K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-07-2014, 09:53   #1
mx40
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2014
Indlæg: 5
Styrke: 0
mx40 er ny på vejen
Vraget fleksjobbere

Hej ---- Hvorfor bliver vi så ringe stillet.

Punkt 1 : kan ikke udnytte mit fradrag, da jeg kun kan bruge det på hovedkortet. ( ikke i fleksydelsen - før fik af brutto beløbet )

Punkt 2 : Hvorfor er Fleksjobbere dårligere stillet ang. pension. SAM sætter begrænsninger.

Punkt 3 : Får kun pension af de timer jeg arbejder. 50% reduktion i forhold til den gamle fleksordning ( jeg sætter 168.000 kr. til i pension ).

Punkt 4 : Hvorfor får fleksjobbere ikke den bonus, som alle andre lønmodtagere
får, for at blive på arbejdsmarkedet.

Jeg skal love for at vi som er uforskyldt opsagte, må betale regningen ved at få nyt job.

Håber virkelig at nogen på Christiansborg - vil komme i samme klemme -
men de fleste er jo godt sikret resten af livet.

Er her noget som kan komme tæt på dem og forelægge problemerne... eller er det gjort.
mx40 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2014, 10:31   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, det ser ud til, at de også har fået smadret fleksordningen....

Kender et par hvor den ene er ledig flekser, og den anden er på dagpenge - flekseren er i dén grad jagtet af kommunen/jobcentret, og skal skrive mange flere ansøgninger (også uopfordret), og nærmest stå skoleret på hysterisk højt niveau, hvor der er megen mere ro omkring dagpengemodtageren.....set i lyset af at flekseren er meget syg, giver jagten ikke megen mening.

Ved ikke om problemerne er forelagt politisk, ellers er K10 et godt sted at starte - måske flere kan komme med konkrete input til et fælles opråb?
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2014, 11:32   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du kan kun bruge dit hovedkort et sted ad gangen. Fx der hvor din skattepligtige indkomst er størst. Du mister ikke noget i det store regnskab, når året er gået. Det gælder for alle.
Flere ting gælder desværre kun for personer på det såkaldte normale arbejdsmarked.
Goder til personer på efterløn gælder ikke for personer på fleksydelse.
Læste for tid tilbage, at ministeren udtalte at tilskuddet er så stort til fleksjobbere, at man selv kan sætte til side til pension. Det er alle nu nok ikke enige om.

Sidst redigeret af stampe; 18-07-2014 kl. 11:37.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2014, 13:17   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Du kan kun bruge dit hovedkort et sted ad gangen. Fx der hvor din skattepligtige indkomst er størst. Du mister ikke noget i det store regnskab, når året er gået. Det gælder for alle.
Flere ting gælder desværre kun for personer på det såkaldte normale arbejdsmarked.
Goder til personer på efterløn gælder ikke for personer på fleksydelse.
Læste for tid tilbage, at ministeren udtalte at tilskuddet er så stort til fleksjobbere, at man selv kan sætte til side til pension. Det er alle nu nok ikke enige om.
Nej, det kan også være svært selv at lægge til side - specielt hvis der er større medicinudgifter man ikke kan få tilskud til osv.
Der er også mange der får udbetalt det samme som da de arbejdede på normale vilkår, så at lægge til side, kan ikke altid forenes med den økonomiske situation.

Men jeg vil tro, at nogen rent faktisk selv kan lægge til side.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2014, 13:39   #5
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Du kan kun bruge dit hovedkort et sted ad gangen. Fx der hvor din skattepligtige indkomst er størst. Du mister ikke noget i det store regnskab, når året er gået. Det gælder for alle.
Flere ting gælder desværre kun for personer på det såkaldte normale arbejdsmarked.
Goder til personer på efterløn gælder ikke for personer på fleksydelse.
Læste for tid tilbage, at ministeren udtalte at tilskuddet er så stort til fleksjobbere, at man selv kan sætte til side til pension. Det er alle nu nok ikke enige om.
Det er da egentlig inkonsekvent i forhold til regeringens udtalte værdier, at de, der er på efterløn = ikke arbejdende, skal have større goder, end de, der arbejder = fleksjobbere.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2014, 13:53   #6
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Jeg angiver efterløn og fleksydelse. Mener ikke, man kan sammenligne fleksjobbere med efterløn.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension