K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-07-2011, 18:29   #31
Jea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2011
Indlæg: 100
Styrke: 14
Jea er ny på vejen
Sagen er den at jeg slet ikke har været i arbejdssprøvning, og de har først NU fået en vigtig speciallægeerklæring.

Jeg mener at jeg bør kunne forlænges efter paragraf 27. 2. Altså forlænges op til 39 uger, så SB kan klarlægge min arbejdsevne. Den siger intet om flex eller ftp! Blot mere tid til afklaring.

Men nu var det mere spørgsmålet om den med at blive automatisk henvist til at søge kontanthjælp, jeg behøver hjælp til. Hvis altså man kan gøre noget!

Tror efterhånden jeg har styr på det med forlængelsesmulighederne
__________________
Jea fra Midtsjælland
Jea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2011, 19:54   #32
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Jea,

Jeg troede at du havde været der før ? Ved sdp. stop ?

Det er standard de mere eller mindre skriver, at de har checket dine instanser på det lægelige område og finansielt hvis/når du ryger ud af spd. så kan du henvende dig til jobcenteret for, at se om du kan søge kontanthjælp.

Hvis du mener at have oplagte forlængelses muligheder som kommunen ikke kan eller har set, så er det dem du skal argumentere for NU.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2011, 14:21   #33
Jea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2011
Indlæg: 100
Styrke: 14
Jea er ny på vejen
Tak for jeres svar.

Jeg er nu blevet færdig med at skrive både partshøring og kommentarer til RP.

Min læge lavede et lille skriv, som handler om den "nye" diagnose, samt at han mener jeg skal i arbejdsprøvning NU. Den kom på email idag, og jeg skrev den straks ind i min sag, og vedlægger den også på print!

I morgen (deadline) vil jeg køre op på kommunen og aflevere det hele personligt, mod kvittering. RPen vil jeg derudover også sende pr. mail, så SB kan copy/paste mine kommentarer (4 sider) ind i RPen.

Måske vil jeg også vedlægge info omkring ængstelig personlighedsforstyrrelse og depression, så SB kan blive klogere på de ting.

Derefter er der vist kun tilbage at vente på endelig afgørelse af sygedagpenge-stop eller forlængelse!
__________________
Jea fra Midtsjælland
Jea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2011, 02:52   #34
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Jea

Godt gået - lyder som et grundigt stykke arbejde. Håber du giver dig selv en belønning eft. aflvering i morgen, i dag, kan jeg se på kl.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2011, 13:26   #35
Jea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2011
Indlæg: 100
Styrke: 14
Jea er ny på vejen
Exclamation SÅ er det KLAGETID!!!

I fredags kom den endelige afgørelse om hvorvidt jeg kunne få forlænget mine sdp - og SB fastholdt sit afslag!!!

Det virker bestemt ikke som om hun har interesseret sig den mindste smule for alt det jeg havde skrevet - for slet ikke at nævne de ting fra lægepapirerne som jeg har fremhævet!!! Ting som "funktionsnedsættelse" "kan deltage i arbejdsprøvning" og lign.

Derudover er der jo mine diagnoser, ængstelig personlighedsforstyrrelse, samt periodevise depressioner - som egen psykiater til mig har fortalt, ER sygdom.

Men SB skriver, i forbindelse med paragraf 27, nr 4, forlængelse i 39 uger til yderligere afklaring:

"Der er lagt vægt på, at der ikke er fundet fysisk eller psykisk sygdom, som kan begrunde en væsentlig nedsættelse af din arbejdsevne. Jeg skønner derfor ikke at der er behov for at gennemføre praktik eller andre afklarende foranstaltninger for at klarlægge din arbejdsevne. Det er fortsat min vurdering, at du skal arbejde med din arbejdsidentitet. Jeg vurderer, at du i større omfang skal have fokus på dine ressourcer og kompetencer i forhold til et arbejde. Og vurderer også at det kan være en langvarig proces."

Og så er der jo retssikkerhedsloven paragraf 7a, hvortil hun skriver:

"Jeg vil gerne tilbyde dig et møde i Jobcenteret, hvor sagsbehandler for ledige A-kasse-medlemmer kan deltage. Du vil ved mødet kunne få orientering om dine muligheder som ledig, herunder muligheden for at få tilknyttet mentor ved ansættelse. Kontakt mig, hvis du ønsker et møde."

Det lyder da som en raskmelding - eller hvad?

Hvor er det dog "sjovt" at man kan være uarbejdsdygtig i så lang tid, på grund af egen sygdom... og når så man når varighedsgrænsen så er man pludselig ikke spor syg... ja, man har faktisk slet ingen begrænsninger i forhold til arbejdsmarkedet

Nu har jeg knap fire uger til at lave en klage og tager med glæde mod alle de guldkorn, jeg kan få.

Alt hvad jeg ønsker er en ordentlig afklaring af min arbejdsevne - men SB bliver ved med at nægte mig en arbejdsprøvning - trods min store motivation for en sådan. Og at lægerne syntes det er en god idé!

Har jeg overhovedet en sag? eller er jeg bare naiv?
__________________
Jea fra Midtsjælland

Sidst redigeret af Jea; 26-07-2011 kl. 13:30. Årsag: småfejl
Jea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2011, 20:47   #36
Jea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2011
Indlæg: 100
Styrke: 14
Jea er ny på vejen
Okay så... ingen guldkorn...

Men vil det være rigtigt af mig at stille mig til rådighed for et ordinært job (med mentor), når jeg ved at jeg ikke vil kunne holde til det ret længe?

Er før blevet presset til at melde mig ledig... og da jeg skulle til at aktiveres, gik jeg ned med flaget (depression og angst), alene ved tanken om det
__________________
Jea fra Midtsjælland
Jea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2011, 21:17   #37
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Ved ikke helt om jeg kan være til megen hjælp, med periodevis depression, vil jo kunne behandles med antidepressiv vil de sikkert sige.

Og den med ænstelig personlighedsforstyrrelse, vil du sikkert kunne drage nytte af nogle redskaber fra en psykolog, der er mange idag med en eller anden form for personligshedsforstyrrelse, lettere som sværere.

Erfaringen viser at disse mennesker godt kan bestride jobs idag.

Kan faktisk kun råde dig til at snakke med din fagforening om dine problemer de vil helt sikkert kunne hjælpe dig videre, evt. med en klage til kommunen over mgl. arbejdsprøvning.

En snak med egen læge ville heller ikke skade, da du muligvis mangler mere lægeligt, til at bevise din sygdom.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2011, 00:43   #38
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal klage!

Kort;
Du har ikke været i afklaringsforløb?

Du har ikke fået lavet speciallægeerklæring/styatus eller andet ifm sygedagpengestop?
Hvor lang tid har du været sygemeldt, fra start, skriv pausen ind også?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2011, 12:52   #39
Jea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2011
Indlæg: 100
Styrke: 14
Jea er ny på vejen
Ups - der skulle stå paragraf 27 nr. 2 (ikke 4) i min tidligere post!!!

jasch - Jeg har været igennem diverse behandling vedr. depression uden held. Personlighedsforstyrrelsen er helt ny diagnose - giver begrænsninger, men SB ser bort fra det. Egen psyk siger det er sygdom - SB siger det ikke er.

Fagforening HK kan kun tilbyde at jeg kan bestille tid til snak med socialformidler.

Popiae - Min arbejdsevne er ikke afklaret - SB nægter mig arbejdsprøvning.

Jeg fik lavet psykisk speciallægeerklæring lige efter partshøring af sdp-stop blev sendt til mig. Så det var ikke med i RP da. Men gjorde ingen forskel for SB.
  • Første sygemelding feb - dec 2009
  • Derefter presset til at melde mig ledig
  • Sygemeldt igen juni 2011 og til nu

Ja, jeg vil klage!!! Det virker ikke rigtigt at SB mener jeg har brug for et langvarigt forløb for at arbejde med min "arbejdsmarkedsidentitet" og samtidig mener at jeg kan stille mig til rådighed, hvis jeg blot får en mentor.
__________________
Jea fra Midtsjælland
Jea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2011, 14:10   #40
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Tja, ja det lyder som om, at sb "raskmelder" dig.

Jeg ved ikke, om hun ligefrem kan få medhold i det, men jeg vil gerne medgive, at de udtalelser du nævner fra speciallægen er noget, for ikke at sige meget diffuse, og faktisk godt kan læses som om, at hvis du bare får en mentor tilknyttet, så kan du godt varetage et job. Og hvis det læses sådan, så er det rigtigt nok, at der ikke er grund til at iværksætte en arbejdsprøvning, for så kan du jo godt allerede!
Så kunne godt lidt frygte på dine vegne, at kommunen vil få medhold, men jeg synes da endelig at du skal klage alligevel!

Ift. det med arbejdsidentitet, så er det nu rigtigt nok, at det skal med i billedet, for det er en del af den samlede arbejdsevne.

Men hvad har du haft af job/uddannelse indtil nu, for det er jo den slags, som kan tilbagevise, at du har en dårlig arbejdsidentiet?
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ny tråd c.l.e.o. Hjælp til Forum Brug 1 21-04-2010 01:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension