K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-11-2016, 12:03   #1
Hec
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2015
Indlæg: 22
Styrke: 9
Hec er ny på vejen
statens administration

Hej alle

Jeg er blevet temmelig forvirret og håber på at få lidt hjælp herinde fra.

Jeg er ansat i en privat ejet virksomhed som fleksjobber, og er blevet fortalt at min arbejdsgiver kan få refusion via statens administration for mine timer jeg arbejder. altså et tilskud hver mdr. (og det er ikke sygedage)

Er det korrekt?? umiddelbare kan jeg ikke finde noget om det.

På forhånd tak og god dag til alle.

/HEC
Hec er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2016, 12:13   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
har jeg aldrig hørt om, der er nogen der kommer i fleksjob i et år fordi de ikke kan finde job, men mener kun det er senior, og kun i offelig job.

er sikker på det ikke er korekt, for aller ville alle ansætte fleksjobber, hvis de ikke skulle betale for dem
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2016, 12:58   #3
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Mon ikke man blander ny og gammel flexjob ordning sammen ?


I gammel ordning fik flexjobbere jo fuld løn udbetalt af arbejdsgiveren som til gengæld fik refusion fra det offentlige.

http://www.cabiweb.dk/lovstof/fleksjob-ansat-foer-2013/
Citat:
4. Løntilskuddet til arbejdsgiveren

Tilskuddet er på halvdelen eller to tredjedele af mindstelønnen med tillæg af udgifter til arbejdsgiverbidrag til ATP samt eventuelle udgifter til andre arbejdsgiverbidrag.

Der er et loft for, hvor meget der kan udbetales i tilskud. Tilskuddet kan højst beregnes ud fra et vist beløb på årsbasis, der svarer til en given timesats. Det betyder, at hvis den mindste overenskomstmæssige løn overstiger loftet, beregnes tilskuddet af loftsbeløbet.
Hvis du er flexjobber efter den nye ordning giver din arbejdsgiver dig jo kun løn for dine effektive timer og arbejdsgiveren er derfor ikke berettiget til refusion, kommunen supplerer så op med penge som udbetales til dig.

http://www.cabiweb.dk/lovstof/fleksjob-fra-2013/
Citat:
6. Økonomi – løn og fleksløntilskud

Den ansatte i fleksjob modtager løn fra arbejdsgiveren for det arbejde, der bliver udført. Som supplement til lønnen udbetaler kommunen et månedligt fleksløntilskud til personen. Tilskuddet kan højst udgøre et beløb, der svarer til 98 pct. af arbejdsløshedsdagpengenes højeste beløb. Desuden må lønnen sammen med fleksløntilskuddet ikke overstige niveauet for lønnen ved ansættelse på fuld tid.

Tilskuddet nedsættes med 30% af lønnen indtil et niveau på knap 14.000 kr. månedlig, herefter nedsættes tilskuddet med 55% af lønnen. Tilskuddet nedtrappes helt, hvis personen opnår en indtægt på mere end 38.367 kr. månedlig. Lønsummen er inklusive pension. Det er en betingelse for udbetaling af fleksløntilskud, at arbejdsgiver rent faktisk udbetaler løn til medarbejderen.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2016, 14:01   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Der er tilsyneladende en vis intern refusion i staten uanset gammel/ny ordning

Fleksjobordningen omfatter statsinstitutioner, der er opført på finansloven som driftsbevilling eller statsvirksomhed, samt institutioner omfattet af universitetsloven. Som statsinstitutioner betegnes også selvejende institutioner mv., der er optaget på finansloven på lige fod med egentlige statsinstitutioner.

Og dette link

http://www.statens-adm.dk/da/Fleks-o...leksjobordning

der har link til cirkulære og bekendtgørelse.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2016, 15:43   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu er trådstarter jo ansat i en privatejet virksomhed så tror det samme som @Nørd at det er sammenblandingen af ny og gammel ordning..

Spørgsmålet er vel om trådstarter er ansat på den gamle ordning eller under den nye ordning..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2016, 17:05   #6
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja korrekt.

Visse private instituttioner er også omfattet.

Måske een af dem - men til info.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2016, 17:12   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det bliver nok nemmere når og hvis trådstarter lige fortæller lidt mere.
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2016, 20:21   #8
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Der er tilsyneladende en vis intern refusion i staten uanset gammel/ny ordning

Fleksjobordningen omfatter statsinstitutioner, der er opført på finansloven som driftsbevilling eller statsvirksomhed, samt institutioner omfattet af universitetsloven. Som statsinstitutioner betegnes også selvejende institutioner mv., der er optaget på finansloven på lige fod med egentlige statsinstitutioner.

Og dette link

http://www.statens-adm.dk/da/Fleks-o...leksjobordning

der har link til cirkulære og bekendtgørelse.
Det link du henviser til er det ikke barsel ?
Flere steder på siden står der barsel og der er også et link hvor der står:
"Gå direkte til digital indberetning med digital signatur på www.fleksbarsel.dk"

Trådstarter skriver at der ikke er tale om sygerefusion og skriver intet om barsel.



Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Nu er trådstarter jo ansat i en privatejet virksomhed så tror det samme som @Nørd at det er sammenblandingen af ny og gammel ordning..

Spørgsmålet er vel om trådstarter er ansat på den gamle ordning eller under den nye ordning..
Ja, jeg må tilstå at jeg uden videre gik ud fra at trådstarter var på ny ordning, da det skulle forbavse mig om en arbejdsgiver giver en flexjobber fuld løn i flere år, uden at kende reglerne for refusion.

Sidst redigeret af Nørd; 10-11-2016 kl. 20:26. Årsag: Rettelse af stavefejl
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension