K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-09-2008, 14:42   #1
Marolle
Hjemmevant på K10
 
Marolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Alder: 40
Indlæg: 218
Styrke: 17
Marolle er ny på vejen
Hvad skal der til for at man kan få FTP ??

Nu er jeg kommet så langt at jeg SELV kan indse jeg ikke kan arbejde på normale vilkår. Tror heller ikke jeg kan bestride et fleksjob.

Så hvad skal der til for at søge FTP ?

Hvilke krav skal være opfyldt ?
hvor "syg" skal man være ?
Marolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2008, 15:51   #2
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Du skal være :
Afklaret efter arbejdsevnemetoden dvs. med udfyldt ressourceprofil
stationær mht. helbred dvs. ikke yderligere behandlingsmuligheder
Skønnes af din sagsbehandler at have en stort set ikke tilstedeværende eller helt ophørt erhvervsevne

Det er det jeg opfatter som det vigtigste, men søg på Arbejdsevnemetoden, så er der lovstof om hvad grundlaget er for afgørelsen efter den. Kig yderligere i pensionsloven mht, tilkendelse af ftp. links til begge kan nok findes herinde, ,men nu er mine kræfter rendt tør for idag, måske kanb andre hjælpe med et link..

til Dig Marolle
Det skal nok komme på plads altsammen

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2008, 19:08   #3
Marolle
Hjemmevant på K10
 
Marolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Alder: 40
Indlæg: 218
Styrke: 17
Marolle er ny på vejen
er det en læge som skal sige/skrive det er stationært ?
Marolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2008, 22:12   #4
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Hej igen
Ja, normalt er det en speciallæge der vurderer om tilstanden er stationær, din praktiserende kan sikkert godt have en mening også, men kommunens lægekonsulenter vil så sandsynligvis bede om yderligere afklaring fra en specialllæge alt efter din sygdom/handicap. Når det drejer sig om fysisk sygdom er det selvfølgelig flere specialer og dermed måske mere præcist end ved psykisk sygdom, men jeg har nu (heldigvis) kun oplevet særdeles kompetente ( og heldigvis også behagelige ) psykologer og psykiatere, med kun 1 enkelt svipser som heldigvis var en der kunne rettes ( en krisepsykolog der virkede som om hun selv var i krise ).
Jeg håber det her kan hjælpe lidt, men det er jo kommunen der "kører løbet" må man sige, men har Du fagforening med er der måske hjælp at hente der, jeg er vedblevet som medlem da jeg havde fortrinlig hjælp fra dem og deres socialrådgiver i mit forløb.

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourseforløb - hvor længe skal i gå og hvad skal der ske mbo Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 19 01-09-2013 23:05
hvad mon der nu skal ske. KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 4 10-09-2012 22:35
Hvad skal der til...... MissMurphey Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 30-06-2011 12:06
Hvad skal jeg skrive/hvordan skal jeg gøre... FrkNorden Alt det andet 41 05-05-2011 13:10
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension