K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-07-2014, 13:31   #1
BenLam
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2014
Indlæg: 1
Styrke: 0
BenLam er ny på vejen
Hjælp til møbler

Hvem kan give mig et godt råd. Min datter er alene med et barn på 6 år, Hun har været alene siden hendes mand døde da deres fælles barn var 6 uger gammel. For ca. 3 år siden flyttede min datter sammen med en mand, der ikke har gjort andet end snydt og bedraget hende, det bedste han har gjort for hende var at lade hende i stikken da han stak af med møbler penge og hvad der ellers ikke var nagelfast.
Min datter og barnebarn har nu boet i mit hjem i over to år, men det kan ikke blive ved med at gå. Hun har ikke penge til nye/brugte møbler, da hun studerer. Kommunen vil ikke hjælpe, da de siger, der ikke har fundet nogen social begivenhed sted - og hvis ikke dette er en soccial begivenhed, så ved jeg snart ikke hvad der skal til.
Har nogen et godt råd?
BenLam er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2014, 13:42   #2
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Har et lille forslag.
Jeg er ikke selv medlem af facebook, men hvad om du eller hun lader budskabet spredes at hun har brug for de mest basale fornødenheder , møbler , og andet.

Er helt med på at det er grænseoverskridende at bede andre om hjælp, men har hørt rigtig gode historier om at folk hjælper hinanden over facebook, da der er mulighed for at sprede budskabet til mange.

håber det kan bruges til noget
held og lykke
sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2014, 14:05   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja hvis kommunen ikke vil hjælpe, så er sortepigens råd nok det bedste!

Faktisk en rigtig god ide.

Der er også grupper, hvor der er alt muligt gratis, lige fra reoler, senge, køleskabe, legetøj, tæpper osv....meget af det fejler INTET.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2014, 15:03   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ja I min lommune er der tit sådan en historie som du fortæller, folk er ret vilde med at hjælpe I den sitiation, det er grupper der hedder: bortgiver, genbrugs guld eller lign.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2014, 15:29   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Prøv at tage kontakt til den nærmeste Mødrehjælp. De har også ofte gode forslag eller hjælp..

https://moedrehjaelpen.dk
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2014, 15:30   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
På nogle genbrugspladser kan man finde møbler, som man bare kan tage med hjem. Nogen steder er der også små butikker, hvor de sælger ting og sager til små penge...

Jeg har engang manglet et sofabord, og jeg så tilfældigvis en ude ved vores containere i vores gård, at der var et lille sort ikea sofabord. Den synes jeg var synd at smide ud, så den tog jeg med ind og har den endnu... Loppemarkeder er også super gode at komme hen og finde noget..
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2014, 22:36   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Det er sympatiske løsninger som foreslås, men..

Kære BenLam

.... jeg er af den mening, at der skal søges og dermed tvinge kommunen til at vurdere og komme med en afgørelse.

Hvad en enkelt embedskvinde/mand siger har intet med en reel sagsbehandling at gøre.

Det er uholdbart at din datter bor hos dig, hvilket tyder på at hun måske trænger til mere end bare en enkeltydelse. Kun du kan svare på det.

Men læs lidt om det her:
https://www.borger.dk/Sider/Oekonomi...-kommunen.aspx

http://www.dinretshjaelp.dk/Enkeltyd...r%29.2560.aspx

Derefter undersøger du på jeres kommunes hjemmeside den politisk vedtagne sagsbehandlingstid, hvor der skal findes en afgørelse.

Eksempel:
http://www.htk.dk/Borger/Job-ledighe...ltydelser.aspx

http://www.aarhus.dk/sitecore/conten...spx?sc_lang=da

"Enkeltydelse § 81 og § 81 a 2 uger"

Lovgivningen er jo vedtaget for at blive brugt.

Hvis I modtager afslag og I ikke er enig i afgørelsen skal I anke inden 28 dage præcis på minuttet hvor kommunen har 4 uger til at genvurdere, hvis de fastholder skal de sende sagen videre til Ankestyrelsen som ikke har nogen fastsat sagsbehandlingstid. Her kan der ikke ankes.

Bedste hilsner til jer alle 3.

Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2014, 07:39   #8
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Hun kan gå på kommunen og søge enkeltydelser. Der har hun ret til hjælp til etablering af et hjem .
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2014, 10:59   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Hvis I modtager afslag og I ikke er enig i afgørelsen skal I anke inden 28 dage præcis på minuttet hvor kommunen har 4 uger til at genvurdere, hvis de fastholder skal de sende sagen videre til Ankestyrelsen som ikke har nogen fastsat sagsbehandlingstid. Her kan der ikke ankes.

Bedste hilsner til jer alle 3.

Peter
Det er vigtigt, at i anker afslaget, da afslag ofte gives ud fra devisen "går den, så går den".

Hvis det glipper med hjælp fra kommunen er der kommet flere gode råd m.h.t. gratis møbler, men prøv også at kigge på den blå avis.

Når du er på forsiden af dba.dk kigger du i venstre side og vælger "diverse", her kigger du igen i venstre side og vælger "Gratis ting", du kan vælge kun at se annoncer fra jeres eget område, eller fra hele DK, alt efter om i har mulighed for at transportere det hjem.

Man skal kigge derind jævnligt, gerne dagligt, da gode ting som regel hurtigt bliver afsat.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension