K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-07-2014, 19:42   #1
sommersen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2014
Indlæg: 174
Styrke: 10
sommersen er ny på vejen
sygedagpenge-spørgsmål

Hej
Jeg er på sygedagpenge,lige nu i praktik-forlænget med 39 uger,hvordan er jeg stillet mht den nye sygedagpengereform?

Tænker på om der stadig er mulighed for at ende på gf, eller er man garanteret en ydelse og hjælp nu?

Min behandler snakker om resurceforløb på 5 år-meeen bare fordi de mener det tør jeg ikke tro på at min sagsbehandler mener det samme.

Håber der er nogen der kan hjælpe,på forhånd tak
sommersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2014, 08:17   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det kan vi simpelhen ikke svare på, fordi der er mange muligheder, for hvad der kan ske efter endt praktik, ligesom det kommer an på forløb, helbredstilstand mv.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2014, 21:07   #3
sommersen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2014
Indlæg: 174
Styrke: 10
sommersen er ny på vejen
Tak for svar-mit hoved køre derud af med tanker.

Mht praktik -følger man den tiden ud,så godt man nu kan?
Jeg kan ikke blive ved at klare og følge planen,er nogen dage ved at knække,men er jo også bange for at gå hjem/melde mig syg, hvis det betyder alt bliver stoppet?

Er virkelig presset
sommersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2014, 09:04   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du bør møde op hver dag, men gå hjem, lige så snart du får det værre, selv efter 5 min, eller du vender i dør!

Du må IKKE overanstrenges, så du får forværring i dine lidelser(hvis dette, bør du kontakte læge, for råd, og journalisering(han skriver i sin journal, hvilket kan blive brugbar dokumentation)).

Du skal vise hvad du kan, dog uden at blive overanstrengt.

Det er IKKE en udholdensprøve!

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2014, 11:36   #5
Folmand
Elsker at være her på K10
 
Folmands avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2012
Indlæg: 75
Styrke: 12
Folmand er ny på vejen
Nej det er meget vigtigt det popiae siger her...

Det eneste du skal er at give dig 100% ikke 100.5% fordi så har du allerede overanstrengt dig.

Det jeg altid gør, er også at bede om at i skriver en dagbog, og det anbefaler jeg også dig at gør. fortæl hvorfor det var du gik tidligt hjem, fortæl hvad det var der var hårdt den dag, eller hvad var godt.

Det giver også et godt billede af hvad du kan, og hvad det var der gjorde du magtede mere den ene dag frem for en anden dag..

men det vigtigste, og det kan jeg ikke understrege nok.. du må aldrig give dig mere end 100% af hvad du kan, fordi ellers giver du ikke et retvisende billede af din arbejdsevne.

Du skal huske at det timetal der kommer frem, vil kommunen jo bruge som udgangspunkt, så det vil jo være ærgerligt at der står 3 timer om dagen, hvis du har givet dig 150% men reelt magtede du kun 1 time, de andre 2 har gjort at hele resten din dag er ødelagt med ekstra medcinering og sove eller andet.

Pas på dig selv, også i en arbejdsprøvning.
__________________
Socialrådgiver
Folmand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2014, 20:30   #6
sommersen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2014
Indlæg: 174
Styrke: 10
sommersen er ny på vejen
Tak Popiae og Folmand ,jeg skriver dagbog men tør ikke vise den og afsløre hvor dårligt jeg faktisk har det,fordi praktikken er ment som tilbagevenden til det almindelige arbejdsmarked og jeg er hamrende nervøs for hvad der sker den dag kommunen læser at det ikke bliver sådan.

Efter lang psykiatrisk behandling skal jeg henvises til distriktpsykiatrien-så er man vel ikke rask eller? Og er der nogen der har gode erfaringer med det-hvordan det foregår osv?

Hvis man er så heldig at overgå til et resurceforløb,fortsætter ens sygedagpenge så indtil man starter på forløbet mon?

Hvis der bliver taget en del hensyn tror jeg godt jeg kunne arbejde nogen timer ,samtidig med behandling for at fungere -tænker på flexjob,
sommersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2014, 22:21   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
ALLE dine diagnoser, skal være klarlagte, og være behandlet, eller velbehandlet, såfremt der er tale om kroniske lidelser, som altid vil være behandlingskrævende.

Det betyder, at hvis du lige nu afventer behandling, der kan bedre din tilstand, vil de IKKE kunne bruge denne praktik, som afklaring af restarbejdsevne.

Måske du kan tilkendes ressourceforløb, men IKKE fleks, for nuværende.

Der er for lidt oplysning om dit forløb oa, for at svare mere præcist.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2014, 22:28   #8
sommersen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2014
Indlæg: 174
Styrke: 10
sommersen er ny på vejen
Er i slutbehandling,de regner ikke med bedring men har fortsat brug for støtte for ikke at få det være
sommersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2014, 08:52   #9
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Selvom du fortsat og fremadrettet, vil have brugt for støtte, evt periodevis behandling, kan du godt afklares, men det kræver at din tilstand, kan beskrives som velbehandlet.

Hvis du ligger over 50% i effektiv arbejdsevne, vil du formodentlig blive betragtet som selvforsørgende.

Derunder er det vigtigt at alle er på samme side ift din fremtid, og hvordan din restarbejdsevne skal dokumenteres.

Hvis din praktik er rettet mod ordinært arbejde, er der åbentbart en vis uenighed, om hvad du kan, men det hjælper dig ikke at skjule dette, overfor kommunen, tværtimos.

Dette fordi du jo skal afprøves ift skånebehov oa, for at give rette dokumentation, at din restarbejdsevne.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2014, 20:08   #10
sommersen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2014
Indlæg: 174
Styrke: 10
sommersen er ny på vejen
Hej Popiae ,
Jeg er nu i slutbehandling og er stadig på 6 timer i praktik,det er en paragraf 42,i praktikplanen står der"formålet med tilbud" og der er så skrevet afklarende praktik og skånebehov er undgå stressede situationer og opgaverne skal være overskuelige.

Det er bare så svært at sige jeg kan ikke alt det som der forventes.

Men er der nogen der ved om der er begyndt at komme gang i resurceforløb læste at til at starte med blev der ikke oprettet mange
Og hvordan tager man huld på det med sagsbehandleren?

Men selvom formålet med praktik ændre sig undervejs,skal den så stoppe eller burde man ikke afklares?
sommersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension