K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-02-2016, 11:51   #21
Capella
Føler sig hjemme på K10
 
Capellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2014
Lokation: København
Alder: 58
Indlæg: 33
Styrke: 10
Capella er ny på vejen
Så er jeg nok galt orienteret omkring det - det var Plan og Handling, der fortalte mig det, men de sagde også, at man skulle ud i 6 mdr., når det drejede sig om fleksjob, og at jeg skulle starte op med 25 timer det er vidst helt skævt........
Jeg fik nu søgt om aktindsigt, det var ikke helt nemt - forsøgte gennem Digital post, af hensyn til 'sikker post' cpr. m.m., men der dukkede ikke den rigtige afdeling op, endte med at kontakte Borgerservice, der sagde, at man altid skal søge gennem den forvaltning man tilhører - i mit tilfælde Beskæftigelsesforvaltningen - så sender de den videre til rette instans
Tak for de gode råd i forhold til CAB forløb, håber de kan finde noget til mig, når P & H ikke kunne i de 10 uger jeg var tilknyttet der......
Hvor lang tid gik der imellem hver arbejdsprøvning for dig?
Fint de også har andre tilbud, det havde P & H også - jeg svømmer dog allerede x 2 ugtl., da det er den eneste motionsform jeg kan og er nødt til af hensyn til mine smerter i kroppen, der faktisk bliver værre af ikke at gøre det......
Capella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2016, 11:54   #22
sommersen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2014
Indlæg: 174
Styrke: 10
sommersen er ny på vejen
Capella mener at da jeg blev tilknyttet cab tog det 1-2 mdr at finde praktik og fra jeg startede i praktik til møde i rehab gik der 13 mdr og efter det fortsatte praktik i yderligere 4 mdr så det var ikke helt så længe som først skrevet og jeg håber at du får et godt forløb derude
sommersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2016, 11:59   #23
Capella
Føler sig hjemme på K10
 
Capellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2014
Lokation: København
Alder: 58
Indlæg: 33
Styrke: 10
Capella er ny på vejen
Tak Sommersen, nej men det var da tæt på halvandet år, håber da det kan nås inden de forlængede sdp udløber igen.......
Hvor mange praktikker var du i?
Capella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2016, 12:05   #24
sommersen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2014
Indlæg: 174
Styrke: 10
sommersen er ny på vejen
Capella,den ene blev stoppet pga de ikke havde sat sig ind i at jeg er syg,og den anden startede meget kort efter,samme sted en anden afdeling
sommersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2016, 15:11   #25
Capella
Føler sig hjemme på K10
 
Capellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2014
Lokation: København
Alder: 58
Indlæg: 33
Styrke: 10
Capella er ny på vejen
Nu er det efter knapt 1 år lykkedes for den eksterne partner til Københavns kommune, at finde et sted, hvor jeg kan blive arbejdsprøvet med henblik på forhåbentligt en fleksjob godkendelse - fik gudskelov forlænget mine SDP på 27.1.2.
Men er der nogen af de mange kloge folk herinde der ved, hvordan det foregår i Københavns kommune?
Jeg tænker på, hvilke kriterier sættes der en tidshorisont ud fra (maks timeantal ugentligt) er sat til at starte med 9 timer ugentligt (hvor mange timer skal jeg op på) hvem vurderer det - har hørt der bliver lavet en arb.plan, men ud fra hvad - er det en standard eller individuelt?
Har hørt fra en ven, der arbejder i Tårnby kommune der i deres virksomhed har en i arbejdsprøvning, at det med hende er mundtligt aftalt mellem hende og hendes sagsbehandler, hvordan de stille og roligt forsøger at trappe op - hun har ikke fået arb plan....jeg stresser allerede....
Håber nogen kan hjælpe mig med at få afklaret disse spørgsmål.
På forhånd tak.
Capella

Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Hvis sygedagpengene kan forlænges SKAL de forlænges. Det er ikke sådan at kommunen kan vælge mellem forlængelse eller jobafklaringsforløb.

Hvis de beslutter at stoppe dine sygedagpenge, skal du (1) partshøres og derefter skal du (2) have tilsendt en afgørelse om at dine sygedagpenge stopper.

Afgørelsen skal indeholder begrundelser for hvorfor sygedagpengene ikke kan forlænges efter hver af punkterne i § 27.

Det kan for eksempel se sådan her ud :


-------------------------------------------------

Jeg tænker også der, ud fra det du har fortalt, er stor sandsynlighed for at dine sygedagpenge forlænges efter nr. 2

Held og lykke og vend tilbage og fortæl os hvordan det gik.

Nu er det efter knapt 1 år lykkedes for den eksterne partner til Københavns kommune, at finde et sted, hvor jeg kan blive arbejdsprøvet med henblik på forhåbentligt en fleksjob godkendelse - fik gudskelov forlænget mine SDP på 27.1.2.
Men er der nogen af de mange kloge folk herinde der ved, hvordan det foregår i Københavns kommune?
Jeg tænker på, hvilke kriterier sættes der en tidshorisont ud fra (maks timeantal ugentligt) er sat til at starte med 9 timer ugentligt (hvor mange timer skal jeg op på) hvem vurderer det - har hørt der bliver lavet en arb.plan, men ud fra hvad - er det en standard eller individuelt?
Har hørt fra en ven, der arbejder i Tårnby kommune der i deres virksomhed har en i arbejdsprøvning, at det med hende er mundtligt aftalt mellem hende og hendes sagsbehandler, hvordan de stille og roligt forsøger at trappe op - hun har ikke fået arb plan....jeg stresser allerede
Håber nogen kan hjælpe mig med at få afklaret disse spørgsmål.
På forhånd tak
Capella
Capella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension