K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-12-2008, 13:10   #21
fjols
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2008
Indlæg: 3
Styrke: 0
fjols er ny på vejen
Tak for oplysningen.
fjols er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2008, 13:32   #22
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Mht. til Ibuprofen har jeg checket lidt op på det med sammenfald i ryggen.
Der har været postulater omkring det, men det amerikanske sundhedsvæsen har ikke fundet en direkte sammenhæng.
Her et link til artiklen på en fælles database for det amerkanske sundhedsvæsen, og tilsvarende til fødevareministerie: http://grande.nal.usda.gov/ibids/ind...&therow=236823

Artiklen er på engelsk, og er behandlet i forhold til at produkterne er OTC ( over the counter ) altså håndkøbsmedicin, men der er ingen link til konsekvenser af øget dosering
Der er også en ældre artikel fra England, fundet i www.pubmed.gov, altså det amerikanske sundhedsvæsens egen online database:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2...?dopt=Abstract

Det lyder umiddelbart som om man ikke har kunnet finde belæg for at skader på brusk (cartilage) som ikke kunne skyldes lidelsen selv fremfor NSAID brug.

Altså vil jeg fremover vedblive at tage min ibuprofen i 2400 mg klassen uden bekymringer ( og forhåbentlig også bivirkninger ) sålænge jeg får mad samtidig

Nu er artikler jo ingen absolutte sandheder, men den information de fleste læger får omkring er jo udarbejdet af sundhedsfaglige blade, eller sundhedsmyndigheder, så deres vidensbelæg er jo ikke ret meget bedre funderet mht. formodede bivirkninger, men det er dog deres job at holde sig informeret omkring tingene.
Jeg vælger selv, ligeledes skal I andre jo også føle jer så sikre på jeres medicin som mulig, jeg skrev bare det hed for folk ikke skal gå i panik over medicin (ibuprofen) de har brugt hidtil uden problemer. Voltaren/diclofenac er i en helt anden fareklasse mht. voldsomheden af bivirkninger hvis man er uheldig, men det bør man tale med sin læge om, ikke afgøre ud fra artikler i aviser, lægerne har dog trods alt bedst adgang til den viden der kommer ud om det

mvh Nøvsen

Sidst redigeret af Neurosmølf; 19-12-2008 kl. 13:41. Årsag: mega restrukturering af indlægget *suk*
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2008, 15:23   #23
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Uden at gøre mig alt for klog på bivirkningerne af de forskellige lægemidler, vil jeg blot lige pippe lidt om, at jeg tog i mange år ibumetin for rygsmerter. Af anden årsag fik jeg så en lille pakning Dolol (tramadolhydrochlorid), og de virkede meget bedre på mine rygsmerter. Og så vidt jeg har kunnet læse mig til (og selv kunnet mærke) så har de færre bivirkninger.
Problemet er bare, at mange læger helst ikke vil skrive recept på syntetisk morfin (som dolol hører under), da det er vanedannende. Men for pokker, mine smerter er kroniske, så hvad kan det gøre, at det vil kræve lidt afvænning for at komme ud af dem, hvis jeg alligevel skal fortsætte med dem.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2008, 17:53   #24
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Her et link til information om Todolac, ikke meget bedre end Diclofenak.

Todolac, filmovertrukne tabletter 200 mg og 300 mg

http://www.produktresume.dk/docushar...+og+300+mg.doc

På den anden side så kan bivirkningerne selv ved Pamol være ret heftige.

At et middel kan have et antal bivirkninger, så er det jo ikke ensbetydende med at man får dem alle eller sågar nogen af dem.



Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2008, 20:58   #25
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hrefna Se meddelelser
Her et link til information om Todolac, ikke meget bedre end Diclofenak.

Todolac, filmovertrukne tabletter 200 mg og 300 mg

http://www.produktresume.dk/docushar...+og+300+mg.doc

På den anden side så kan bivirkningerne selv ved Pamol være ret heftige.

At et middel kan have et antal bivirkninger, så er det jo ikke ensbetydende med at man får dem alle eller sågar nogen af dem.



Hrefna
Nu ved jeg jo ikke med sikkerhed, om dit indlæg var ment, som en kommentar til mit indlæg om lægemidlet "dolol", men hvis det er tilfældet vil jeg gøre opmærksom på, at så vidt jeg kan se, er dolol og todolac ikke i "familie" med hinanden.
Her står lidt om dolol: http://www.hvidovrehospital.dk/menu/...n/Tramadol.htm
Det virksomme middel i dolol hedder tramadolhydrochlorid.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2008, 21:51   #26
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
@ Trold

Hejsa

Nej, det havde intet at gøre med dit indlæg om dolol, men som oplysning om et alternativ til Diclofenak. Jeg har ikke prøvet det endnu, og ved ikke hvor godt/dårligt det er men jeg har en recept liggende her, så nu må vi se.

Dolol ville jeg ikke selv kunne bruge da jeg er allergisk overfor morfin og morfinanaloger, såvel som morfinderivater.

Mvh &

Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2008, 03:36   #27
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Voltaren? Er det ikke det præperat der køre en reklame om på de forskellige tv kanaler? Altså som er håndkøbsmedicin på apoteket?
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vigtig Højesteretsdom i Arbskadesag buster Politik og Samfund 3 17-08-2010 10:44
Det er Hjorts skyld Mai-Britt Dit og Dat 1 18-06-2008 13:44
Demonstrationen - Din historie vigtig! guffii Din historie 1 03-10-2007 21:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension