K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-07-2014, 19:37   #1
Janusson
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-06 2013
Indlæg: 8
Styrke: 0
Janusson er ny på vejen
Kontanthjælp - barn der flytter

Håber denne tråd er oprettet det rigtige sted.

Jeg har været på kontanthjælp i en årrække, hvor jeg har fået forsørgertillægssatsen, da jeg har en datter på nu 14 år.

Hendes mor, stedfar og hende selv flytter til Færøerne snarest.

Mit spørgsmål er: Fortsætter jeg med at få den nuværende sats, eller skal jeg regne med at skulle ned på den sats der gælder for "borgere over 30 år" - og ikke den nuværende "borger over 30 med barn"??

Barnet er selvfølgelig stadig mit, men hvordan er der når barnet flytter fra DK?

Økonomisk set ender det ret galt hvis jeg mister den sats jeg er på nu, da jeg kan se det drejer sig om ca. 4000 kr før skat, jeg får mindre, hvis forsørgertillægget forsvinder.

På forhånd, tak.
Janusson er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2014, 12:43   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Uha, så ryger du ned på den almene sats.

For at få forsørgersatsen, skal barnet fysisk bo hos dig og have folkeregisteradressen hos dig - det gælder også børnecheck, børnetilskud, boligskring mm.

Du skriver barnet er dit, men du skriver også ''Hendes mor, stedfar og hende selv flytter til Færøerne snarest'' - tager du med til Færøerne, eller hvordan skal det tolkes?
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2014, 12:52   #3
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Uha, så ryger du ned på den almene sats.

For at få forsørgersatsen, skal barnet fysisk bo hos dig og have folkeregisteradressen hos dig - det gælder også børnecheck, børnetilskud, boligskring mm.

Du skriver barnet er dit, men du skriver også ''Hendes mor, stedfar og hende selv flytter til Færøerne snarest'' - tager du med til Færøerne, eller hvordan skal det tolkes?
Tror det er far'en der skriver :-)
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2014, 12:54   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Tror det er far'en der skriver :-)
Ja, det må det næsten være

Men reglerne er de samme

Det er også alle de navne, der er en dame der også hedder Janusson, men det er måske bare med et s så
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2014, 12:56   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ikke helt rigtigt Helene, menge der har samvær med deres børn har den "høje" sats også nogen der ikke har samvær men bare er forældre, men der er åbenbart forskælligt fra kommune til commune, fatter ikke reglen,
kender en I køben have som får, selv om han ikke har set barnet I mange år pga. alkohold.

og en I ringkøbing skern commune, hvor barnet var tvangsfjernet og samvær skulle foregå under opsyn 2 timer hver 14 dag også med høj kh.

mens andre I same commune ikke kan få det.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2014, 13:12   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Men det er da bare om at prøve - og historien melder heller ikke noget om, om barnet bor hos Far (trådstarter) eller hos Mor som rejser.
Jeg skriver første indlæg, som hvis datteren bor hos Faren.

Selvom barnet flytter til Færøerne, så forsvinder forsøgerpligten jo ikke, men om kommunen godtager at kontanthjælpen fortsætter på forsøgersats, bliver måske en individuel vurdering. Heldigvis er Færøerne lige i baggården, modsat de andre der har været i søgelyset, og hvor forældrene fik nedsat satserne, fordi de reelt bare fik forsøgersatsen, mens børnene allerede VAR flyttet til forældrenes fødelande....

Jeg vil i hvert fald anbefale trådstarter at søge §34 (hvis ikke han allerede får det).
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2014, 13:49   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
tror barnet flytter med modern og det er far der spøger, men så længe han skal betale til barnet er han vel forsøger, men når barnet er så langt væk, ved jeg ikke

det er heller ikke rimeligt der ikke er faste regler på det område. enten eller, hvis han ikke får forsøger sats kan han jo ikke sparre op til fragt af barnet,

husk at når det er modern der flytter langt vær, skal hun være med til at betale omkostninger til rejese udgifter, søges ved statsamt
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2014, 16:45   #8
Janusson
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-06 2013
Indlæg: 8
Styrke: 0
Janusson er ny på vejen
Tak for svar - jeg skulle måske ha være mere grundig i første indlæg:

Barnet bor hos moren og stedfar. Og ja, det er far der skriver

Jeg har ikke delt adresse med min datter siden 2002, men har altid fået forsørgertillægssatsen.

§34 må jeg se nærmere på - det er i hvert fald ikke noget jeg hidtil har kendt til.
Janusson er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2014, 17:45   #9
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
kan ikke se hvorfor du ikke skulle foresætte, du skal jo stadig betale til hende.

ved ikke om det star I ens papir,at hvis barnet flytter , skal man give besked
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2014, 05:52   #10
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Du vil få som forsørger til barnet er 18 år, også selv om barnet flytter, formoder du betaler bidrag ? og så er du jo forsørger
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension