K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-06-2010, 22:50   #11
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Men det er fordi du har en fin sagsbehandler
den erklæring skal ligge klar til lægekonsulenten
netop så der kan laves opstart af din §18
min sag er bare lidt omvendt. da den erklæring er den eneste grund til afslag
når den ligger klar ja så hedder det FP
den §17 har netop tvunget kommunen til at tage stilling.
igen skal du huske vores sager/sygdom ikke er helt almindelige
derfor en større usikkerhed og derfor flere papir
trist men det må vi nok leve med

Sidst redigeret af MTVRV1; 22-06-2010 kl. 22:57.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2010, 22:59   #12
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja Mtv, men det jeg bare godt kan hænge mig i er at det er meget sjældent at folk med psykiske lidelser, der er stress relateret får ftp. Stress er jo ikke på listen over ftp. lidelser !!??

Mine diagnoser er dog flertallige efterhånden.....
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2010, 23:02   #13
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Ja Mtv, men det jeg bare godt kan hænge mig i er at det er meget sjældent at folk med psykiske lidelser, der er stress relateret får ftp. Stress er jo ikke på listen over ftp. lidelser !!??

Mine diagnoser er dog flertallige efterhånden.....
det er ikke din sygdom men arbejdsevne
min lidelse er heller ikke på listen
har fået at vide jeg er den eneste i Danmark
som har min diagonser og tilsammen gør min erhversevne er stort set lig nul

hvis man havde sklerose var det meget nemere
min sygdom ligner meget
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2010, 09:06   #14
Hanna
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 242
Styrke: 15
Hanna er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Ja Mtv, men det jeg bare godt kan hænge mig i er at det er meget sjældent at folk med psykiske lidelser, der er stress relateret får ftp. Stress er jo ikke på listen over ftp. lidelser !!??

Mine diagnoser er dog flertallige efterhånden.....
Min lidelse hedder neurasteni, det er stress - kan du tro. Kronisk belastningssyndrom.
Hanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2010, 10:09   #15
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hanna Se meddelelser
Min lidelse hedder neurasteni, det er stress - kan du tro. Kronisk belastningssyndrom.
Hej Hanna,

Det er klart en lidelse jeg kan relatere til og tillige det seneste min psykiater og psykolog er kommet ind på. I flg. svensk psykologi er jeg en Type A stresser, der lider kronisk over de mindste psykiske belastninger, allerede her et par min. inde i mit indlæg begynder min krop at trække sig sammen og det svimler lidt.

Min psykolog har også tidligere skrevet neurasteni, kronisk træthedssyndrom, men iht. de mest kendte lidelser har jeg hovedsagligt: generaliseret angst, personligheds forstyrrelse blandet type og somatisering, men klart er jeg overbevist om den kroniske belastingssyndrom og det er min psykiater også blevet.

Har du fået ftp. med denne lidelse ? Hvilke erklæringer og afprøvninger har du været igennem, får du medicin ?

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2010, 10:45   #16
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Ved godt, at denne mand - Morten Birket Smidht, psykiater, har været debatteret før herinde, men han har da om nogen bidraget til hetzen mod FP'ere med psykiske lidelser.


I 08 udarbejdede han en rapprt til Velfærdsministeriet.
Hans konklusion er, at 9 uf af 10 FP'ere med psykiske lidelser har fået pension uden at have en reel sindsygdom.
Oveni sætter han så 'behandlingsår' for de enkelte lidelser.
Fx. stress - 2 år.
Emotionel ustabil personlighedsstruktur med alle indelinger - 10-12 år.
Kan ikke huske de andre...

Lene Espersen har lavet en hvidbog, hvor hun har exempler og billeder af nogle personer med psykiske lidelser, som er lykkelige på deres arbejdsplads.
Da fint nok, at nogle kan arbejde med deres lidelse - men det kan ikke ALLE.

Hvis regeringen skeler til Holland og England med denne nye reform, så bliver den sandsynligvis h æ s l i g.
I Storbrittanien revisiteres der nu på samlebånd og det er ikke med fløjlshandskerne på, hvis nogen skulle være i tvivl...
I Holland har de allerede revisiteret med hård hånd.
Handicappet bliver sat i forhold til ethvert arbejde vedkommende kan klare.
Alle blev sat ned på en form for lav grundydelse og kan så 'tjene' lidt mere, hvis de magter det med deres handicap...

Jeg tror, det bliver en meget skrap reform og måske at alle med psykiske lidelser bliver revisiterede - efter al den hetz og alt det spin, som har kørt de sidste par år.
Helt sikkert. Sjovt bliver det ikke.

Fejl: det er beskæftigelsesministeren der lavede den der bog...
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.

Sidst redigeret af Mella; 23-06-2010 kl. 10:57.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2010, 11:15   #17
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Ja Mtv, men det jeg bare godt kan hænge mig i er at det er meget sjældent at folk med psykiske lidelser, der er stress relateret får ftp. Stress er jo ikke på listen over ftp. lidelser !!??

Mine diagnoser er dog flertallige efterhånden.....
har lige modtaget brev om min erklæring at jeg ikke engang behøver og møde op. Han skulle nok skrive til kommunen omkring min situation
havde nok oplysninger så der var ingen grund til jeg mødte op
jubii
men de skal nok bruge et år på en §18 nu når jeg ikke koster kommunen noget
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2010, 14:02   #18
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Arrhh, mon ikke det kommer til at gå stærkt nu. Husk at få en kopi af rapporten, akt indsigt fungere vidst ikke så godt "for tiden", jeg afventer stadig.

Mella, jeg tror nu ikke at vi skal sammenligne os med Storbritannien og Holland for den sagsskyld, der er vidst noget mere ekstrem konservatisme end der er eller kommer til, at blive i Danmark nogensinde. Dog kommer der nok stramninger og på nogle punkter jeg kan måske forstå at man fx. kan gå ind og revurdere, men hvorfor man så sidder så hårdt på midlertidige pensioner, det fatter jeg jo ikke, det bliver der måske også lavet om på ?

Mtv, det er korrekt, at de går efter arbejdsevnen og denne er konstateret i mit tilfælde, nu er det så bare at de går efter behandlings muligheder for at se om de er fuldt belyst. Håber at den psykiater jeg formodentlig snart skal til vil lukke alle huller i den retning, jeg er "heldigvis" god til at spørge direkte når jeg har energi til det, så det håber jeg at jeg husker og har.


Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2010, 14:17   #19
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Jeg håber sørme også at den psykiater kan lukke de huller der er.. og hvis du nu ikke har energi/overskud til at spørge direkte .. så skriv alle dine spørgsmål ned og vip dem over bordet

Og så til både dig EE og til MTVRV1 ...
Jeg har lige læst en tråd hvor ham Peter... skrev noget om max tider på en §18

Citat:
Ifølge lovgivningen SKAL en ansøgning til førtidspension, når den er FÆRDIGBEHANDLET og vidersendt pensionsnævnet, afsluttes inden 3 mdr.
Og er det korrekt også med en §18, så vil det jo være godt for dig MTVRV1 nu hvor "hullet" i din ansøgning også skulle være stoppet..

Jeg ønsker ihvertfald god vind til jer begge...
Kh
Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2010, 19:09   #20
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Arrhh, mon ikke det kommer til at gå stærkt nu. Husk at få en kopi af rapporten, akt indsigt fungere vidst ikke så godt "for tiden", jeg afventer stadig.

Mella, jeg tror nu ikke at vi skal sammenligne os med Storbritannien og Holland for den sagsskyld, der er vidst noget mere ekstrem konservatisme end der er eller kommer til, at blive i Danmark nogensinde. Dog kommer der nok stramninger og på nogle punkter jeg kan måske forstå at man fx. kan gå ind og revurdere, men hvorfor man så sidder så hårdt på midlertidige pensioner, det fatter jeg jo ikke, det bliver der måske også lavet om på ?

Mtv, det er korrekt, at de går efter arbejdsevnen og denne er konstateret i mit tilfælde, nu er det så bare at de går efter behandlings muligheder for at se om de er fuldt belyst. Håber at den psykiater jeg formodentlig snart skal til vil lukke alle huller i den retning, jeg er "heldigvis" god til at spørge direkte når jeg har energi til det, så det håber jeg at jeg husker og har.


Kh. EE
Kære EE - jeg håber virkelig, at du har ret.
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Alle muligheder skal være udtømte! Lille mig Spørgsmål ang fleksjob 29 05-07-2011 14:28
Rejsning af førtidspension - udtømte behandlingsmuligheder ? TimeGuest Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 26-01-2010 10:25
Er alle behandlinger udtømte? Hvad menes der iht lovgivningen? V_Brask Alt det andet 10 25-11-2009 09:13
nedsat funktionsevne - hvornår er den varig? buster Alt det andet 8 25-02-2009 01:28
Kender nogen lidelsen ?? søsser s Alt det andet 1 19-12-2008 00:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension