K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-08-2010, 19:12   #1
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Har brug for oversættelse af brev.

Hejsa derude..

Jeg har for nylig fået midlertidig vudering på erhvervsevnetab fra ASK på 25%
Codan forsikring har nu anket og der bliver skrevet dette, som jeg vil spørge om en af jer kan uddybe for mig på "dansk"

Tekst:

I journal fra Center for rygkirugi står der at "undertegnet" har en degenereret L5/S1 disci. Denne discus degeneration er vores sag udvedkommende, da man ikke kan få en dsicus degeneration ved at slå halebenet. På baggrund af dette skal der fratrækkes i ehvervsevnetabet, da denne skade også er erhvervshindrende for hende.

Hvad mener de med dette?

På forhånd tak.
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2010, 19:16   #2
Bassemanden
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 200
Styrke: 14
Bassemanden er ny på vejen
De mener at du har en 'skade/ænding' på din rygsøjle, som ikke kan stamme fra dit uheld med dit haleben, hvorfor de vil sikre sig at din tidligere 'skade' ikke indgår i vurderingen af erhvervsevne tabet. (da den skade alene også hæmmer din arbejdsevne) de vil nok gerne have dig ned på 15% eller mindre!!

Sidst redigeret af Bassemanden; 23-08-2010 kl. 19:26.
Bassemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2010, 19:21   #3
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Bassemanden: Det mener du ikke seriøst vel?
Hold kæft mand, ja undskyld mit franske - men jeg tror der er en medarbejder fra Codan forsikring der skal have en ORDENTLIG opsang imorgen.
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2010, 19:21   #4
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
vil også mene som bassemanden.

Degeneration betyder: http://www.rigshospitalet.dk/menu/AF...rygsoejlen.htm

-altså, forsikringsselskabet påstår at en sådan skade ikke kan skyldes at du har slået halebenet!(i realiteten afviser de discusprolapsen)
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2010, 19:29   #5
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Hvordan kan en forsikringsmedarbejder med en handelsskole uddannelse sidde og udtale sig om hvad jeg fejler og hvilke smerter der kommer fra hvilken skade?

Jeg har aldrig i mit liv haft problemer med rygge før den ulykke.

Jeg slog halebenet ja, men jeg har fået det banket op i ryggen, hvilket gav kvæstelser/ødelæggelse i ryggen og derfor har jeg fået indopereret en diskusprotese.
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2010, 19:29   #6
Bassemanden
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 200
Styrke: 14
Bassemanden er ny på vejen
Det er sådan jeg forstår det.

Jeg forstår godt det er noget udslåede for dig, sku hårdt at få sådan en udmelding..

Var jeg dig ville jeg få en fagperson til at udtale sig om at den skade du har været ude for, kan gå ind og forværre eksisterende skader, hvorfor din skade med halebenet har indflydelse på den anden skade du havde i forvejen..

for ligesom at mod argumentere det..

Og det er ikke forsikringsmanden med handelsskole udd. det udtaler dette, de har deres egne lægekonsulenter, som kun er ansat til at skulle finde på årsager/ting der har indflydelse på at codan skal betale så lidt muligt og gerne helst ingenting i erstatning!!

Fat mod, du må kæmpe imod dem de skal sku ikke have lov til deres svin.streger!!

Hvad tænker du selv?

Sidst redigeret af Bassemanden; 23-08-2010 kl. 19:36.
Bassemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2010, 19:42   #7
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Bassemanden: Jeg er gal i skralden og har lyst til at ligge mig til at tude.
Det er MIG der har de her smerter, der er MIG der var til stede ved ulykken og det er MIG der er gennemgået en omfattende operation - Jeg har nemlig ikke bare fået en alm discus operation.

Jeg forstår ikke hvordan en lægekonsulent der ikke har set mig, eller talt med mig eller undersøgt mig kan udtale sig om hvor min skade kommer fra!?

Jeg har heldigvis en advokat og fagforening på sagen og min svigerfar hjælper mig med alt papirarbejdet og står tit i mit sted da jeg ikke magter den slåskamp mere.

Men jeg har bare lige fået brevet og kunne ikke vente til på torsdag hvor vi har møde, med at få oversat hvad det er der står i brevet.

Jeg skal faktisk ind til den læge som har oprereret mig og ha' vuderet min men på min ryg imorgen, så jeg kan jo spørge ham om hvad han syntes om deres kommentar.
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2010, 19:51   #8
Anne Mette
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 205
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Anne Mette er ny på vejen
Vil give Bassemanden ret, få en fagperson til at udtale sig, så du har dokumentationen i orden inden du tager fat i forsikringen. Det står du langt stærkere med.

Selvom det er urimeligt at man skal slås på den måde, så sker det i rigtigt mange tilfælde at forsikringer prøver at undslå sig når de skal af med pengene, meeeen det siger de jo ikke noget om når man tegner forsikringerne

KH
AM

Sidst redigeret af Anne Mette; 23-08-2010 kl. 19:51. Årsag: fejl
Anne Mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2010, 19:51   #9
Bassemanden
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 200
Styrke: 14
Bassemanden er ny på vejen
Ja benyt dig endelig af den mulighed.

Jeg forstår udenmærket din reaktion og tror den er meget naturlig, og du har helt ret i, at det er bund uretfærdigt og frækt, men det er desværre sådan det foregår.. ligesom i kommunerne, og deres lægekonsulenter og det er så hårdt..

Vi kan føle os så magtes løse og især fordi vi ikke selv har skyld i uheldet, men det os der bliver straffet på alle leder og kanter, og tilmed skal så grueligt meget igennem og have forfærdelige smerter muligvis og højst sandsynligt resten af livet og så skal vi lægger øre til sådanne udtalelse som codan her er fremkommet med.

Jeg føler med dig.

Hvor er jeg glad på dine vegne for at du har mennersker omkring dig der kan hjælpe dig :-)
Bassemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2010, 19:55   #10
xlars38
Banned
 
xlars38s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2009
Indlæg: 102
Styrke: 0
xlars38 er ny på vejen
Hvordan kan en forsikringsmedarbejder med en
Citat:
handelsskole uddannelse sidde og udtale sig om hvad jeg fejler og hvilke smerter der kommer fra hvilken skade?
vedkommen med en handelsskole uddannelse har åbenbart sendt dig et brev der ikke var i stand til at tolke..... meget godt gået af sådanne en (tåbe)

du virker lidt nedladen overfor Codans sagsbehandler og tror du undervudere selve Codan, de har en hær af advokater og læger m.m. og alt den tid i verden de nu gider for at trække din sag i langdrag..... Og selvom du er harm nu (hvilket jeg godt kan forstå)

men kan da også forstå Codan at de ikke gider betale for noget de mener ikke har noget med ulykken/skaden at gøre... go kamp
xlars38 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hjælp til oversættelse. rinse Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 23-10-2012 08:51
oversættelse af røngten.. Huldra Dit og Dat 8 08-06-2010 12:58
Oversættelse! Mordanmark Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 23-04-2009 10:26
Oversættelse af speciallægeerklæringer lena Politik og Samfund 0 14-08-2008 10:12
hjælp til oversættelse af brev fra sagsbehandler... jdp Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 22-07-2008 18:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension