K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-11-2009, 06:38   #11
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Virkelig ked af at høre på dine vegne, så som de andre siger ANK det.
Sender dig nogle kæmpe krammere
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2009, 09:52   #12
sørensen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2009
Lokation: Ringkøbing-skjern
Indlæg: 31
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
sørensen er ny på vejen
Question

Tusind tak allesammen. Dejligt at høre fra nogen der kender situationen. Jeg er meget depressiv nu, og ser nemt alle problemerne fremfor det gode, desværre.. Jeg har rigtigt svært ved at vurdere om jeg forstår det hele rigtigt, eller det er mit negative syn der overskygger det. Jeg opfatter sagen som tidligere beskrevet, men er blevet i tvivl...måske er det bare mig der ikke forstår...

Jeg skriver afgørelsen her og håber i vil fortælle hvis det er mig der ikke har forstået det..(jeg vil jo ikke hænge kommunen ud for noget jeg har misforstået.)

Der gives afslag på tilkendelse af førtidspension jf. Lov om social Pension § 20 stk. 2, jf. lov om social pension §18.
(§ 20 stk 2, og §16 stk 1 og 2 er vedlagt, §18 ved jeg ikke hvad er)

Der kan på det foreliggende dokumentationsgrundlag ikke tages stilling til hvorvidt og i hvilket omfang din arbejdsevne er varigt nedsat.
Det er forvaltningens vurdering, at fortsat tilknytning til arbejdsmarkedet, bør forudgåes af et par års rimelig stabilitet i tilstanden, og at det herefter må vurderes, om der er mulighed for tilknytning til arbejdsmarkedet eventuelt i et fleksjob. Herefter vil der kunne tages højde for dine behov for eventuelle skånehensyn.
sørensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2009, 10:14   #13
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Den skal klart ankes.
Når din tilstand vurdes varig af lægerne, kan et pensionsudvalg, ikke sige det modsatte.

De kan efter min bedste overbevisning ikke be dig afvendte 2 år, for at se om lægerne har ret.

De SKAL pege på forsørgelse, konkret arbejde hvor du bliver selvforsørgende.
Har du fagforening, skal du inddrage disse, hurtigst mulig.
Du skal have hjælp til at udforme klage. De har max 4 uger.

Sygedagpenge kan også forlænges i op til 2 år, hvis de mener at du kan vende tilbage. Jeg mener at ny sygedagpengelov, giver mulighed for forlængelse, når det ikkke er afklaret om det er pension eller fleksjob.

Men uanset, DET ER EN SVINEAFGØRELSE kommunen har lavet. Jeg mener at den er ulovlig. De har sat dig i et hjørne, hvor de sætter dig passiv, hvilket de ikke må. Hvad siger I andre?

De kunne også tilkende, med senere genoptagelse, hvilket udfra deres vurdering, ville være det rigtige.
VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 05-11-2009 kl. 10:18.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2009, 11:00   #14
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Den skal klart ankes.
Når din tilstand vurdes varig af lægerne, kan et pensionsudvalg, ikke sige det modsatte.

De kan efter min bedste overbevisning ikke be dig afvendte 2 år, for at se om lægerne har ret.

De SKAL pege på forsørgelse, konkret arbejde hvor du bliver selvforsørgende.
Har du fagforening, skal du inddrage disse, hurtigst mulig.
Du skal have hjælp til at udforme klage. De har max 4 uger.

Sygedagpenge kan også forlænges i op til 2 år, hvis de mener at du kan vende tilbage. Jeg mener at ny sygedagpengelov, giver mulighed for forlængelse, når det ikkke er afklaret om det er pension eller fleksjob.

Men uanset, DET ER EN SVINEAFGØRELSE kommunen har lavet. Jeg mener at den er ulovlig. De har sat dig i et hjørne, hvor de sætter dig passiv, hvilket de ikke må. Hvad siger I andre?

De kunne også tilkende, med senere genoptagelse, hvilket udfra deres vurdering, ville være det rigtige.
VH Popiae
Jeg er helt sikker på, at du har ret i det hele, Popiae.

Husk, at der er tidsfrist på ankemuligheden, så Sørensen, det er vigtigt, du ikke lader dig slå så meget ud, at du ikke få klagerne afsted i tide. Det her skal din kommune ikke ha' lov til at slippe afsted med.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2009, 11:27   #15
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Jeg mener også helt afgjort afgørelsen er ulovlig.
en kommune skal tage stilling om flex eller pension.
de må ikke bare sætte en hen i et hjørne i to år og vente.
i og for sig, kunne de jo skrive 10 år.
hvorfor et flexjob og ikke pension.
pensionsnævnet har overhørt alt hvad lægerne siger.
netop en §17 er man tvunget ud i, for at tvinge en kommune til at tage stilling.
ankestyrelsen har netop påpeget at man mange pensions sager burde kommunen netop selv rejse.
i dette tilfælde kan det vil ikke være mere tydelige.
hvis kommunen får ret i denne sag, så kan de faktisk lige så godt nedlægge FP.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2009, 12:09   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Den eneste fornuftige konklusion jeg kan komme frem til er, at der må være en læge/speciallæge der enten direkte eller indirekte lægger op til denne kedelige afslutning. Min erfaring er, at VI læser lægeerklæringer, statusprofiler mm en hel del anderledes end beslutningstagerne, hvilket ofte føre til denne diskrepans...
Og det behøver ikke være mange ord der gør udslaget, men en bestemt måde at skrive på der kan blive katastrofal for klienten.

Selvom en tilstand er varig, er det ikke ensbetydende med, at man ikke har - eller kan opbygge en arbejdsevne! Det er den slags forvirringer der somregl opstår.

Men enig med de andre, selvfølgelig skal der ankes - og hellere i dag end i morgen!

Håber du kan finde 'fejlene' i dine erklæringer der ikke er i din favær, for så står du langt bedre i din anke.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2009, 12:42   #17
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Men uanset hvordan man vender og drejer den beslutning.
må konklusionen må være ulovlig.
begrundelse
søger pension pågrund af sygepengestop(de skal tage stilling)
vent i 2 år på et eller andet(ingen penge)
har ikke taget stilling til flex pension revalidering, inden sygedagpengestop.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2009, 13:11   #18
sørensen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2009
Lokation: Ringkøbing-skjern
Indlæg: 31
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
sørensen er ny på vejen
Tak igen for jeres ord og tanker. Jeg har netop fået fagforeningen til at gå ind i sagen og hjælpe mig med at anke.
Hellekr: jeg kan ikke se nogle fejl....(måske fagforeningen kan) min jobrådgiver og lægekonsulent har fundet to steder det kunne misforståes, men det blev uddybet af læge og psykiater inden jeg søgte ftp. Min psykiater mener klart de bare holder sagen hen pga af der ikke er flere penge i kommunekassen her i ringkøbing-skjern kommune.
Der står klart og tydeligt i mine papirer fra psykiatrien at jeg aldrig får arbejdsevnen igen, men måske en lindring af mine symptomer. Det er formuleret så der ingen tvivl er.

Jeg ville lige nu ønske de havde påpeget noget bestemt, noget der ikke var belyst ordentligt, for så kunne jeg gøre noget, indhente flere oplysninger eller andet.
sørensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2009, 15:11   #19
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja lad os håbe fagforeningen kan se det hele bedre gennem DERES briller, og dermed finde smuthullet.....

Læger og speciallæger er sindssygt dårlige til at skrive erklæringer, statusrapporter mm som IKKE kan misfortolkes!!! Og lægekonsulenterne sidder i den anden ende og klapper i hænderne på kommunens vegne. Én forkert sætning eller vænning kan smadre hele udfaldet.

Jeg har forlængst opdaget, at det sjældent er lægekonsulentens og sagsbehandlerens skyld, men udelukkende læger og speciallæger der ikke magter at skrive konkret, kort og præcist og afslutte videre spekulationer. De lader NÆSTEN altid en dør stå åben til andre der SÅ må tage den endelige beslutning. Jeg har set det gang på gang og finder det enormt frustrerende.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2009, 15:21   #20
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Ja lad os håbe fagforeningen kan se det hele bedre gennem DERES briller, og dermed finde smuthullet.....

Læger og speciallæger er sindssygt dårlige til at skrive erklæringer, statusrapporter mm som IKKE kan misfortolkes!!! Og lægekonsulenterne sidder i den anden ende og klapper i hænderne på kommunens vegne. Én forkert sætning eller vænning kan smadre hele udfaldet.

Jeg har forlængst opdaget, at det sjældent er lægekonsulentens og sagsbehandlerens skyld, men udelukkende læger og speciallæger der ikke magter at skrive konkret, kort og præcist og afslutte videre spekulationer. De lader NÆSTEN altid en dør stå åben til andre der SÅ må tage den endelige beslutning. Jeg har set det gang på gang og finder det enormt frustrerende.

Sådan er det måske nogle gange, men desværre ikke altid. I nogle sager er jeg helt 100% sikker på, at sagsbehandlerne har fået at vide, at der er udgiftsstop, og så bliver det et nej uanset hvad, så man kan få personen ind i det nye budgetår og skåne kassen så længe. Jeg kender en, der direkte fik at vide, at hun ikke kunne få fleks, fordi de havde uddelt for mange i indeværende budgetperiode.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Evt afslag på FP maybeline2you Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 65 08-10-2012 13:35
Afslag rose Alt det andet 6 08-02-2012 13:27
Afslag på førtidspension - Hjælp til afslag FTP ansøger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 27-10-2011 12:36
bliver snart vanvittig afslag aflsag afslag mams Hjælpemidler til handicappede 36 11-07-2011 16:26
Afslag §34 pruttenQ34 Alt det andet 7 26-03-2009 10:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension