K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-09-2010, 17:29   #111
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fille Se meddelelser
Man kan have alle de penge i banken man man har lyst til, på de nye regler, da vi kun modtager ren pension. Der er ingen formuegrænse på.

Ens renteindtægter tæller som indkomst, men man skal godt nok have mange penge for, at man når de 66.500.

Ens boligsikring kan dog blive påvirket af ens formue, når den er over
600.000 et eller andet, hvis man får sådan noget.
Hvorfor dælen vil de så vide hvis man har formue
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2010, 17:58   #112
Fille
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2009
Indlæg: 47
Styrke: 15
Fille er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Hvorfor dælen vil de så vide hvis man har formue
Jeg er personlig, aldrig blevet spurgt, hvad jeg har i banken efter jeg fik tilkendt pension. Det vedkommer ikke kommunen, når det ikke påvirker ens pension.

De trækker selv ved årsskiftes ens renteindtægter og udgifter og der kan de jo se hvis man har lidt på kistebunden.

Man skal oplyse, hvis der sker økonomiske ændringer, der kan påvirke ens pension.

Men man skal ikke ringe til kommunen, hvis man lige knalder 20 tusind af.
Fille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2010, 18:15   #113
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej-nej, så langt er jeg med, altså med at man selvom man vil knalde 20.000 af på en Fredag.

Jeg har et brev fra kommunen i forbindelse med jeg fik tilkendt pensionen, og der står, at jeg skal oplyse om evt formue, samt at jeg skal oplyse om økonomiske samt personlige ændringer der kan have betydning.

Desværre har jeg ingen formue.....endnu, hehe....men jeg arbejder på sagen hver Onsdag!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2010, 18:34   #114
Fille
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2009
Indlæg: 47
Styrke: 15
Fille er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Nej-nej, så langt er jeg med, altså med at man selvom man vil knalde 20.000 af på en Fredag.

Jeg har et brev fra kommunen i forbindelse med jeg fik tilkendt pensionen, og der står, at jeg skal oplyse om evt formue, samt at jeg skal oplyse om økonomiske samt personlige ændringer der kan have betydning.

Desværre har jeg ingen formue.....endnu, hehe....men jeg arbejder på sagen hver Onsdag!
Oplysningspligten er til for, hvis der er ændringer i ens økonomi der påvirker ens pension som f.eks ens formue. Hvis nu du havde meget held i onsdags lotto og vandt 30 mil.

Men man har ikke pligt til, at oplyse hvad man har i banken, hvis det ikke har indfyldelse.
Fille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2010, 20:01   #115
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej gudskelov da....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2010, 00:15   #116
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
Exclamation an den inneren Schweinehund appellieren

Udtrykket ”Den indre Svinehund” kommer fra Tyskland. Her har man allerede i 1800-tallet anvendt "Schweinehund" som et skælsord. Baggrunden er brugen af den såkaldte "Sauhund", der blev anvendt til vildsvinejagt. Den var særligt aggressiv.

Denne hunderaces egenskaber blev overført til mennesker. Udtrykket "der innere Schweinehund" blev f. eks. brugt under den Første Verdenskrig bl.a. af den tyske general og Rigskansler i tiden 1932-33 Kurt von Schleicher (1882-1934)

Kurt Schumacher (1895-1952) brugte det i en diskussion i den tyske rigsdag den 23.2.1932, og gjorde herved begrebet særlig kendt. Schumacher mente, at nazisterne appellerede til den indre svinehund (an den inneren Schweinehund appellierten), og de således råbte på de allerlaveste menneskelige egenskaber. Svinehunden lever trods sin fremskredne alder fortsat i bedste velgående og udpræget godt i krisesituationer. Kriser både i stor og lille skala.

Svinehunden har evigt makkerskab med uvidenhed og fordomme. Fordomme mod "de andre", dem som vi ikke vil eller magter at forstå.

Svinehunden kan vi li, li at fodre, li at hade. Den gir os lov til at hæve os op over "folk" på den ene og den anden side. Den kender altid "sandheden om" hvordan "de andre" er og hvad de burde have været. Om den så fik en kærlig opdragelse i respekt og anerkendelse, så ville vi helt sikkert, som mennesker vi er, aflive den og avle os en ny.

Vi kan nok lulle os ind i en opfattelse af... at vi, vil hinanden det bedste, men vi kender kun svinehunden til tænderne. Den vil altid retfærdiggøre sig selv for en hver pris.
__________________
Empowerment

vækst i erkendelse, indsigt og selvforståelse går hånd i hånd med en kraftfuld handlen
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2010, 11:33   #117
JJC
Hvor skulle jeg ellers være
 
JJCs avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2008
Lokation: Holsted
Indlæg: 150
Styrke: 17
JJC er ny på vejen
Hej

Her er lige en påmindelse hehe


Anmeldelse fra en "med"-borger!!!


I er sku godt nok ved at være langt væk fra tråden indimellem

Jan
JJC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2010, 14:36   #118
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, så kan man da sige man fik dén ged barberet....og et par stykker med!

Men håber da der også kom svar på spørgsmålet

Det er jo et følsomt emne, og det er jo sjældent man hører fra en der direkte anmelder folk, så det er svært ikke t fare i tastaturet.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2010, 15:30   #119
mette
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-08 2008
Indlæg: 26
Styrke: 16
mette er ny på vejen
Hej

Har netop talt med min veninde. Hun har været til møde på kommunen i dag og det gik fint. Hun havde sin læge med og sagsbehandleren havde været meget rar og givet flere bud på, hvordan hun kunne komme videre efter denne hændelse... Kan kun forestille mig, hvor ked af det jeg ville blive hvis en havde anmeldt mig....
mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2010, 17:01   #120
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Dejligt at høre hun er ok, Mette!

Og jo, det ville bestemt være forfærdeligt at blive anmeldt. Særligt hvis anmeldelsen er anonym. Forestiller mig at man jo nærmest vil miste tiltro til de fleste af sine medmennesker og mistænkeliggøre næsten alle sammen som værende anmelderen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
DUKHs tema "Mødet mellem borger og systemet" phhmw Alt det andet 2 03-01-2010 13:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension