådan som det står, så må de mene at de har dokumentation nok nu for at du er stationær og alle dine behandlingsmuligheder er udtømte, så der derfor ikke er behov for at der skal indhentes mere for at du kan komme videre, så det er jo sådan set positivt nok.

Rehabiliteringsplan den forberedende del, er et skema, hvor du med egne ord skal beskrive en række spørgsmål.. f.eks. Hvad er dine gode og dårlige erfaringer med arbejdsmarkedet eller hvordan ser du dit eget helbred.

Det er så du med egne ord får lov at forklare dig, dog skulle dette gerne gøres i samarbejde med din sagsbehandler, så sagsbehandler er helt sikker på hvad du mener, så h*n bedre kan "forsvare" din sag for rehabiliteringsteamet.


Mange tak for svaret

Det står også at det er stationært og alle behandlingsmuligheder er udtømte. Desværre .

Vil du mene at jeg skal bede sagsbehandleren om at udfylde skemaet med mig i stedet for at de sender det til mig ?
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2014, 09:42   #387
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Det betyder at de alligevel ikke mener at det er nødvendig med psykiatrisk undersøgelse.


Det egentlig mystisk at de sådan kan ændre holdning på en mail .

De mener at din sag er klar til at du skal møde rehabiliteringsteamet, for indstilling til enten fleksjob, ressourceforløb eller pension.

Det er rigtig dejligt at det endeligt er nået så langt , langt om længe .
Det er beskrevet fra jobcenteret at de ikkemener at jeg kommer til at rykke mig yderligere . Så kan jeg komme på resourceforløb ?

Læs mere om rehabiliteringsteamet her: http://ams.dk/da/Viden/Indsatser/Rehab.aspx


Tusind tusind tak ! Er det mig som skal føre ordet til det møde ? Talte med en igår som sagde at det varig som skal snakke i 15 min.

Det skema som skal udfyldes er det her: http://ams.dk/~/media/AMS/Dokumenter...170113doc.ashx

Mange mange tak ! Det ser jo ud til at det er lige til men ovenover skriver hn at detbør gøres med sagsbehandlern .

Mår skemaet er færdig udfyldt, skal du til egen læge for udfyldelse af denne: http://www.klxml.dk/KLB/Blanket/Gaelder/la275.pdf

Der skal som regel først bestilles lægetid når skemaet er færdig udfyldt og jobcenteret giver besked om lægetid. Husk at oplyse når du bestiller tid, hvilken attest der er der skal udfyldes, nogle læger sætter ekstra tid af til det.


Okay er det mig som skal det ? Troede at det var sagsbehandleren som skulle indhente de oplysninger.
Når alle papirer mødes du med teamet, hvor I snakker om hvad der vil være det rigtigtige for dig og teamet udfylder denne: http://ams.dk/~/media/AMS/Dokumenter...181212doc.ashx

Herefter beslutter jobcenteret så på beggrund af indstillingen hvad du bevilliges.

Er virkelig virkelig taknemmelig over at i er tilstede herinde . Det er til voldsom står hjælp ! Uden jer havde jeg rimelig været på herrens mark . Så tusind tusind tak!
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2014, 10:29   #388
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Ang. Læge: sagsbehandler sender besked til din læge om at de ønsker den udfyldt. Samtidig giver hun dig besked om at du skal bestille tid til den - du skal først op til lægen efter sagsbehandleren har sendt besked til din læge. Grunden til denne fremgangsmåde er at lægen ikke må udfylde skemaet uden at du har været en tur deroppe. (Min læge satte fx. 60 minutter af til det, andre læger gør anderledes)

Ang. Udfyldelse af skema: loven siger at sagsbehandler skal udfylde det sammen med dig. Men har du det bedre med at sidde i fred og ro hjemme og udfylde det, så gør du bare det.

Det vigtige er at når skemaet er færdig og du skal skrive under, så skal du være 100% tilfreds med det som står og hvordan det er formuleret. Er du ikke tilfreds skriver su ikke under, før skemaet er rettet til.

Da jeg mødte rehabiliteringsteamet, varede det ca. 20 min (tror jeg).

De startede med at præsentere sig. Min sagsbehandler fremlagde kort min sag (2 minutter)(herefter sagde hun ikke mere).

Jeg blev stillet spørgsmål fx. Hvad har du prøvet andet end medicin for at bedre din rygskade o.lign.

Herefter gik jeg udenfor sammen med min sagsbehandler og partsrepræsentant. Efter ca. 20 min blev vi kaldt ind igen. Da havde teamet allerede udfyldt indstillingen som jeg fik med

Ang. Ressourceforløb: der er en rubrik der hedder "hvordan ser du din femtid på arbejdsmarkedet" - her har du bla. Mulighed for at skrive at du ser dig selv i fleksjob eller ressourceforløb alt efter havd det er du ønsker
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2014, 08:55   #389
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Tusind tusind tak søde gisne. Så sødt af dig at besvare
Jeg er allerede blevet kontaktet at beskeden er sendt til lægen så der har jeg fået bestilt tid til .
Men hvad er det for noget jeg skal udfylde ved lægen siden det tager 1 hel time ?
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2014, 13:33   #390
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 11
Tazoom er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kiffer Se meddelelser
Tusind tusind tak søde gisne. Så sødt af dig at besvare
Jeg er allerede blevet kontaktet at beskeden er sendt til lægen så der har jeg fået bestilt tid til .
Men hvad er det for noget jeg skal udfylde ved lægen siden det tager 1 hel time ?
Du skal ikke udfylde noget, men lægen skal via samtale med dig udfylde http://www.klxml.dk/KLB/Blanket/Gaelder/la265.pdf

Min læge har fulgt mig tæt de sidste 10 år og havde på baggrund af hukommelse og journal udfyldt meget på forhånd. Jeg var inde hos hende ca en halv time.
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension