K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-07-2014, 15:25   #1
Gekko
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2011
Lokation: De nordlige himmelstrøg syd for månen
Indlæg: 84
Blog Indlæg: 7
Styrke: 13
Gekko er ny på vejen
lejebolig på kontanthjælp som enlig.

Jeg har ledt og ledt efter en bolig, men boligpriserne er så høje ligegyldigt om det er indenfor byen eller udenfor byområdet.

Jeg er på kontanthjælp - enlig - og aktivitetsparat som de skriver - jeg venter på at min sag skal foran rehabiliteringsteamet, hvilket gør jeg ikke kan skifte kommune, (jeg håber på et fleks men kommunen sigter mod et ressourceforløb).............. eller kan jeg det uden det på virker min sag?

Kort og godt. hvor meget hjælp kan man få fra kommunen, når de eneste boliger jeg kan finde indenfor kommunegrænsen ligger fra ca.4000 kr. og op efter pr. måned - dertil kommer så vand, varme og el.

Jeg har desuden medicin udgifter på ca. 1000 kr. pr. måned (med ekstra tilskud) og ca. 8.400 kr. udbetalt som skal dække ALT.

Flytter jeg for langt udenfor indkøbsområder bliver der problemer i forbindelse med indkøb og transport, da jeg ikke kan bære, løfte, rulle eller slæbe mine indkøb over et længere stykke.

Gekko
Gekko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2014, 15:46   #2
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Du kan muligvis få hjælp efter §34.
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=159077
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2014, 21:38   #3
Gekko
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2011
Lokation: De nordlige himmelstrøg syd for månen
Indlæg: 84
Blog Indlæg: 7
Styrke: 13
Gekko er ny på vejen
en paragraf 34 - er det noget man søger, når man er flyttet ind eller når man har fået reserveret lejligheden?

Jeg har ikke prøvet at søge offentlige ydelser mht boligudgifter tidligere.
Gekko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2014, 21:55   #4
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gekko Se meddelelser
en paragraf 34 - er det noget man søger, når man er flyttet ind eller når man har fået reserveret lejligheden?

Jeg har ikke prøvet at søge offentlige ydelser mht boligudgifter tidligere.
Du kan ikke søge før du er flyttet ind, der skal være en underskrevet lejekontrakt...

Men måske du kan få lavet en beregning, på den du har på hånden, så du ved om du kan klare udgiften...

Udover §34 kan du også søge boligsikring.
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2014, 08:38   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Såfremt du har egne medicinudgifter på receptpligtig medicin på ca 12000 kr årligt, skal du endelig prøve at få en kronikerbevilling, så du kommer ned på en egenbetaling på ca 3600 kr årligt.
Foreslår du "taler" med kommunen om din bolighensigt, så du har taget dem i ed om, at den er "passende", så du ikke bagefter står med håret i postkassen. Teoretisk kan de måske hjælpe dig med bolighenvisning.
Du kan via borger.dk lave en vejledende test af, hvad du kan få i boligsikring.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2014, 09:24   #6
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Hvis du får en lejlighed på hånden skal du Først tale med kommunen, og søge evt. Hjælp til flytteudgifter mm INDEN du underskriver en ny lejekontrakt.
Derefter søger du boligsikring og den ekstra hjælp til meget høje boligudgifter.34.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2014, 12:47   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Dog er det vigtigt at vide på forhånd, at §34 kun er en nødløsning! Ender man på ressourceforløb, førtidspension eller som flekser, så ryger §34. Dette faktum har efterladt RET MANGE i en uoverskuelig økonomisk situation.

Men den er god at have, så længe det er kontanthjælp og intet andet.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension