K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-11-2009, 11:43   #11
frupia1
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2009
Indlæg: 270
Styrke: 15
frupia1 er ny på vejen
tak for svarene

Jeg har prøvet at beregne via pensionsguiden. Og den siger jeg får 10300 før skat.

Og ja, jeg har sku også skrevet under. Da for dårligt jeg går så langt ned i indtægt da min kæreste jo egentligt ikke har forsørgerpligt over mine børn
frupia1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2009, 14:34   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej og ikke nok med at du måske lander på de der 6000 kr om måneden, så ryger der af boligsikringen (hvis du får det), plus hvis man har friplads mm (fritidshjem og andre insitutioner) så kommer man til at betale, og får man ekstra ordinært børnetilskud og den slags, så hapser de også der - så der kun er børnechek og børnebidrag fra Faren tilbage.

Og det er simpelthen SÅ grotesk! Og et enormt dårligt udgangspunkt at starte et nyt forhold på. Velkommen til familien, det er dig der nu skal forsørge os alle sammen, da mine egne midler kun lige rækker til huslejen

Da min bekendte regnede efter, så mistede hun 8700 kr om måneden (alt i alt), i det øjeblik kæresten satte sine flyttekasser på gulvet!!

I dag er de så gift og har fået et fælles barn, men straffen er den samme. Hun skal stadig bede ham om penge hvis hun skal til frisør, i byen, købe tøj til ungerne osv. Hendes midler rækker kun til husleje
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2009, 17:24   #13
frupia1
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2009
Indlæg: 270
Styrke: 15
frupia1 er ny på vejen
ja det er ikke rimeligt. Han betaler også bidrag til sit barn og hvis hans eks forlanger dobbelt bidrag kommer han til at betale for så tæller mine børn nemlig ikke med da han ikke har forsørgerpligt over dem. Men når der skal regnes ud hvad jeg kan få så tæller hans indtægt
frupia1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2009, 18:08   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, man kan roligt sige reglerne er oldnordiske, og bestemt ikke signalerer den ligestilling politikerne så gerne vil fremhæve....

Hvor dælen er ligestillingen, når man ikke har egne penge, men skal forsørges af den der tjener mest....tsk tsk.

Det er jo heller ikke alle par der har lyst til fællesøkonomi udover husleje, el og faste udgifter i forbindelse med boligen. Jeg kender da mange der ikke spiser det samme mad, ikke har lige udgifter i forbindelse med fritidsinteresser, og hvor Moren måske har børn fra andet forhold, som hun gerne vil forsørge ud af egen okonomi osv....

Der kan lynhurtigt komme grus i maskineriet på dén konto!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2009, 19:39   #15
Evaave
Hvor skulle jeg ellers være
 
Evaaves avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Lokation: København
Indlæg: 169
Styrke: 15
Evaave er ny på vejen
Det er jo dybt dybt grotesk. Har selv talt med min kæreste om at flytte sammen...

Jeg vidste godt, at det ville betyde økonomisk nedgang. Nu sidder jeg så og overvejer om jeg bare skal holde min kontanthjælp kørende så længe som muligt eller om det er hip som hap om jeg får det ene elelr det andet?

Min kæreste har ca 10.000-11.000 kr udbetalt...ved ikke lige hvor meget han tjener om året før skat, men det er ikke meget, da han kun arbejder 30 timer som pæd. medhjælper.

Jeg mener altså at inst. priser reguleres efter husstandens samlede indkomst. så hvis to mennesker med meget lave inkomster flytter sammen, så er det ikke ensbetydende med, at man skal betale fuld inst. plads.

Men jo der er mange tillæg der ryger i svinget, når to mennesker vælger at flytte sammen og i sidste ende er det en uhørt stor mængde penge, der forsvinder.

Jeg synes det er ok, at vise tillæg reduceres i en eller anden forstand, da man jo spare nogle udgifter, når man er to. Husleje, el og vand bliver jo fælles, men så burde man beregne det ud fra de reelle udgifter man har.

Det bør ikke være således, at det bliver den rene ruin at flytte sammen.

Hvis politikerne ønsker et velfungerende Familie Danmark, så burde de tænke sig lidt om, men jeg kan ikke lade være med at spekulere over, om der er flere penge i at folk bor hver for sig!!! En ting er sikkert politikerne laver ofte mange svinegerninger for at holde maskineriet igang.
Evaave er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2009, 20:47   #16
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Frupia1

Du vil få kr. 10.673 kr brutto

Det du vil få udbetalt netto, afhænger af dit fradrag, og så skal
ATP fratrækkes.

Når man udregner en førtidspension er de samme regler gældende
uanset om man er gift/samboende.

Sidst redigeret af Tanja; 08-11-2009 kl. 20:53.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2009, 22:19   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Der er også mange der ikke kan få kontanthjælp fordi de er gift!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2009, 23:10   #18
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Altså jeg kan godt følge den der med den forældet ægtefælle forsørgelse den er oldnordisk og burde med det samme fjernes ..

Men når det er sagt så syntes jeg at det virker underligt at man sidder og tænker kontanthjælp-pension-kontanthjælp-pension .. det vil så igen sige jeg kan godt forstå man tænker det , men har man reelt valget .. ?

Her tænker jeg hvis man er så syg at man skal have en førtidspension så kan man vel ikke honorere kravene der stilles til en kontanthjælpsmodtager vel ?

Er det mig der er tabt helt bag en vogn her og ikke fatter noget , jeg er selv pt ved at søge pension jeg er på ledighedsydelse nu , skulle jeg vælge at flytte sammen med nogen så ville det klart bedste være at jeg var på ledighedsydelse men kom de så og forlangte noget af mig som job eller kurser så kunne jeg ikke honorere det og hvad så ?


Så man kan vel ikke sige jeg foretrækker det eller det , desværre ..

Og ang institutionsplads så er det den fælles indtægt der afgøre det og har man to lave indtægter ja så kan man godt stadig få noget der og også i boligsikring
  Besvar med citat
Gammel 08-11-2009, 23:36   #19
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Hejdien

Da min sagsbehandler sagde, at der kun var førtidspensionen tilbage,
sagde hun også, at hun intet kunne gøre uden mig, da vi skulle underskrive
papierne, så hvis jeg havde sagt nej, tror jeg stadig jeg var i systemet.

Jeg ville så have den næste arbejdsprøvning efter et stykke tid, men min
arbejdsevne vil fortsat ligge på ca 8 timer.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2009, 23:43   #20
Evaave
Hvor skulle jeg ellers være
 
Evaaves avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Lokation: København
Indlæg: 169
Styrke: 15
Evaave er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Altså jeg kan godt følge den der med den forældet ægtefælle forsørgelse den er oldnordisk og burde med det samme fjernes ..

Men når det er sagt så syntes jeg at det virker underligt at man sidder og tænker kontanthjælp-pension-kontanthjælp-pension .. det vil så igen sige jeg kan godt forstå man tænker det , men har man reelt valget .. ?

Her tænker jeg hvis man er så syg at man skal have en førtidspension så kan man vel ikke honorere kravene der stilles til en kontanthjælpsmodtager vel ?

Er det mig der er tabt helt bag en vogn her og ikke fatter noget , jeg er selv pt ved at søge pension jeg er på ledighedsydelse nu , skulle jeg vælge at flytte sammen med nogen så ville det klart bedste være at jeg var på ledighedsydelse men kom de så og forlangte noget af mig som job eller kurser så kunne jeg ikke honorere det og hvad så ?


Så man kan vel ikke sige jeg foretrækker det eller det , desværre ..

Og ang institutionsplads så er det den fælles indtægt der afgøre det og har man to lave indtægter ja så kan man godt stadig få noget der og også i boligsikring
Tja altså, nu har jeg været på kontanthjælp i 9 år, med to mislykkede udd. forløb, pt. kommer der en jobvejleder en gang hver anden måned er det blevet til i gennemsnit over de sidste 6 måneder. Hver 3. måned skal jeg stille hos min sagsbehandler til 5 min. snak om at intet er ændret i min situation. Først nu er det på tale om jeg skal have en sygemelding. Mig bekendt er systemet ekstremt langsomt og mig bekendt, så skal man igennem ild og vand for at få en FP overhovedet, end kamp der i mine øjne er langt hårdere end at stille op på kommunen af 5-10 min. varighed hver 3. måned. Pt. er det vedtaget, at det ikke vil være hensigtmæssigt at sende mig i jobtræning....faktisk forholder det sig således, at jeg aldrig har været sendt i jobtræning i de 9 år jeg har modtaget kontanthjælp. Jeg ved selvfølgelig ikke hvad det hele ender op med. Jeg ved dog, at jeg ikke kan magte hverken jobtræning eller flexjob, set i det lys, ville det være klogest fra kommunens side at give mig en FP. Jeg har reelt et valg pt. i ?'et om at spekulere kontanthjælp/pension, men begynder de lige pludseligt at ville have mig i træning/flex, så har jeg ikke længere et valg, så er jeg nødsaget til at søge FP, da alternativet vil betyde depression og at mit liv generelt smuldrer totalt og aldeles.

Jeg har ADHD og arbejde/udd er ikke længere en mulighed for mig...jeg knækker min mentale nakke hver gang...desvære og hullet bliver større og sværer for hver gang at komme op af. Kommunen har aldrig ville lade mig tage udd. indenfor den genre som jeg ser som den eneste udvej for mig til at kunne arbejde og selv om jeg fik lov til at tage den udd. jeg hungrer efter, så er jeg slet slet ikke sikker på, at jeg ville kunne gennemføre den, da mit liv de seneste år er blevet hårdere og hårdere kva at jeg har to børn med ADHD og det er meget mere end et fuldtidsjob med overarbejde er for de fleste. Bare det at komme ud af sengen, komme i tøjet, få børnene op, morgenmad, madpakker og ud af døren er en massiv kamp...og det er også på trods af medicin og kognitiv behandling og hjemmekonsulent under vingerne.

Jeg kom vist til at skrive lidt for meget her...beklager.
Evaave er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er det her rigtigt ? pippi75 Spørgsmål ang fleksjob 11 04-09-2012 23:32
Kan det være rigtigt? Tullepigen90 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 20-09-2011 22:52
er det rigtigt? mawebbro Alt det andet 17 10-05-2011 10:14
er det rigtigt.. pruttenQ34 Alt det andet 4 22-06-2009 08:44
er det rigtigt!!!! Fiselback Spørgsmål ang fleksjob 1 23-07-2008 21:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension