K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-12-2009, 22:27   #1
AnnetteH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2007
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 220
Blog Indlæg: 4
Styrke: 18
AnnetteH er rigtig godt på vej
Hjælp søges...

Hej.
Jeg prøver lige at søge lidt hjælp her hos alle jer dejlige og kloge mennesker.

Mit problem høre endeligt ikke hjemme her inde, men jeg har en formodning om at der sidder en eller to som alligevel kan hjælpe mig.

Sagen er at jeg har et barn på 16 år som jeg har søgt hjælp til et efterskole ophold gennem kommunen, hun er ordblind og har ADD. Jeg fik i første omgang bevilliget tilskudet, men nu har de trukket det tilbage..

Jeg anker selvfølgelig sagen.

Jeg har en begrundet mistanke om at kommunen ikke har overholdt deres notat pligt og vil derfor gerne have aktindsigt, kan jeg uden problemer brugen den begæring som findes her inde under nyttige links ?

Det næste er at jeg gerne vil aflevere anken og ansøgningen om aktindsigt personligt, og vil gerne vide hvad det er jeg skal bede om at få med derfra som garanti for at de har modtaget sagerne og er bekendt med hvad det drejer sig om ?

Håber der er nogen der vil hjælpe mig med et svar og gerne så hurtig som muligt, skulle gerne aflevere anken i morgen, mandag.

Jeg har kontakt med DUKH.

På forhånd tak, fra en pt. endnu fattigere førtidspensionist.
__________________
Smil til verden, trods alt
AnnetteH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2009, 00:44   #2
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Siden her har en Aktindsigts erklæring.

I den kan du evt. ændre "min personlige sag" til sagen vedrørende min datter navn , cpr. osv.

Så bør den være gangbar

God Jul
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2009, 01:20   #3
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Jeg kan ikke lige huske om der i akt indsigten her på siden er brugt nogle §'er som ikke har noget med din datter sag at gøre, men jeg er sikker på, at du kan bruge den som udgangspunkt.

Når du afleverer papirerne på kommunen skal du bede om at få en kvittering på at du har afleveret dem.
Her i kommunen gør de det, at de stempler papirerne med dato og modtaget, og så tager de en kopi som jeg får med hjem som kvittering.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2009, 01:41   #4
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
mener man kan både få/har krav på akt insigt og register insigt mener jeg det hedder det er det de har på computer osv
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2009, 02:56   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ja du kan sagtens bruge den her på siden den dækker alt , du skal selvfølgelig lave den om til at det er om din datter men ellers kan den sagtens bruges .,,,

Jeg har selv prøvet at stå i samme situation som du står i lige nu med min søn, han var endda startet på efterskolen da kommunen trak tilsagnet om betaling tilbage og jeg ved at det når det går ud over ens unge kan være ti gange så hårdt og frustrende som når det er ens egen sag ...

Så håber du får ret i en anke sag krydser fingere for dig og ikke mindst din datter
  Besvar med citat
Gammel 21-12-2009, 14:19   #6
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
Når jeg afleverer papirer så beder jeg om at få dato og en underskrift på original papirerne på hvert enkelt stykke papir.

Jeg beder også om at på den første side at underskriveren skriver sit navn med blokbogstaver og hendes/hans underskrift og derefter kan hun/han bare underskrive de resterende sider.

Det med blokbogstaverne af deres navn kan være en fordel når pairerne måske skal bruges senere eller år efter og jeg ikke kan huske eller læse et ulæseligt håndskrift.
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2009, 11:34   #7
AnnetteH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2007
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 220
Blog Indlæg: 4
Styrke: 18
AnnetteH er rigtig godt på vej
Tak

Hej

Tak for jeres hjælp.

Jeg brugte skemaet her fra siden til at søge aktindsigt, fik den afleveret på rådhuset og fik kopi med hjem med dato stempling, underskrift og det hele.

Fik også afleveret min klage til kommunen og også her fik jeg kopi med hjem med dato stempling og kvittering på at rette afdeling har modtaget klagen.

Nu må jeg jo så bare vente og vente og vente.

Hejdien du skriver:
Jeg har selv prøvet at stå i samme situation som du står i lige nu med min søn, han var endda startet på efterskolen da kommunen trak tilsagnet om betaling tilbage og jeg ved at det når det går ud over ens unge kan være ti gange så hårdt og frustrende som når det er ens egen sag ...

Jeg selv stå også i den situration at min datter også er startet på efterskolen og er bare så super glad for den.

Det er bare så mega hårdt når det er ungerne det går ud over, igen igen, som om de ikke har lidt nok, da min egen sag kørte og lider under nu at økonomien er stam...

Hvordan gik din sag, er den afsluttet ?

God jul.

AnnetteH
__________________
Smil til verden, trods alt

Sidst redigeret af AnnetteH; 23-12-2009 kl. 11:37.
AnnetteH er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp søges mølski Alt det andet 2 27-06-2011 15:34
hjælp søges V_Brask Dit og Dat 1 13-12-2010 02:30
Hjælp søges deva Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 15-08-2010 22:03
Hjælp søges odenseMand35 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 16-12-2008 20:29
Hjælp søges. AnnetteH Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 24-01-2008 15:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension