K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-06-2009, 08:15   #1
hyben
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2009
Lokation: København
Indlæg: 10
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
hyben er ny på vejen
Kender I dette kursus??

Skal på et 3 mdrs kursus på Kigkurren. Det er et firma, som kalder sig Intregro Cortex, der afholder det. Jeg har fået bevilget fleksjob for nogle år siden, men har stadig ikke fået arbejde. Jeg har lidt voldsomt af socialangst, men har nu endelig fået det meget bedre. Hvis kurset kører 5 dage om ugen, må jeg desværre sige mit frivillige arbejde fra. Der hvor jeg er frivillig, har de ikke råd til flere ansatte. Øv!!

Det er ok med et kursus, hvis det kan bringe mig videre. Men er der nogen herinde, som har erfaringer med det pågældende kursus?
Jeg havde ikke fået at vide jeg skulle på kursus. Min sag overgik til anden konsulent, fordi jeg ikke har fået job. Så fik det at vide i onsdags og skal starte mandag. Håber jeg kan få lov til at holde ferie. Det sagde min konsulent, de var åbne overfor.
hyben er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2009, 10:31   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
der er en debat om dem her http://www.k10.dk/showthread.php?t=7340 husk lad dig ikke gribe af panik når du læser debatten det er kun meninger

Måske det ikke er så slemt , hvor mange timer skal du være der ?
og hvad er målet med kurset ?

Husk at også på et kursus skal man lytte til sin krop og deltage i det omfang man kan i sær med den lidelse du har er det vigtigt at du får sagt fra i tide hvis det bliver for meget ...

Vi vil meget gerne have hvis du fortæller os om dine oplevelser med dem , både de gode og de dårlige

Held og lykke med dit kursus håber det ender ud med et job den vej...
  Besvar med citat
Gammel 27-06-2009, 11:45   #3
hyben
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2009
Lokation: København
Indlæg: 10
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
hyben er ny på vejen
Tak for linket. Indrømmet, bli'r lidt svedt.

Nå, men min konsulent på JSV, sagde det drejede sig om 3 dage om ugen. Ringede til Integro Cortex, og snakkede med en sekretær. Hun mente det var 5dage om ugen fra 9-14. Spurgte om jeg måtte holde ferie i 4 dage i uge 28, og til det svarede hun, at det var man åben overfor. Kurset omhandler vel temaer som jobsøgning, den enkeltes motivation osv. Har ikke fået særlig meget information om det.

Skal nok skrive om mine oplevelser på kurset.
hyben er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2009, 12:09   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg skulle også i noget kursus i forbindelse med arbejdsprøvning og der viste det sig også at det var 5 uger med tid fra 9-14 skrev til min sagsbehandler om det og det viste sig at være en fejl begået af reva , jeg er visiteret til fleks i 15-20 timer om ugen og grunden til at jeg skulle afsted er for at afklare mig i forhold til om det skulle være pension i stedet for grundet forværring i helbreddet ...

Det kursus de havde sat mig på var bare det samme som alle andre fik der var ikke taget hensyn til at jeg i forvejen havde nedsat arbejdsevne og at jeg i forvejen var flekser .. måske lige værd at undersøge det i dit tilfælde også det kan jo være at de ikke lige ved hvordan man takler flekser det ville ikke være det første sted

Hvis du ikke er sygemeldt så har du krav på ferie som flekser på ledighedydelse så det kan jeg ikke forestille mig at de kan løbe fra ..
  Besvar med citat
Gammel 28-06-2009, 18:08   #5
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
jeg har været på et kursus der hed cortex...måske ik det samme.....!!et sted hvor de går højt op i få en i arbejde for så tjene flere penge selv...sådan et sted kunne jeg ikke holde ud være i og stoppede efter 1 måned....*S*og derefter hørt min komune havde fyret dem
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kursus le cuere Alt det andet 6 15-04-2013 22:26
Specialteam kender i til dette ? nille60 Alt det andet 3 10-05-2010 21:09
Nogen som kender dette kursus??? Berit3 Spørgsmål ang fleksjob 4 26-05-2009 10:18
jo jo , ingen der kender nogen , der kender.. o.s.v. helle4 Politik og Samfund 7 06-12-2008 16:43
Nogen der kender dette ?? søsser s Alt det andet 4 22-08-2008 15:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension