K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-08-2010, 10:27   #11
Nabokone
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2009
Lokation: København, Nørrebro.
Indlæg: 152
Styrke: 16
Nabokone er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af joan2 Se meddelelser
Den 15/7 2009 udfyldte jeg en samtykkeerklæring til brug for min sag om førtidspension. Den 16/7 modtager jeg besked om at jobcenter København har modtaget den. Og så hører jeg intet. Jeg kan ikke lige huske hvornår, men efter et langt stykke tid ringer jeg til min sagsbehandler og spørger om hvor langt min sag er. Hun siger meget surt at jeg har fået afslag fordi mine muligheder ikke er udtømte. Hun siger at jeg skal i arbejdsprøvning. Jeg fik det aldrig på skrift.
Der er noget rivende galt, når du ikke har modtaget et skriftligt afslag fra kommunen - det vil jo i princippet sige, at ankefristen er udløbet. Næste træk må være, at du afventer din aktindsigt (kommunen har 10 arbejdsdage til at sende den til dig efter du har bedt om den!) og ser om afslaget ligger i brevform og adresseret til dig iblandt disse papirer. Hvis ikke, har du en oplagt sag. Hvis det gør, må vi finde ud af, hvordan du beviser, at du aldrig har modtaget afslaget på skrift med posten, så du havde mulighed for at anke. Men man kan jo fremstille sagen logisk og anføre, at der jo ikke ville være noget som helst vundet for dig ved ikke at anke et afslag - du ville aldrig kunne tabe på det, muligvis endda vinde!
Nabokone er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2010, 23:33   #12
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Beviset kommer jo med aktindsigten.
Hvis der ikke er noget skriftlig svar, er sagen jo klar.
Ville dog sandsynligvis afvendte svar på ny indstilling, og når du så får medhold, evt igennem klagesystemet, anholde ansøgningen fra 2009?

Måske du kan have held til at få med tilbagevirkene, men det kraver gennemtænkte træk, fra din side.
Spørg gerne mere, vi er mange med gode forslag, ide`.

Vedr. tilbagebetaling via skattevæsnet er det korrekt.
Er selv ved at opstarte en sådan sag, fordi kommunen hverken vil opgøre beløb korrekt, eller lave betalingsevnevurdering.
Der skal være et rådighedsbeløb på ca 5380kr? når udgifter er fratrukket, herunder div udgifter ifm den kroniske sygdom/handicap.

VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 22-08-2010 kl. 23:36.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2010, 00:11   #13
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Kære Joan2!

Der er, som du allerede ser på svarene af dit indlæg, rigtig mange gode og kompetente folk her på K10.

Nu skal du finde kræfter til at kæmpe din sag i landets værste kommune med hensyn til at håndtere syge borgere korrekt.

Med migræne så ofte som du, kan jeg til fulde forstå, at det ikke er let for dig.

Men VI SKAL kæmpe, for din sag, min sag og helt sikkert mange fleres sag er blevet og bliver helt utilstedeligt håndteret i forhold til gældende lovgivning.

Så dyb indånding, ro på og kæmp, step by step, samtidig med at du hele tiden passer på dig selv.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2010, 00:23   #14
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Jeg har aldrig hørt om en fagforening, der ikke vil stille op med en bisidder, hvis et medlem har brug for det.

Det kan jeg kun anbefale dig.

God tone overfor sagsbehandler er at oplyse om, at en bisidder vil være tilstede.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2010, 11:49   #15
joan2
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2010
Lokation: København
Alder: 55
Indlæg: 40
Styrke: 15
joan2 er ny på vejen
Tusind tak for alle jeres gode råd og ideer og søde kommentar.

Det er bare så rart at der findes så søde mennesker som alle gerne vil hjælpe med gode råd. Jeg er så glad for at kende denne side.

De varmer meget med gode råd mit humør er igen på toppen. I fredags var jeg langt nede men med jeres hjælp har jeg fået lyst til at kæmpe.

I dag har jeg bedt om agtindsigt og nå papirerne så er her ringer jeg og taler med fagforening. Og kommer der et afslag på pension så anker jeg.
joan2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2010, 19:17   #16
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
SÅDAN, skal det lyde Joan

-og husk, ja, vi er herinde så i fællesskab skal det nok lykkes os at få dig igennem også

Blot lige en notabene ang fagforening, du SKAL fastholde at du har brug for hjælp, det er deres pligt!

PS: Carmen, ja, da er jeg så ked af at skuffe dig, 3F Slagelse afd var da INTET værd og nærmest påstod at det var min mands egen skyld, at han var blevet syg! -de burde mere end skamme dem, efter næsten 30 års medlemskab, føj!
-men det har jeg vist fået sagt min mening om, indtil flere gange til dem selv )
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 23-08-2010 kl. 19:30.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2010, 22:00   #17
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Okay, tak for oplysningen, så hørte jeg så om det for første gang.

3F, Slagelse! Det er skrevet bag øret!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2010, 13:36   #18
joan2
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2010
Lokation: København
Alder: 55
Indlæg: 40
Styrke: 15
joan2 er ny på vejen
I dag har jeg modtaget min ressourceprofil fra kommunen. Den er fyldt med fejl. De skriver at jeg har været på offentlig forsørgelse i 15år. Hvordan de er kommet frem til det tal ved jeg ikke. Jeg har været ledig siden 2003 og sygemeldt siden 2006. Det giver kun 7 år, sådan som jeg har lært at regne. Min ressourseprofil fra 2009 fra sammen kommune står de rigtige oplysninger. Så det viser bare hvor meget styr på tingene kommunen har.
Jeg har lidt svært ved helt præcist at gennemskue hvad der står i den profil, så jeg vil kontakte NNF (fagforening) i morgen og hører om de vil hjælpe med at læse den igennem.
joan2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2010, 17:46   #19
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
God idé at Joan at få din fagforening på med det samme.

Carmen, HK København er én stor håndvask når man taler om sygedagpengesager med dem. Jeg skippede dem derfor og er nu i De Kristlige, de virker hjælpsomme, men jeg kører indtil videre min ftp. sag selv.

Held og lykke Joan, glæder os til at også at høre om din agt indsigt.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2010, 17:50   #20
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Tak, Enteneller!

Men suk, også HK Kbh.! Men godt, jeg bliver klogere på den sag.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Spørgsmål vedr. pension.... Trunten Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 02-11-2011 20:54
Principafgørelser vedr. midlertidig pension Andersine85 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 17-08-2010 10:42
Vedr. extern pension Susanne2412 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 30-06-2010 21:50
Reva - arbejdsprøvning -vedr pension lunamaria Alt det andet 12 21-12-2008 08:37
Jeg forstår alt vedr. pension Kjersti Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 25-11-2008 00:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension