K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-01-2016, 23:02   #11
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Capella - du har indhentet aktindsigt for nyligt i din sag, ikke?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2016, 10:46   #12
Capella
Føler sig hjemme på K10
 
Capellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2014
Lokation: København
Alder: 58
Indlæg: 33
Styrke: 10
Capella er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Hvis sygedagpengene kan forlænges SKAL de forlænges. Det er ikke sådan at kommunen kan vælge mellem forlængelse eller jobafklaringsforløb.

Hvis de beslutter at stoppe dine sygedagpenge, skal du (1) partshøres og derefter skal du (2) have tilsendt en afgørelse om at dine sygedagpenge stopper.

Afgørelsen skal indeholder begrundelser for hvorfor sygedagpengene ikke kan forlænges efter hver af punkterne i § 27.

Det kan for eksempel se sådan her ud :


-------------------------------------------------

Jeg tænker også der, ud fra det du har fortalt, er stor sandsynlighed for at dine sygedagpenge forlænges efter nr. 2

Held og lykke og vend tilbage og fortæl os hvordan det gik.
Tak Akamarin for det fyldestgørende svar, er lidt mere rolig nu
Jeg har ikke bedt om aktindsigt endnu, tænker det måske kan tirre dem til et for mig forkert svar, hvis jeg på nuværende tidspunkt anmoder om det..... De sidder jo med mit eksistensgrundlag i deres hænder - så jeg afventer lige og ser. Men har skam tænkt mig at bede om det på et senere tidspunkt.
Jeg vender fluks tilbage med udfald, SD udløber i næste uge, men intet hørt endnu - andet end at min læge har underrettet mig om, at hun er blevet bedt om at lave en statusattest til dem

Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Capella - du har indhentet aktindsigt for nyligt i din sag, ikke?
Tak Akamarin for det fyldestgørende svar, er lidt mere rolig nu
Jeg har ikke bedt om aktindsigt endnu, tænker det måske kan tirre dem til et for mig forkert svar, hvis jeg på nuværende tidspunkt anmoder om det..... De sidder jo med mit eksistensgrundlag i deres hænder - så jeg afventer lige og ser. Men har skam tænkt mig at bede om det på et senere tidspunkt.
Jeg vender fluks tilbage med udfald, SD udløber i næste uge, men intet hørt endnu - andet end at min læge har underrettet mig om, at hun er blevet bedt om at lave en statusattest til dem

Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Hvis sygedagpengene kan forlænges SKAL de forlænges. Det er ikke sådan at kommunen kan vælge mellem forlængelse eller jobafklaringsforløb.

Hvis de beslutter at stoppe dine sygedagpenge, skal du (1) partshøres og derefter skal du (2) have tilsendt en afgørelse om at dine sygedagpenge stopper.

Afgørelsen skal indeholder begrundelser for hvorfor sygedagpengene ikke kan forlænges efter hver af punkterne i § 27.

Det kan for eksempel se sådan her ud :


-------------------------------------------------

Jeg tænker også der, ud fra det du har fortalt, er stor sandsynlighed for at dine sygedagpenge forlænges efter nr. 2

Held og lykke og vend tilbage og fortæl os hvordan det gik.
Glemte lige en ting - blev du forlænget igen efter du havde været forlænget på nr 2 og i fald på hvilken så?
Capella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2016, 11:58   #13
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Capella Se meddelelser
Glemte lige en ting - blev du forlænget igen efter du havde været forlænget på nr 2 og i fald på hvilken så?
Da de meddelte mig at de ville stoppe sygedagpengene søgte jeg § 17 stk 2 pension (mine speciallægeerklæringer sagde at min arbejdsevne var ikke eksisterende, så det var en reel nok ansøgning) og fik dermed forlænget sygedagpengene efter forlængelsesmulighed 7.

Mens pensionssagen kørte (alt i alt gik der vist omkring 9-10 måneder med det), var jeg i virksomhedspraktik, idet rehabiliteringsteamets indstilling var negativ til pension. Da jeg fik nej på pensionen fra pensionsteamet, havde sagsbehandleren planlagt, at jeg skulle i rehabiliteringsteamet mhp fleksjob, så derfor blev sygedagpengene så forlænget efter forlængelsesmulighed 4.

Jeg endte med at få bevilliget fleksjob på få timer.

Mht aktindsigt skal du ikke være bange for at din anmodning om den kan skade din sag. Faktisk viser en ansøgning om aktindsigt at man er aktiv i sin afklaring. Du har ikke en chance for gribe ind hvis din sag er fyldt med fejl og mangler. Det kan være papirer (som lægepapirer) der ikke er med i sagen. Det kan være fejlagtige tolkninger lavet i din sags af lægekonsulenten.
Når ikke du har aktindsigt ved du reelt ikke på hvilket grundlag, jobcenteret bedømmer din sygedagpengesag. Og du kan ikke skrive en ordentlig klage over afgørelsen, når du er uvidende om grundlaget.
Så jeg synes bestemt du skal skynde dig at søge aktindsigt. Der går som regel 10 dage fra man afleveret anmodingen (jeg plejer at sende en email med anmodning til jobcenterets hovedmail) til man har den i postkassen eller e-boks. Selv søgte og fik jeg aktindsigt cirka hvert ½ år men jeg var på sygedagpenge. Efter første gang kun akterne siden sidste aktindsigt.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2016, 17:50   #14
Capella
Føler sig hjemme på K10
 
Capellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2014
Lokation: København
Alder: 58
Indlæg: 33
Styrke: 10
Capella er ny på vejen
Så har jeg endelig fået tilbagemelding om mine sdp forlængelse, jeg er blevet forlænget efter stk 2. Den nye plan er nu, at der er sendt besked til CAB til afklaring af min arbejdsevne og vil blive indkaldt dertil...... Men som jeg kan læse mig til på nettet, har de ikke at gøre med at finde aktører, der kan afprøve folk, det virker mere som en slags skole, hvor man møder ind? Er det forkert opfattet og hvad skal jeg bruge det til mon? Er de mon begyndt at sejle mig i en anden retning end afprøvning til fleksjob......

Akvamarin du opfordrede mig til at søge aktindsigt, det vil jeg gøre nu, hvordan gør jeg det til jobcenter/kommunen? Er der et specielt dokument, man skal fremsende eller skal man bare skrive at man ønsker dette til deres hovedmail?
Tak Capella

Sidst redigeret af Capella; 17-02-2016 kl. 17:52.
Capella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2016, 19:36   #15
sommersen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2014
Indlæg: 174
Styrke: 10
sommersen er ny på vejen
Capella er det CAB sydhavnen?
Jeg har selv været tilknyttet der og de fandt en praktikplads /arbejdsprøvning til mig-men altså deres indsats var jeg ikke imponeret over
sommersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2016, 20:03   #16
Capella
Føler sig hjemme på K10
 
Capellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2014
Lokation: København
Alder: 58
Indlæg: 33
Styrke: 10
Capella er ny på vejen
Det ved jeg ikke, har ikke hørt fra dem endnu......
Men hvordan foregik det, da du var tilknyttet? På deres hjemmeside lyder det nemlig mere som en form for skole.....
Var det arbejdsprøvning m.h.p. fleksjob, at du var der og hvor lang tid tog det dem?
Jeg kender kun til Plan og Handling, der forsøgte de at finde arbejdsprøvning til mig, men uden held.
Capella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2016, 20:35   #17
sommersen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2014
Indlæg: 174
Styrke: 10
sommersen er ny på vejen
Capella jeg troede også det var noget med skole og blev skræmt for det vil jeg aldrig kunne klare.
Jeg var på sygedagpenge og sagsbehandler ville have mig tilknyttet CAB som skulle oprette praktik,det er så endt (efter møde i rehabteam)med fleksjob
Tror jeg var der i alt 1,5-2 år(undskyld jeg kan ikke huske det) med mange skiftene kontaktpersoner,de glemmer opfølgning og lytter med et halvt øre,så det kræver at du holder styr på jeres aftaler og selv følger op
sommersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2016, 09:32   #18
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Tillykke med at du fik forlængelse af sygedagpenge

CAB er en anden aktør ligesom Plan og Handling. De finder en virksomhedspraktik til dig hvor din arbejdsevne bliver afprøvet.

Ude på CAB er der også mulighed for at komme i praktik på deres egne værksteder. De har for eksempel folk i praktik i deres gartneri og jeg mener også de har nogle kontor praktikpladser. Så på den måde har de mulighed for også at arbejdsprøve folk de ikke umiddelbart kan finde praktikplads til. Men de to gange jeg har været tilknyttet stedet fandt de praktikplads til mig ude i samfundet.


Mht AKTINSIGT så kan du skrive helt kort at du anmoder om aktindsigt inklusiv journalliste i din journal på jobcenteret. Jeg plejer bare at sende min anmodning i en email til Jobcenterets hoved-email.

Her på K10 ligger der eksempler på hvad man kan bede om af papirer. Du finder det på http://www.k10.dk/showthread.php?t=3684 Under punktet: Skemaer til at printe ud.

Peter har skrevet en god tråd om aktindsigt hvor han fortæller om hvorfor det er vigtigt at få journallisten. http://www.k10.dk/showthread.php?t=3...t=journalliste

Sidst redigeret af Akvamarin; 18-02-2016 kl. 09:42.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2016, 15:59   #19
Capella
Føler sig hjemme på K10
 
Capellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2014
Lokation: København
Alder: 58
Indlæg: 33
Styrke: 10
Capella er ny på vejen
Tusind tak Akvamarin for både info om CAB og aktindsigt jeg går straks igang.
Havde egentlig ikke tænkt på journallisten, for har bedt om eller skaffet kopi af det hele selv, men hvad jeg har, er jo selvfølgelig ikke nødvendigvis det samme som de 'bør' have i systemet om mig
Det er en uvurderlig støtte for os, der er fanget i systemet at få hjælp fra kloge folk som jer herinde, tak tak og tak

Citat:
Oprindeligt indsendt af Capella Se meddelelser
Tusind tak Akvamarin for både info om CAB og aktindsigt jeg går straks igang.
Havde egentlig ikke tænkt på journallisten, for har bedt om eller skaffet kopi af det hele selv, men hvad jeg har, er jo selvfølgelig ikke nødvendigvis det samme som de 'bør' have i systemet om mig
Det er en uvurderlig støtte for os, der er fanget i systemet at få hjælp fra kloge folk som jer herinde, tak tak og tak
Glemte lige har hørt at, når man skal arbejdsprøves, må man ikke prøves indenfor de uddannelser man har, hvis det er prøvning til fleksjob, er det rigtigt?
Hvor lang tid kan de 'holde' een igang på CAB inden stillingtagen? Synes nogle skriver 1-2 år gisp.....

Sidst redigeret af Webmaster; 19-02-2016 kl. 21:49. Årsag: 2 Indlæg lige efter hinanden lagt sammen til 1
Capella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2016, 17:38   #20
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Capella Se meddelelser
Glemte lige har hørt at, når man skal arbejdsprøves, må man ikke prøves indenfor de uddannelser man har, hvis det er prøvning til fleksjob, er det rigtigt?
Hvor lang tid kan de 'holde' een igang på CAB inden stillingtagen? Synes nogle skriver 1-2 år gisp.....
Det har jeg aldrig hørt. Der er da mange fleksjobbere der arbejder inden for deres eget erhverv.

Når det så er sagt så skal ens arbejdsevne være væsentlig nedsat inden for alle erhverv, så det giver god mening at man også bliver afprøvet i andre end det man er uddannet til. Jeg blev selv afprøvet 3 gange. Først indenfor mit erhverv i en stilling fagforeningen sagde var den mest simple indenfor det erhverv, derefter i to andre erhverv.

En arbejdsprøvning løber normalt over 13 uger med mulighed for forlængelse. I min første måtte jeg stoppe før tid, da det slet ikke gik. Nr. 2 var jeg der de 13 uger. I den 3. og sidste praktik, fik jeg praktikken forlænget, idet jeg havde forsøgt at komme op i timer og det gik så ikke. Så gik jeg tilbage på det antal vi tænkte var passende og undersøgte så, om jeg kunne arbejde på det timetal i 4 uger. Det var fint for mig, at det blev forlænget de 4 uger. Så kunne jobcenteret ikke sige at alt ikke var prøvet indenfor det område.

Det er virkelig vigtigt man selv tager ansvar for at afprøvningen bliver så fyldestgørende som muligt. Altså at man prøver at gå op i timer. Jeg prøvede både at arbejde lidt færre timer over flere dage, så flere timer på færre dage, indtil vi lagde os fast på timetal og antallet af arbejdsdage på en uge. Og så som sagt testede det de 4 uger til sidst.

Du skal regne med, at der går noget tid med at finde en god virksomhedspraktik. Sidst tror jeg min anden aktør brugte næste 2 måneder på det. I den tid gik jeg så motion to gange om ugen og der var også andre tilbud, som mindfulness og noget undervisning om kost. Det er en god måde at komme i gang med at møde op til noget til en bestemt tid og være sammen med andre (hvis man som jeg havde gået meget alene hjemme). Sådan tror jeg også, det er på CAB. På CAB gik jeg faktisk en overgang hos en coach. Det var super godt.

Du skal også tage aktiv del i at finde et praktiksted. Altså have nogle ideer til hvad du kunne arbejde med, hvis ikke det skal være i dit fag. Og så se om du kender nogen sådan nogle steder. Jeg var blandt andet i praktik i et køkken i en børneinstitution, som jeg fandt gennem nogle bekendte. Jeg spurgte bredt mine venner på facebook, der havde børn, om de troede der kunne være en mulighed, hvor deres barn gik. Og fik flere muligheder, som jeg så undersøgte sammen med en konsulent hos CAB. Des mere du selv er med, des større indflydelse har du på, hvor det bliver.

Sidst redigeret af Akvamarin; 18-02-2016 kl. 17:41.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension