K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-05-2013, 16:32   #1
Whoppi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2013
Indlæg: 4
Styrke: 0
Whoppi er ny på vejen
Question Feriepenge til gode - på kontanthjælp i afklaring

Hej med jer

Jeg er ny herinde og håber I kan hjælpe mig lidt.

Jeg blev syg efter mange år på arbejdsmarkedet, kom på sygedagpenge, faldt for varighedsbegrænsningen og kom på kontanthjælp, hvor jeg nu er i afklaring til et evt. flexjob.

Sagen er den, at jeg optjente ferie på min gamle arbejdsplads, som jeg ikke har afholdt, grundet min sygdom.
Jeg har derfor mulighed for at søge om mine feriepenge (25 dage), fra forrige ferieår, trods jeg ikke har afholdt ferie.
Her er så spørgsmålet:

Vil jeg blive trukket for alle 25 feriedage i kontanthjælp, eller går de ind og ser på at jeg i størstedelen af perioden var på sygedagpenge, og har det overhovedet nogen betydning, eller hvordan hulen gør de det?

Håber virkelig der er nogen af jer, som kan hjælpe mig.
På forhånd. Tak!
Whoppi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2013, 16:35   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
De går ind og trækker det dag for dag..

Så hvis der er mere end det du får i kontanthjælp om dagen, får du lov til at beholde det..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2013, 17:11   #3
Whoppi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2013
Indlæg: 4
Styrke: 0
Whoppi er ny på vejen
Hej Pip

Tak for svar
Jeg har fået besked fra kommunen om, at de vil fratrække de 25 feriedage, som 25*1,40 =35 dages kontanthjælp. Kan det virkelig passe at det gøres sådan???
Whoppi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2013, 17:54   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Altså de 25 dage regnes som 5 uger, så det er 5 ugers kontanthjælp.. måske er det det deres udregning prøver at vise..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2013, 18:01   #5
Whoppi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2013
Indlæg: 4
Styrke: 0
Whoppi er ny på vejen
Åååååååååårrhhh.....hvor er det sociale system dog tungt! Savner de raske dage på arbejdsmarkedet
Whoppi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2013, 07:13   #6
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Whoppi Se meddelelser
Hej Pip

Tak for svar
Jeg har fået besked fra kommunen om, at de vil fratrække de 25 feriedage, som 25*1,40 =35 dages kontanthjælp. Kan det virkelig passe at det gøres sådan???
Øhh. Den udregning kommunen laver i dit tilfælde stemmer ikke helt overens med dette link
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2013, 08:27   #7
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
http://www.atp.dk/X5/wps/wcm/connect...nge_til%20gode

Essensen er, at man ikke kan få udbetalt feriepenge og offentlige ydelser samtidig.
Læs evt linket.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2013, 11:01   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej, det er ikke meget anderledes end når man arbejder, der får man jo heller ikke løn og feriepenge samtidig.

Det samme med kontanthjælp.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2013, 12:38   #9
Whoppi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2013
Indlæg: 4
Styrke: 0
Whoppi er ny på vejen
Tusinde tak for alle jeres svar....
Pointen med at arbejde og modtage feriepenge under sin ferie, er noget lidt andet end, når man har været "snydt" for en ferie der egentlig er sparet op til, pga. sygdom. Her kommer så muligheden for, at få pengene udbetalt, da sygdom er en gyldig årsag.

Det som forvirrer mig lidt i dette tilfælde er, at jeg har fået forskellige ting oplyst hos Feriekonto og Kommunen, og finder nogen helt 3. svar på nettet, som det link, der er sat ind i denne tråd af @mik16.

Ved nogen af jer om der er en § som helt konkret går ind og laver samme beregning som min kommune, eller?

Jeg vil så nødigt gøre noget forkert, men da pengene er små, og en mulig tvangsauktion på huset rykker nærmere, så er jeg jo selvfølgelig også interesseret i, at få udbetalt mest muligt af dem, på lovlig vis
Whoppi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2013, 13:06   #10
Mulle11
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 101
Styrke: 13
Mulle11 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Whoppi Se meddelelser
Hej med jer

Jeg er ny herinde og håber I kan hjælpe mig lidt.

Jeg blev syg efter mange år på arbejdsmarkedet, kom på sygedagpenge, faldt for varighedsbegrænsningen og kom på kontanthjælp, hvor jeg nu er i afklaring til et evt. flexjob.

Sagen er den, at jeg optjente ferie på min gamle arbejdsplads, som jeg ikke har afholdt, grundet min sygdom.
Jeg har derfor mulighed for at søge om mine feriepenge (25 dage), fra forrige ferieår, trods jeg ikke har afholdt ferie.
Her er så spørgsmålet:

Vil jeg blive trukket for alle 25 feriedage i kontanthjælp, eller går de ind og ser på at jeg i størstedelen af perioden var på sygedagpenge, og har det overhovedet nogen betydning, eller hvordan hulen gør de det?

Håber virkelig der er nogen af jer, som kan hjælpe mig.
På forhånd. Tak!
Hejsa...

Du bliver modregnet i din kontanthjælp, når du hæver dine feriepenge, men hvis du evt. får tilkendt flexjob, og til den tid hæver dine feriepenge, bliver du IKKE trukket. Det er KUN, når man er på kontanthjælp.
Jeg fik mine feriepenge udbetalt i den tid jeg fik sygedagpenge, og helt uden at blive modregnet.
Så desværre har du ingen mulighed for at score lidt ekstra til kassen, så længe du er på kontanthjælp.
Håber snart du får en afklaring

Hilsen
Mulle11
Mulle11 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kontanthjælp vs. Feriepenge. Kio Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 05-08-2013 12:18
Feriepenge på kontanthjælp Nucca Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 14-11-2012 11:32
feriepenge+kontanthjælp fibro Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 02-10-2012 21:30
Kontanthjælp og feriepenge. Susanne M Alt det andet 24 03-04-2012 05:20
Feriepenge til gode. Jette91 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 21 24-01-2012 16:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension