K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-07-2014, 09:21   #21
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det er op til de enkelte kommuner og jobcentre at definere hvornår man er jobsøgende nok til at oppebære en ydelse.. så de har ret til det.

Man kan sagtens slå sig i tøjret og mene at det er urimeligt, men man er nødt til at søge alt muligt for at opfylde kravet.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2014, 09:37   #22
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
PIP som modtager af ledighedsydelse, har man som du siger pligt til at være aktivt jobsøgende, MEN jobcentrene kan stille deres egne nok så mange krav om hvor mange ansøgninger, jobbeskrivelser mv. man skal udfylde ;

MEN MEN MEN de kan ALDRIG stoppe ens ledighedsydelse alene fordi man ikke har sendt x antal ansøgninger , eller fordi man ikke har skrevet eks. 7 jobbeskrivelser man vil søge inden for.

De SKAL rådighedsvurdere dig inden de fratager dig din ledighedsydelse, dvs. de skal anvise dig et konkret tilbud om fleksjob, eller anden aktivitet, praktik. lign. som du så SKAL sige ja til.

og hvis du så siger nej så kan de stoppe ledighedsydelsen, ikke før.

her er et link:
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=140126

kig under §74b stk. 3

vh sortepigen

Sidst redigeret af sortepigen; 18-07-2014 kl. 09:57.
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2014, 12:43   #23
J.R.
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-08 2009
Indlæg: 4
Styrke: 0
J.R. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sortepigen Se meddelelser
PIP som modtager af ledighedsydelse, har man som du siger pligt til at være aktivt jobsøgende, MEN jobcentrene kan stille deres egne nok så mange krav om hvor mange ansøgninger, jobbeskrivelser mv. man skal udfylde ;

MEN MEN MEN de kan ALDRIG stoppe ens ledighedsydelse alene fordi man ikke har sendt x antal ansøgninger , eller fordi man ikke har skrevet eks. 7 jobbeskrivelser man vil søge inden for.

De SKAL rådighedsvurdere dig inden de fratager dig din ledighedsydelse, dvs. de skal anvise dig et konkret tilbud om fleksjob, eller anden aktivitet, praktik. lign. som du så SKAL sige ja til.

og hvis du så siger nej så kan de stoppe ledighedsydelsen, ikke før.

her er et link:
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=140126

kig under §74b stk. 3

vh sortepigen
Tusind tak for info.

Og jeg har nu talt med endnu en medarbejder hos mit lokale jobcenter, og der var svaret et helt andet, og langt mere "brugervenligt"

Det med de mindst 7 stillingsbetegnelser, er at betegne som værende en retningslinje, ikke et ufravigeligt krav, men ønskværdigt hvis det kan opnås, da man godt er klar over, at det kan være så godt som umuligt for en ufaglært og svært begrænset borger at opfylde dette krav.

Og det med dokumentationskravet på jobsøgning, det er der ikke lovhjemmel for at kræve - der er ikke anført noget om dokumentationskrav i den nye lov, kun at man selv skal være aktiv jobsøgende. Ydermere er der IKKE fastsat grænser på hvor mange job man skal søge pr. måned, så de "mindst" 4 ansøgninger er kun en "vejledning" som vedkommende forklarede mig.

Nu skal I ikke tage fejl, jeg vil meget gerne have et fleksjob, og jeg søger på livet løs, men jeg vil pokker tageme behandles med respekt, for det er ikke for sjov jeg er i den situation som jeg er. Jeg har ikke bedt om at være syg og før jeg blev det havde jeg er yderst velbetalt job, uagtet jeg er ufaglært, for jeg var god til mit arbejde.

Jeg vil ikke behandles med mistro, jeg vil ikke mistænkeliggøres og jeg vil bestemt heller ikke behandles nedladende og patroniserende. Jeg er et voksent og intelligent menneske, og jeg vil behandles som et sådant.


P.s. Og tusinde tak for alle jeres svar. Det sætter jeg stor pris på.

Sidst redigeret af J.R.; 24-07-2014 kl. 12:55.
J.R. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension