K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-07-2014, 11:20   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Det er ikke lovligt, at have sin adresse ét sted og så opholde sig et andet sted.
Citat:
Oprindeligt indsendt af job Se meddelelser
Kommunens svar lyder helt sikkert på Kapitel 3 (§6 og §10) i Bekendtgørelse af lov om Det Centrale Personregister
Dejligt, at du kunne bidrage med lov og §.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2014, 11:36   #12
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Er det overvågning af din person kommunen ønsker elLer er det spørgsmål om en folkeregisteradresse ?? Eller en kontakt adresse.
Hjemløse har ikke nødvendigvis en folkeregisteradresse , en adresse ved kommunen eller en postboks.

Der er et andet større problem, hvis kommunen ubegrundet, vil vide hvad og hvor du er døgnet rundt.

Kommuner må ikke overvåge borgerne
http://jyllands-posten.dk/indland/EC...-overvage-dig/

http://jyllands-posten.dk/indland/EC...-overvage-dig/

Det er ikke et spørgsmål om enlig eller samboende, da i er familie, her er lov

http://sm.dk/arbejdsomrader/sektions...ler-samlevendehttp://sm.dk/arbejdsomrader/sektions...ler-samlevende

Sidst redigeret af østerbro; 23-07-2014 kl. 11:56. Årsag: Link
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2014, 12:01   #13
Sinch93
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2014
Lokation: Frederikssund
Alder: 43
Indlæg: 6
Styrke: 0
Sinch93 er ny på vejen
Det er heller ikke fordi jeg hele tiden opholder mig et andet sted men har vel lov til at besøge venner og familie uden de behøver blande sig og det er depressioner jeg er nede med, det hjælper netop at komme ud blandt folk og det er det min veninde har haft hjulpet mig meget med det sidste halve år indtil nu.
Føler jo at de behandler mig som en kriminel, så kan de lige så godt give mig fodlænke på.

Fik en helt anden og meget bedre behandling i Kbh, har også fået at vide at Frederikssund skulle være en af de værste kommuner i landet og tror også mere og mere på det eftersom de er skyld i at jeg får tilbagefald, føler at de er ligeglade med borgerne så længe de har det godt.
Sinch93 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2014, 12:27   #14
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Nemlig! Du er ikke kriminel og er ikke dømt, Ikke engang demente må ! De krænker dit privatliv og det lyder som en trussel.

Bed om skriftlig begrundelse som må være med lovparagraffer og henvisninger.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2014, 12:30   #15
Sinch93
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2014
Lokation: Frederikssund
Alder: 43
Indlæg: 6
Styrke: 0
Sinch93 er ny på vejen
Ok, jeg takker mange gange for hjælpen, vil prøve at få rettet op på det nu hvor jeg ved lidt mere om det
Sinch93 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2014, 01:19   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sinch93 Se meddelelser
Det er heller ikke fordi jeg hele tiden opholder mig et andet sted men har vel lov til at besøge venner og familie uden de behøver blande sig og det er depressioner jeg er nede med, det hjælper netop at komme ud blandt folk og det er det min veninde har haft hjulpet mig meget med det sidste halve år indtil nu.
Selvfølgelig er det lovligt, at være på ferie, weekend o.l., men hvis du f.eks. opholder dig hos en kæreste det meste af tiden og kun kommer på din adresse for at tjekke post, så er det i strid med loven.

For mange år siden, da jeg var meget ung, havde jeg en kæreste, som boede på et lejet værelse hos sin læremester, men mens vi var kærester opholdt han sig på min adresse når han ikke var på arbejde.

På et tidspunkt dukkede landbetjenten op på hans adresse, fordi hans bil ikke havde været til syn som den skulle, og bad læremesteren gøre ham opmærksom på, at det ikke var tilladt, at bo ét sted og have sin adresse et andet sted.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension