K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-09-2010, 18:49   #11
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jeg er faktisk lidt ked af jeg lavede denne tråd Et spontant indslag i håbet om at blive rask tror jeg.

Lyrica virker ikke rigtig for mig mere. Jeg får 300 mg. venlafaxine/effexor og fra idag 50 mg. Lyrica 2 gange om dagen, det er ebbet helt ud. Jeg startede på det i onsdags (2 x 25 mg. ) og allerede fredag var virkningen minimal. Jeg havde så regnet med at det ville blive anderledes at tage 50 mg. idag, men egentlig ikke, jeg har ikke kunne mærke nogen ændring. Næste søndag trapper jeg op til 2 x 75 mg. men det er vidst så også det.

Tassi har du været på andet inden venlafaxine ? Medicineres du for angst, depression eller ??

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 19:06   #12
Jutta1502
Hjemmevant på K10
 
Jutta1502s avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-04 2009
Lokation: Midtjylland, Hedensted
Indlæg: 272
Blog Indlæg: 2
Styrke: 16
Jutta1502 er ny på vejen
Lyrica

har jeg også været på , jeg måtte stoppe pga at jeg fik ekstrem dårlig mave af dem , samt fik en utrolig sød tand, mere end jeg normalt har. så der gik kun godt en måned og så var det slut....

jeg gad da godt være med i den der jeperdy ( helt sikkert stavet forkert)
Jutta1502 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 19:31   #13
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Jutta,

Så tror jeg da at "Hvem vil være Millionær" er bedre, men ok jeg har heller ikke set så meget Jepardy. Hvis det bliver HVM, så er jeg med på 1000 kr. spørgsmålet, de hardcore må tage dem opefter.

Mht. medicin, der er min mave meget hardcore, men det er den også med alt andet. Jeg kan spise hvad jeg vil, har været i Kina 2 x 14 dage, en uge i Egypten, 1 år i U.S.A. og lidt til. Der har ingen problemer været med min mave, så jeg pudser lige min glorie

Anyway, så tror jeg at det er som en af de andre skriver, virkningen ebber ud og vi reagere forskellige mht. bivirkninger. Nu ved jeg ikke om K41 lige fik svar mht. sexlyst, men det skulle jo ikke undre mig at det står som evt. bivirkning for det præperart hun tager.

Når vi så har bivirkninger, så kan vi på indlægssedlen læse, at findes de ikke allerede på listen herom, så kan vi indberette dem. Så tak for ingenting.

Jeg syntes det er svært at fravælge en præperart, gør man mon mest det pga af bivirkninger eller fordi det ikke virker optimalt. ?? Den sidste er svær for man er jo også bange for at slippe noget der måske alligevel hjælper. Jeg er altså ikke hardcore i at sige "nej det skal det ikke være", hvordan bliver man det, det må være den videre vej i denne tråd !!!!

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 20:58   #14
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Tassi har du været på andet inden venlafaxine ? Medicineres du for angst, depression eller ??
Jeg medicineres mod angst
Jeg kan ikke huske navnene på de andre præparater, udover lyrica, men prøvede 3 forskellige inden for forskellige grupper, og ingen virkede. Venlafaxin virker på to signalstoffer
Det var først da jeg kom på venlafaxin 150mg at jeg begyndte at mærke en effekt af medicin. Jeg er nu på 225 mg (kom vist til at skrive 350mg før)
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 21:01   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Måske nok et sidespor, men jeg har faktisk prøvet, at en lav dosis medicin har være fuld af bivirkninger, hvor en øget større dosis, gav færre bivirkninger

Lige der kan man se, at medicin virker meget forskelligt, og at det derfor er meget nødvendigt at man finder den rette dosis. Som altså kan virke meget bedre og med færre bivirkninger end den lave dose.......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 22:14   #16
S_Phoenix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2010
Indlæg: 178
Styrke: 15
S_Phoenix er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Måske nok et sidespor, men jeg har faktisk prøvet, at en lav dosis medicin har være fuld af bivirkninger, hvor en øget større dosis, gav færre bivirkninger

Lige der kan man se, at medicin virker meget forskelligt, og at det derfor er meget nødvendigt at man finder den rette dosis. Som altså kan virke meget bedre og med færre bivirkninger end den lave dose.......
Relativt normalt indenfor medicin af det begrænsede kendskab jeg har til det skidt.
Men ja rent logisk giver det ingen mening, men ja bestemt dosisen er vigtig at få korrekt... hvis ikke man når at blive mere syg inden man finder den (hvis man finder den) - men kiggede bestemt også underligt på min daværende psykiater da jeg blev op og nedreguleret i medicin.
S_Phoenix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2010, 09:36   #17
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Måske nok et sidespor, men jeg har faktisk prøvet, at en lav dosis medicin har være fuld af bivirkninger, hvor en øget større dosis, gav færre bivirkninger

Lige der kan man se, at medicin virker meget forskelligt, og at det derfor er meget nødvendigt at man finder den rette dosis. Som altså kan virke meget bedre og med færre bivirkninger end den lave dose.......
Det lyder faktisk godt, for da jeg var på det lille hus igår, kom jeg til at tænke på at jeg faktisk har fået noget hård mave siden jeg startede på Lyrica, nu må jeg se om det bliver bedre efter jeg kom op på 2 x 50 mg. igår og skal på 2 x 75 mg. næste søndag.

Helene har du eller andre også erfaringer for at medicinen "optager" alkohol ? Jeg syntes, at jeg kan drikke ret meget rødvin når jeg først kommer "igang", og der skal alligevel noget til at jeg mærker det. Faktisk holder sådan en karton vin ikke ret længe og man tror jo at den skal holde i uge vis. Ja og jeg ved godt at jeg helst ikke burde hygge mig med det, men lidt godt skal man jo også have det ind i mellem.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2010, 10:14   #18
Jutta1502
Hjemmevant på K10
 
Jutta1502s avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-04 2009
Lokation: Midtjylland, Hedensted
Indlæg: 272
Blog Indlæg: 2
Styrke: 16
Jutta1502 er ny på vejen
enteneller, man får tynd mave af lyrica , eller det fik jeg og derfor stoppede jeg med dem , da jeg ikke kunne gå to skridt væk fra et toilet førend den var gal igen.
Jutta1502 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2010, 10:40   #19
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af K.41.Odense Se meddelelser
Så har jeg et spørgsmål: hvordan slipper jeg af med mine tørre slimhinder og nedsat sexlyst?
(Saroten 25 mg)
De tørre slimhinder kan du dog nok lindre ved brug af næsespray, øjendråber og lignende (og glidecreme ved sex). Spørg din behandler eller på apoteket :-)

Med hensyn til sexlystenen generelt kan du vist ikke selv gøre noget. Den røg totalt fløjten hos mig da jeg opstartede behandling med Efexor i sin tid, men det gik heldigvis over i løbet af et par måneder, og den vendte tilbage.

Eneste udvej er at se tiden an eller skifte medicin i samråd med din behandler. Det er jo fan'me næsten ikke til at holde ud ingen sexlyst at have.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2010, 11:05   #20
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Jeg er faktisk lidt ked af jeg lavede denne tråd Et spontant indslag i håbet om at blive rask tror jeg.
Der tror jeg, de fleste af os står fra tid til anden... Vi håber jo!!!!!! Og når det så i glimt viser sig som en reel mulighed, griber vi det jo med kyshånd.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Lyrica virker ikke rigtig for mig mere. Jeg får 300 mg. venlafaxine/effexor og fra idag 50 mg. Lyrica 2 gange om dagen, det er ebbet helt ud. Jeg startede på det i onsdags (2 x 25 mg. ) og allerede fredag var virkningen minimal. Jeg havde så regnet med at det ville blive anderledes at tage 50 mg. idag, men egentlig ikke, jeg har ikke kunne mærke nogen ændring. Næste søndag trapper jeg op til 2 x 75 mg. men det er vidst så også det.
Mon ikke det er med Lyrica som med så meget andet; at det tager nogen tid før koncentrationen i kroppen stabiliseres. Derfor kan du ikke regne med resultatet endnu. Du bliver nødt til at væbne dig med tålmodighed. Selvom det er godt og grundigt træls.
Har du og din behandler talt om muligheden for om et andet antidepressivt middel vil gøre større gavn end Efexor gør? Eller måske en kombination af Efexor og noget andet...? Med mindre altså din depressive tilstand ER stabiliseret.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
når medicinen hjælper ? 123456 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 17-11-2012 18:25
Det hjælper at klage Vej86 Politik og Samfund 0 08-04-2012 21:55
Hvornår hjælper medicinen ? Enteneller Alt det andet 6 16-11-2011 09:27
Personlig hjælper Tullepigen90 Alt det andet 7 02-08-2011 16:45
Er der nogen der kender medicinen Arava? Gunell Alt det andet 0 31-07-2011 11:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension