K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-11-2008, 22:59   #1
rose
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 283
Styrke: 16
rose er ny på vejen
Parkeringskort

Da jeg sidst var hos min læge, nævnte jeg overfor ham at jeg kunne tænke mig at søge parkeringskort. Til det svarede han at det kunne jeg ikke få, da man skulle være meget handikappet.
I mit lægeskøn da jeg blev bevilget fleksjob 12 timer, skriver lægen: at funktionsevnen er stærkt begrænset med smerter og maksimal funktionstid ½ time. Jeg skal finde et fleks job hvor jeg både kan stå og sidde.
Er der nogen der ved om jeg ville kunne bruge denne arbejdsevnevurderingsjournal ?. Min læge har ikke set denne journal, han kender mig dog, men jeg sidder hverken i kørestol eller går med stok. Jeg har en næsten naturlig gang, men med smerter, som han ikke ser.

Er det umagen værd at ansøge, jeg kunne virkelig godt bruge et parkeringskort.

Hvad hedder den paragraf man søger under?

Jeg har fundet formularen inde på Dansk Handicaporganisationers Brugerservice.

Rose
rose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2008, 23:07   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg ved ikke så meget om det, men prøv at tjekke på www.ryk.dk

De ved en masse om biler mv.... måske også om parkeringskort.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2008, 00:32   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Kort svar...grundet tidspres...

Du kan læse alt om det her: http://www.handicap.dk/brugerservice/parkeringskort-1
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2008, 03:20   #4
sara
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Indlæg: 64
Styrke: 17
sara er ny på vejen
Hejsa

Jeg har parkeringskort, og har fået det med den begrundelse at min gangdistance er under 100 m.

Fik afslag første gang, kan egentlig ik huske hvorfor...... Lægen skal udfylde en atest som skal sendes med ansøgningen.....

Men prøv at ringe til dem og hør hva de skal bruge på dig, de er super søde derovre

Knuzz Sara
sara er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2008, 07:02   #5
Lynge
Føler sig hjemme på K10
 
Lynges avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2008
Lokation: Viborg
Alder: 58
Indlæg: 35
Styrke: 16
Lynge er ny på vejen
Hvem kan få parkeringskort?
Samtidig med overgangen til det ny plastikkort blev der indført nye regler for tildeling af invalideskilt/parkeringskort. Kortet udstedes efter ansøgning til:

Personer, der opfylder betingelserne for at få støtte til køb af bil i henhold til servicelovens bestemmelser. Har du fået støtte til køb af invalidebil, har du altså også ret til parkeringskortet.
Personer, der af amtet er godkendt til at deltage i den individuelle handicapkørsel for svært bevægelseshæmmede – f.eks. HT's handicapkørsel. Den indsendte dokumentation må højst være et år gammel.
Personer med stærkt reduceret gangdistance, varig nedsættelse af funktionsevnen eller lignende helbredsmæssige forhold, der i væsentlig grad forringer eller vanskeliggør
1) evnen til at færdes,
2) muligheden for at opnå eller fastholde et arbejde, eller
3) muligheden for at gennemføre en uddannelse.
Hvis man ikke selv kører bilen, skal der særlige helbredsmæssige forhold eller særlige omstændigheder til, før man kan få parkeringskort.

Kortet kan ikke (som det gamle blå skilt) udstedes til institutioner. Hvis en minibus fra en institution skal parkeres på en handicap-plads, så skal en af passagererne altså have fået tildelt et parkeringskort. Men har institutionen et af de gamle blå skilte, så gælder det stadig.http://http://www.handicap.dk/bruger...rkeringskort-1
__________________
KÆRLIG HILSEN
LYNGE
Lynge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2008, 10:48   #6
rose
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 283
Styrke: 16
rose er ny på vejen
Parkeringskort

Tak for alle svar!
Jeg ringer derind.
Men som jeg hører det lidt, skal man være meget handicappet.
Mange tak og mange hilsner.
Rose
rose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2008, 13:10   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
rose godt at du lige ringer derind og nej man behøver ikke at være meget handicappet som har problemer meget ala dine og hun har fået skiltet så man skal søge og prøve uanset hvad man kan jo bliver overrasket
  Besvar med citat
Gammel 13-11-2008, 14:27   #8
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Hej Rose....du kan højest få nej til et parkeringskort, så jeg syntes det er værd at søge. Foruden din læge skal skrive en erklæring, så skal du også selv, på samme erklæring, redegøre for hvorfor du har behov for et parkeringskort.

Det er mit indtryk at Invalideorganisationernes Brugerservice ser bredt på sådan en ansøgning, de skriver b.la i min egen ansøgning.

I vurderingen af en ansøgning om parkeringskort vil patientens diagnose indgå. I vurderingen vil typiske lidelser som deformiteter eller amputationer i underekstremiteterne indgå, men lunge-hjerte-og neurotiske lidelser m.m kan også være afgørende. Problemer med at bære er ikke en omstændighed som i sig selv er grundlag for et parkeringskort. Lægeerklæringen er ikke eneste grundlag for vurderingen af, om patienten kan få udstedt parkeringskort. Patienten skal selv redegøre for forhold, som medfører særlige behov for parkeringskort.

Og sagsbehandlingen er hurtig, jeg fik mit parkeringskort på under 14 dage.

Vh Ingrid.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2008, 21:27   #9
rose
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 283
Styrke: 16
rose er ny på vejen
Parkeringskort

Endnu engang tak for alle svar, så er resten op til mig. . Men jeg har stor tiltro til min læge, han har hjulpet mig i alt indtil videre og han sagde med det samme at jeg ikke var dårlig nok. SÅ...jeg afventer lige og ser, men vil ringe ind til dem så jeg ved besked.
Tak.
Kærlig hilsen
Rose
rose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2008, 13:03   #10
pjuske
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2008
Lokation: fyn Middelfart kommune
Indlæg: 134
Styrke: 16
pjuske er ny på vejen
Hej Rose

Har du fået dit parkeringskort ? jeg har lige netop modtaget mit,sig til hvis jeg kan hjælpe på nogen måde

Pjuske
pjuske er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Parkeringskort FrkM Alt det andet 7 02-06-2013 23:18
Handicap-parkeringskort. ikh Alt det andet 1 22-08-2012 18:50
Ansøgning om handikap parkeringskort Pingu Alt det andet 4 10-02-2012 08:44
jeg har fået handicap-parkeringskort lone t Hjælpemidler til handicappede 12 17-06-2010 20:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension