K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-01-2008, 18:32   #1
strikkeline
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2008
Lokation: Sorø
Alder: 66
Indlæg: 25
Styrke: 17
strikkeline er ny på vejen
Question Kan man anke en brøkpension?

Da jeg er forholdsvis ny herinde, har jeg - selvom jeg har læst en del indlæg rundt omkring (og også skrevet lidt) - ikke set noget om brøkpensioner.

Jeg er netop blevet tilkendt en brøkpension (35/40). Det ser ud til, at den er rigtigt udregnet.

Tidligere har kommunen "fastholdt" mig på ledighedsydelse meget længe. Jeg klagede til borgmesteren og efter blot 2 møder, fik jeg så tilkendt førtidspension. Efter anke fik jeg ret i, at jeg skulle have været tilkendt førtidspension pr. 1. oktober 2006.

Meeeeeeen så stopper festen. På grund af udlandsophold (for over 14 år siden) har jeg været så længe i England, at jeg som sagt har fået brøkpension.

Nu står jeg så økonomisk næsten lige så dårligt, som jeg stod på ledighedsydelsen. Jeg kom meget dårligt ud af mit ægteskab (min eksmand havde et kæmpe særeje), så jeg har absolut INGEN formue.

Kan man anke - måske ikke selve brøkpensionen - men anke med henblik på at få den supplerende hjælp op til fuld pension ?
Eller er det fuldstændig aldeles umuligt .....

Jeg håber, at der er nogen, der måske har svar på det her !
__________________
Strikkeline

[Det er beskæmmende, at vi lever i en tid, hvor det er lettere at sprænge et atom end en norm.
"Albert Einstein"]
strikkeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2008, 20:54   #2
edus
Gæst
 
Indlæg: n/a
Cool EU borgere og førtidspension

Har EU borgere ikke ret til fuld pension ?
Hvad bruger man optjenningsprincipper til ?

Læs om det here Love og Regler

  Besvar med citat
Gammel 22-10-2008, 03:24   #3
telefonmanden
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2008
Indlæg: 15
Styrke: 16
telefonmanden er ny på vejen
Som udganspunkt kan du anke alt.
Så se at få den anke sendt.

Jeg ved ikke hvor du skal sende den hen
Men send den og skriv at hvis det ikke er det rigtige sted du har sendt anken
så bed dem om at oplyse hvor du skal sende din anke.

Men husk at der er frister der skal overholdes

Hilsen
Telefonmanden
telefonmanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2008, 18:41   #4
sharon
Kigger kun på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2008
Indlæg: 0
Styrke: 0
sharon er ny på vejen
jeg skal få en 28/40 brøkpension, og fik besked jeg skal bare søge en pension i England, det er hvor jeg kommer fra. Selv om jeg få en del pension fra England (jeg ved ikke endnu) deres pension er ikke meget høj pga. man betale ingen skat på en ftp og få mange andre ting gratis f.eks. tandlæge, medicin, buskort, ejendomsskat. Så jeg mener der er forkert at man ikke kan få en fuld pension og kommune bare reducere den med den pension man få fra udland.
Det er ikke meget fri bevægelse indfør EU når man pludselig stå mere dårlig end andre i dette land man bor kun fordi man har få en sygdom efter man har flyttet til andet land.
Jeg har bor i Danmark i næste 20 år, og det var først 5 år siden jeg fik min sygdom.
sharon er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Brøkpension Ady Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 22 20-09-2016 13:32
Brøkpension ? mig73 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 06-05-2013 08:13
Brøkpension OBS AST 164-11 Ragdoll Alt det andet 0 19-10-2011 13:26
brøkpension hazim Spørgsmål ang fleksjob 2 19-08-2011 08:27
Brøkpension 24/40 dds Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 30-03-2010 17:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension