K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-07-2011, 15:45   #1
Svaninden
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2011
Indlæg: 21
Styrke: 13
Svaninden er ny på vejen
Økonomisk hjælp til behandling?

Jeg er sygemeldt med stress for 3. gang og har i denne omgang været sygemeldt siden november. Jeg bor i Københavns Kommune, hvor de har samarbejder med private aktører og det forløb jeg har været ude i har været supergodt for mig. Grunden ti,l at jeg selv efterspurgte et forløb, var, at sidst jeg var sygemeldt, fik jeg rigtigt meget hjælp fra den tidligere aktør. Sagsbehandleren talte om en stress coach i dette forløb, hvilket var med til at jeg valgte netop dette forløb.

Men forløbet handlede om andre ting og jeg har ikke set skyggen af en stress coach. I forvejen er jeg i privat terapi (psykoterapeut udenfor systemet) og selvom min grund til at gå i privat terapi ikke handler om stressen, taler vi selvfølgelig også om den, men jeg har ikke råd til at gå der mere end 1 gang om måneden.

Min læge har givet mig en henvisning til en psykolog, men igen strander det på økonomien. Er der nogen mulighed for at få økonomisk hjælp til psykolog via sygedagpengekontoret? Er der en eller anden paragraf, der kan åbne mulighed, så jeg kan søge om økonomisk hjælp? Det er jo alt sammen noget, der kan gøre mig hurtigere rask, så reelt burde det vel være en mulighed?

Samtidig har jeg taget imod alle de værktøjer jeg har fået fat i på det forløb og jeg har lært en masse om min stress, hvad der tricker den og hvordan det føles, når et "anfald" kommer. Jeg har udnyttet tilbuddet om gratis motion og træner nu fast 3 gange om ugen - og har besluttet at når motionen ikke længere er gratis, så betaler jeg selv. Det bliver jeg nødt til at finde penge til. Men det begynder jo at blive lavvandet i min statskasse. Min opsparing er tæret væk efterhånden. Men alt i alt bare for at understrege at jeg absolut ikke modarbejder kommunen eller sagsbehandleren. Jeg gør hvad de beder mig og mere til. Jeg er TRÆT af at være sygemeldt, men jeg er også bange for at raskmelde mig for tidligt. Det gjorde jeg sidst.

Forløbet skulle afsluttes med en praktik, hvor jeg skulle trappes op i tid over 2 måneder. Det gik fint, indtil jeg fik at vide at der var tvunget ferie, så jeg derfor skulle flyttes til et andet sted - manglende information og dårlig kommunikation tricker min stress - så jeg tog kontakt til chefen, hvilket var en rigtig dårlig idé, fordi det blev slutningen på det forløb. Tilbage sad jeg så med en følelse af at have været gratis arbejdskraft og en totalt manglende forståelse af min situation. Stress er ikke altid at ting ikke må gå hurtigt. Det må de hjertens gerne for min skyld - hellere det end at stå og glo i et hjørne. Men det ved folk ikke. Jeg føler mig ret r*vrendt i denne praktik og jeg vil ikke ud i en ny, hvis det nye sted er på samme måde. Det er nok det eneste "opsætsighed" jeg vil udvise, men det skal nok være dét de slår ned på...

Nåh - lang intro. Hehe. Spørgsmålet er altså: Kan man søge om hjælp til psykologhjælp (og motion), når man er sygemeldt med stress?
Svaninden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2011, 15:58   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
er ikke så meget inde i reglerne omkring tilskud

men har læst her på siden, man kan søge om enkelt tilskud på en §100

men snak med din sagsbehandler omkring det
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2011, 16:02   #3
Tullepigen90
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tullepigen90s avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-08 2010
Lokation: Jylland
Alder: 33
Indlæg: 113
Styrke: 14
Tullepigen90 er ny på vejen
Så vidt jeg ved, så er der mulighed for at søge om økonomisk støtte til psykolog, men komunen har ikke pligt til at hjælpe med økonomisk støtte til psykolog. Jeg bor i Billund komune og de vil ikke hjælpe økononisk til en psykolog og det gælder alle borger i komunen. Hvis jeg var dig ville jeg prøve at søge, men vær forberedt på afslag! Hvis du skal have hjælp gratis psykisk, så er der jo den mulighed at blive henvist til en psykiatrisk afdeling hvor de også har psykologer..
__________________
Mvh.
Nanna - (Tullepigen90)

Førtidspensionist pr. 1/11-2008
Tullepigen90 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2011, 16:26   #4
Svaninden
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2011
Indlæg: 21
Styrke: 13
Svaninden er ny på vejen
Tak for jeres svar.

Jeg ved at man på Frederiksberg Hospital kan blive tilknyttet, men der er jo ventetid og det er "nu-nu" jeg har brug for det.

Jeg vil undersøge det med en §100. Grunden til at jeg spørger er jo at jeg ikke altid er sikker på at blive informeret om mine rettigheder - mine pligter skal de jo nok sørge for at jeg kender. ;-) Og så virker det bare lidt mere "seriøst" hvis jeg selv kan servere løsningen (hvis den findes), så hun forstår at det ikke kun er snak, men at jeg faktisk selv arbejder på at blive rask. :-)
Svaninden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2011, 16:45   #5
Tullepigen90
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tullepigen90s avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-08 2010
Lokation: Jylland
Alder: 33
Indlæg: 113
Styrke: 14
Tullepigen90 er ny på vejen
Udover k10 ved jeg ikke om du kender : http://www.dukh.dk/
__________________
Mvh.
Nanna - (Tullepigen90)

Førtidspensionist pr. 1/11-2008
Tullepigen90 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2011, 22:19   #6
Svaninden
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2011
Indlæg: 21
Styrke: 13
Svaninden er ny på vejen
Tak for linket - jeg vil tjekke det ud. Umiddelbart tror jeg ikke at der er ret meget at hente i form af økonomisk hjælp fra kommunens side af, men jeg bliver nødt til at prøve. :-)
Svaninden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2011, 22:48   #7
gøjneren
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 172
Styrke: 15
gøjneren er ny på vejen
https://www.borger.dk/Selvbetjening/...spx?sbid=58331

Værsgo´ her er et link til at søge om enekt ydelse i kbh's kommune. De er virkelig tunge at danse med, og der er laaang sagsbeh.tid. Men jeg syntes da du skulle prøve at få den igennem
gøjneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2011, 23:58   #8
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
hmm prøv lige at tjekke om § 102 ikke kan bruges ????
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2011, 00:38   #9
Molly-1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 61
Styrke: 14
Molly-1 er ny på vejen
Vedr § 102, prøv at læse denne meddelelse fra DUKH.dk: http://www.dukh.dk/hjelp-til-selvhje...nytnr52011.pdf

Du har også mulighed for at søge om enkeltydelser:
https://www.borger.dk/Selvbetjening/...aspx?sbid=8683
Molly-1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2011, 08:27   #10
Svaninden
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2011
Indlæg: 21
Styrke: 13
Svaninden er ny på vejen
Tusind tak. Jeg vil prøve at søge om enkeltydelser, uanset hvad hun måtte mene. Åh, jeg kan bare mærke at jeg er oppe på "beatet" - jeg synes sq at jeg er blevet kørt lidt rundt med her på det sidste og jeg vil bare ikke ende op i at mine sygedagpengeperiode er udløbet før jeg får den hjælp jeg har brug for.

Tak igen for jeres hjælp! :-)
Svaninden er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Økonomisk hjælp+ny bolig Malene67 Alt det andet 8 26-09-2012 20:21
Økonomisk hjælp FP? Road66 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 20-06-2011 09:55
hvilken økonomisk støtte får man mens man går til psykiater for behandling af PST? anonym1600 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 22-03-2011 20:30
økonomisk hjælp susan k Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 16-02-2011 00:09
Økonomisk hjælp til psykologbehandling hla72 Alt det andet 6 12-08-2009 22:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension