K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-01-2010, 19:44   #11
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
spændende debat må jeg sige.
for hvad må en kommune tvinge en borge til.
måske mere firkantet lad dig operere eller du mister din bolig.
man har et afhængighedsforhold til kommunen, som gør man hurtigere siger Ja til en operation.
samt en tanke:
En kommune kan have den bagtanke at få en sygemeldt hurtigt ud på arbejdsmarket så hurtig som muligt. Ikke hjælpe en patient til at få det måske bare lidt bedre.
som en læge vil have
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2010, 20:29   #12
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hm, ja, hvad foregår der....

HVIS det forholder sig sådan(iflg brev) at det er en individuel vurdering så må spørgsmålet vel være: HVEM foretager denne og på grundlag af HVAD -enig.
Individuel må vel her betyde sagsbehandleren?

Omvendt rundt ville jeg jo -om muligt- fastholde at få det på skrift HVIS det er sagsbehandleren der afgør om op. eller ej = vedkommende holdes erstatnings ansvarlig!

Apropos den mand der bliver slæbt igennem diverse, trods lægernes advarsel at han kan risikere at blive lam!!

(lidt det samme princip som min mand sagde: vil du skrive under på at have truffet den beslutning, da han også ved mindste belastning risikerer at blive lam!)

HVIS sagsbehandleren mener at være faglig kompetent til at træffe en sådan beslutning ja, så må næste skridt vel være: MENNESKERETTIGHEDERNE -eller hva?

Hvordan er det nu, ingen kan tvinges til at gøre noget mod sin vilje!!

Blot mine tanker og meninger omkring dette emne
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2010, 23:04   #13
Sonnie
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 28-12 2009
Indlæg: 39
Styrke: 15
Sonnie er ny på vejen
En sagsbehandler kan ALDRIG nogensinde få en læge til at operere, det vil ALTID være en læge der afgør om og for hvad der skal opereres. Endnu har jeg ikke hørt om tvangsoperationer mod folks vilje.

I skrivende stund, ER der mennesker der bliver presset til behandlinger de ikke ønsker, ellers ryger deres forsørgelse.

Om det er rimeligt eller ej, kan vel altid diskuteres.

Som et eksempel. En alkoholiker som nægter en alkobehandlig, der kan medføre at vedkommende kan passe sit arbejde, får promte lukket for sygedagpengene hvis der siges nej til et tilbud.

En gigtplaget/skadet (primært ryg og knæ) overvægtig person får også lukket for kassen, nægter de at modtage slanketilbud samt at de bare ikke kan tabe sig, for så er alle behandlingsmuligheder ikke forsøgt og udtømt.

En deprimeret person, som nægter psykofarmaka, der lukkes kassen af samme grund. Det er velkendt at den slags medicin kan have frygtelige bivirkninger.

Men hvor er præcis grænsen for hvad der er rimeligt, dèt har jeg ingen bud på.

Min erfaring var og er, at så længe min egen læge afviser, så er der intet at komme efter for kommunen.
Sonnie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2010, 23:25   #14
Nabokone
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2009
Lokation: København, Nørrebro.
Indlæg: 152
Styrke: 16
Nabokone er ny på vejen
Hej.
Jeg tror, det afhænger lidt af, hvilken kasse I mener, der klapper i. Sygedagpenge: sandsynligvis ja. Førtidspension: muligvis ja. Men hvis man har ret til kontanthjælp (hvis man altså ikke er gift har formue eller andet), så kan man ikke fratage folk i det mindste kontanthjælpen.
Jeg har spurgt familieadvokaten på nettet og den advokat, der sendte mig sit svar skrev, at kontanthjælp ville man aldrig kunne nægte nogen (endnu da).
Ved ikke, om det er det, der menes med spørgsmålet... men i al fald ville jeg lige komme med det her input.

mange hilsener

Nabokone, der ikke ville i medicinsk behandling, selvom kommunen syntes det var en rigtig, rigtig god idé. Behandlende speciallæge delte heldigvis min opfattelse, så sagen blev aldrig sat på spidsen (evt. ved domstolene som jeg var villig til at prøve min ret ved). Jeg vandt over kommunen i Beskæftigelsesankenævnet og Kbhs Kommune måtte æde, at jeg blev tilkendt FTP med tilbagevirkende kraft et år tilbage i tiden. De slikker stadig deres sår!
Nabokone er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2010, 23:39   #15
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Jeg har spurgt familieadvokaten på nettet og den advokat, der sendte mig sit svar skrev, at kontanthjælp ville man aldrig kunne nægte nogen (endnu da).
Jo, der kan lukkes også for kontanthjælpen med den påstand, at man så ikke står til rådighed.

Hvis en sagsbehandler forlanger operation, kan det UDELUKKENDE være på baggrund af egen læge/speciallæges anbefaling, ikke på baggrund af hverken sagsbehandlers eller lægekonsulents vurdering.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2010, 23:45   #16
Nabokone
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2009
Lokation: København, Nørrebro.
Indlæg: 152
Styrke: 16
Nabokone er ny på vejen
Ikke, hvis man får en sygemelding fra behandlende læge. Så skal de give én kontanthjælp, dersom man har ret til den ellers, naturligvis!
Nabokone er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2010, 23:48   #17
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det kommer an på erklæringen.

Det nye er jo, at lægerne SKAL skrive en mulighedserklæring i stedet for en sygemelding.

Og så kommer rådighedsbegrebet ind og rammer hårdt, hvis man ikke deltager i det, kommunen forlanger, eks. opfølgningssamtale, fysioterapi, aktivering osv.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2010, 00:01   #18
Nabokone
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2009
Lokation: København, Nørrebro.
Indlæg: 152
Styrke: 16
Nabokone er ny på vejen
Måske det kommer an på, hvad man fejler? Jeg tale selvfølgelig udfra min egen sag - og jeg fejler ikke det samme som beskrevet i denne tråd. Men princippet burde være det samme. Jeg kunne f.eks. ikke tåle flere arbejdsprøvninger, hvilket kommunen mente - men behandlende læge mente det ville give mig varige skader. Jeg blev sygemeldt og fik fortsat kontanthjælp.
Jeg vil til enhver tid forsvare ethvert menneskes ret til at bestemme over sin egen krop - vi har kun det her liv. Derfor gik jeg i kødet på dem og var parat til at gå til domstolene, hvis alt andet glippede. Mærkværdigvis var pressen ikke specielt interesseret, men det kan jeg se er ved at vende nu. hurra for det - lad os få fokus på de fuldkommen urimelige forhold som syge mennesker udsættes for - vi kan ikke være det bekendt.
Du må endelig ikke misforstå mig - jeg siger ikke, at du ikke er enig med mig - blot at min erfaring siger mig, at hvis man virkelig kæmper, argumenterer - skriver igen og igen, hvad man er uenig i, klager og anker og har en god læge (dælme også mange ting på én gang!)- så kan det faktisk lykkes. Så man skal ikke give sig uden kamp. Det kan nytte, men kræver godt helbred og en jernpsyke (hvilket vi vist alle sammen kan se det vildt ironiske i)! ;-)
Nabokone er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2010, 00:17   #19
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, jeg prøver bare på bedste vis at "oversætte" loven, som jeg mener, den er.

Jeg mener sandelig også, man bør have lov at sige nej tak osv.

Mit indtryk er, at de fleste hellere end gerne vil have et bedre helbred og arbejde mest muligt.

Og sjovt nok vil ingen raske bytte med en førtidspension, vel?

Det allerstørste problem er dem, der ikke kan finde herind på k10, eller ikke kan få hjælp andre steder af nogen art og ikke magter kampen. De er sandelig på herrens mark i et system, hvor penge er vigtigere end hensynet til medmennesker.

Og man kan sandelig mærke, at der ikke er råd til både skattelettelser og det velfærdssamfund, vi engang havde.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2010, 00:19   #20
Nabokone
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2009
Lokation: København, Nørrebro.
Indlæg: 152
Styrke: 16
Nabokone er ny på vejen
hej igen. ledte lige mine mails igennem og fandt den fra advokaten, som jeg søgte. Jeg kopierer lige den sætning, han skrev og som bragte mig håb: "Du har fortsat ret til kontanthjælp. Det er dette samfunds nederste sociale sikkerhedsnet. Der er undtagelsesbestemmelser til kravet om rådighed."

mange hilsener

nabokone :-)
Nabokone er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tvungen fedmeoperation Risa Politik og Samfund 13 10-01-2013 18:39
Tvungen medicinering? Marie1983 Politik og Samfund 61 18-12-2012 00:51
Operation eller ikke operation... det er spørgsmålet. Twingo Alt det andet 14 02-01-2012 16:43
Hjælp til operation efter operation? Camille Hjælpemidler til handicappede 5 18-07-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension