K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-01-2011, 11:12   #11
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Det jeg synes man skal være opmærksom på her, er at dosis udelukkende er sat op for at kunne klare arbejdsprøvning, og det synes jeg personlige er forkasteligt. For som Noob skriver, så vil det være for evigt, og muligt en øgning når der er gået et stykke tid, og for at klarer et job og så ikke kunne noget derhjemme..... det er altså helt forkert.
Hvis det var mig ville jeg sige stop, man skal ikke proppes med smertestillende, for at tækkes jobcentret, det kan skade alvorligt senere, du må simpelthen have din læge med i det her, håber vedkommende kan forstå hvad det er der foregår og kan se det er helt forkert.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2011, 11:26   #12
Garfield
Hvor skulle jeg ellers være
 
Garfields avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 196
Styrke: 14
Garfield er ny på vejen
Suanne det giver jeg dig helt ret, dem der lever med kroniske smerter lever jo dog med at de risikerer at den smertestillende behandling vil øges støt hele livet da man jo bliver imun på et tidspunkt, især når der er tale om dolol og lign præparater, men nej hvis det kun er pga arbejdsprøvningen er det ikke iorden, dog skal man jo lige tage med at har man været ude af arbejdsmarkedet længe vil smerterne øges uanset hvor lidt man laver, når man begynder at være aktiv igen dagligt.
__________________
Elsk mig mest, når jeg fortjener det mindst
for der behøver jeg det mest
Garfield er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2011, 11:41   #13
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Garfield Se meddelelser
Suanne det giver jeg dig helt ret, dem der lever med kroniske smerter lever jo dog med at de risikerer at den smertestillende behandling vil øges støt hele livet da man jo bliver imun på et tidspunkt, især når der er tale om dolol og lign præparater, men nej hvis det kun er pga arbejdsprøvningen er det ikke iorden, dog skal man jo lige tage med at har man været ude af arbejdsmarkedet længe vil smerterne øges uanset hvor lidt man laver, når man begynder at være aktiv igen dagligt.
Og det er lige det der gør det så pokers svært,det med den daglige påvirkning,hvornår er nok så nok.

Jeg må også øge milicin og ned preoter den smule netværk jeg har,for at klare en arbejdsprøvning,men inden den er slut skal man gerne have nået et tåligt nevo men kan leve med i tiden frem,og ikke bare lige til afprøvningen er slut.

Men vil da også tal med din ejen læge om milicin for bruget,og dens påvirkning.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2011, 11:53   #14
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.748
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du skal handle.....

Kære Pingu.

Hvis du føler at jeg er lidt skarp i tonen skal du vide at det IKKE er DIG jeg er skarp over for.

Men nu skal DU handle og melde dig ud af flinkeskolen.....omgående!

Du skal begynde med vores begynderråd.

ALT med kommunen foregår på SKRIFT og hvis din sagsbehandler mener at du bare lige skal op på først 15 timer for at slutte med 30 timer SKAL du bede dette på skrift....... det må jo sidestilles med en handleplan.

Du skal passe på med at sammenligne andres medicinforbrug og virkning.

Men at du beskriver at du er nødsaget til at indtage de mængder medicin samtidig med at du oplyser at mængden forøge og suppleres med morfiagtig smeterstillende....... bare for at tilfredsstille en arbejdsprøvning og din sagsbehandlers skjulte pressen på...... er fuldstændigt uacceptabelt.

Den dosis du nævner er alvorlig!
Samtidig med at du nævner at du har smerter i låret!
Videre nævner du dine 2 finger!

Jeg vil råde dig til omgående at skrive til din sagsbehandler og læge, om dine bekymringer om at forøge din medicin i de mængder for at klare din arbejdsprøvning. Beskrive dine gener samt det du har beskrevet her.

Samtidig beder du om at brevet bliver lagt i din sagsmappe. Og beder sagsbehandleren om det er planen og deres forventninger, at du skal på henholdsvis 15 timer og derefter 30 timer.

Jeg oplever at det ikke er gået op for dig alvoren i din situation med stivgørende operation med efterfølgende smerter. Jeg kan jo tage fejl.

Udover at systemet presser dig til arbejdsmarkedet, hvilket kan være fornuftigt nok......... hvis vi taler om mennesker der kan klare det. Hvad modtager du af hjælp til gen- og vedligeholdstræning?

Læs her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=15813

Brug søgefunktionen, så opdager du at du ikke er den eneste der har fået foretaget en stivgørende operation.

Men hvornår er DIN personlige grænse nået? Hvis nu den dosis du har fået udskrevet nu i skrivende stund, og andre.... læger eller sagsbehandlere...... mener at du skal yderligere op i dosis for at klare din arbejdsprøvning?

Hvornår vil du selv mene at du skal sige STOP!

Bliv ikke ked af mine ord, det er ikke dig jeg er vred på. Men hvor håbløs dårlig kan vi blive til at hjælpe folk i gang her til lands?

Alene Panodil er du oppe på maximum dosis for voksne.

Grunden til sammensætningen af din medicin er at lægen ønsker at få dig dækket i hele smertespektret..... lave....mellem......stærke smerter.

Mange venlige hilsner til dig

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 18-01-2011, 13:03   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Pingu, i min næstsiste arb.prøvning krævede en værkstedsleder, at jeg øgede min medicin, det gjorde jeg så, i et par dage.
Jeg vidste på forhånd hvordan jeg ville blive påvirket af denne øgning, men jeg gjorde det alligevel, for at kunne beskrive det i min dagbog, og for at de ikke skulle kunne sige, at jeg ikke havde forsøgt.

Det samme gjorde jeg i min sidste arb.prøvning, simpelthen fordi, at så var det prøvet.

Nej, jeg er ikke smertefri, men jeg har en fornuftig tilværelse, så længe jeg passer på med ikke at overdrive de daglige aktiviteter.

Når du skriver dagbog går jeg ud fra, at det fremgår af dagbogen, hvordan du bliver påvirket af den øgede medicin.

Har du sendt kopi af din dagbog til sagsbehandleren?

Hvad sb har af forventninger din din præstation skal du hoppe op og falde ned på, det er kun dig der kan mærke hvornår din grænse er nået.

Er du på kontanthjælp eller sygedagpenge?

Når du er i en arb.prøvning er det bedst at møde op hver dag, så vidt du overhovedet er i stand til det, også selvom det betyder, at du straks må henvende dig til din kontaktperson og fortælle, at du har det skidt og går hjem igen.

Det er svært at sige fra, for vi er vant til at blive udsat for mistro og mistænkeliggørelse, og der er da sikkert også mindst ét paphoved der ser skævt efter dig når du går tidligt, for det er sjældent det kan ses på os hvor skidt vi har det, men det er du simpelthen nødt til at sætte sig udover, det er dig og dit liv det handler om.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2011, 13:23   #16
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Pingu, i min næstsiste arb.prøvning krævede en værkstedsleder, at jeg øgede min medicin, det gjorde jeg så, i et par dage.
Jeg vidste på forhånd hvordan jeg ville blive påvirket af denne øgning, men jeg gjorde det alligevel, for at kunne beskrive det i min dagbog, og for at de ikke skulle kunne sige, at jeg ikke havde forsøgt.
Hvis det var mig, så ville jeg have meldt støderen til politi med det samme!
Man skal selv sætte grænser for hvor lang andre vil inddrages i vores liv, imod vores vilje.
Min SB har også prøvet at gøre sig klog og tvinge mig til at tage medicin.
Få dage efter fik hun fra mig en erklæring som hun skulle have skrevet under og som gik ud på, at jeg skulle have en erstatning, hvis jeg fik bivirkninger af medicinen.
Hun har ikke skrevet under og så den potte var ude.

Sidst redigeret af Karo; 18-01-2011 kl. 13:50.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2011, 19:59   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Hvis det var mig, så ville jeg have meldt støderen til politi med det samme!
Man skal selv sætte grænser for hvor lang andre vil inddrages i vores liv, imod vores vilje.
Min SB har også prøvet at gøre sig klog og tvinge mig til at tage medicin.
Få dage efter fik hun fra mig en erklæring som hun skulle have skrevet under og som gik ud på, at jeg skulle have en erstatning, hvis jeg fik bivirkninger af medicinen.
Hun har ikke skrevet under og så den potte var ude.
Nu tror jeg ikke, at man får varige bivirkninger af en ekstra Dolol i døgnet, så jeg tror ikke, at jeg var nået langt med en politianmeldelse, og ved at tage en ekstra om dagen i 2 dage, så var den diskussion uddebatteret.

De fleste, som tager smertestillende har sikkert prøvet, at tage lidt ekstra hvis smerterne har været særligt slemme, forværring af smerter er jo ikke noget der kun forekommer i forb. med arb.prøvning.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2011, 21:44   #18
Pingu
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2010
Indlæg: 43
Styrke: 14
Pingu er ny på vejen
Tak for alle svarene. Jeg syntes virkelig det er en vanskelig at være i dette system, men de kender I jo alle sammen.

Jeg er på sygedagpenge.

Citat:
Det er svært at sige fra, for vi er vant til at blive udsat for mistro og mistænkeliggørelse, og der er da sikkert også mindst ét paphoved der ser skævt efter dig når du går tidligt, for det er sjældent det kan ses på os hvor skidt vi har det, men det er du simpelthen nødt til at sætte sig udover, det er dig og dit liv det handler om.
Den med mistroen er helt rigtig, det samme er det med, at man ikke kan se hvordan jeg har det. Der er ingen der forstår det, for jeg ser altid så godt ud, siger de. Det er også en måde at bevare den sidste rest af selvværd og værdighed, ikke altid at lige en hængt kat.
Hvor er det skønt at høre at du også har følt det sådan, vovse.
Pingu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2011, 21:57   #19
Connie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2008
Indlæg: 190
Styrke: 17
Connie er ny på vejen
Også jeg har været presset til at mangedoble mit indtag af dolol i arbejdsrprøvning. Jeg kunne klare mig med kun at tage 1X50 mg 1-3 gange om ugen, hvor jeg i min arbejdsprøvning kom op på 3x50 mg om dagen - nogle dage med ekstraportion til natten, altså 4 gange.
Man må jo ikke køre bil på det stof, så min mand har måttet forlade sin arbejdsplads 4 dage om ugen i knap en time ad gangen for at køre mig til praktikstedet. Dette har stået på i 7½ måned.

Jeg har informeret kommunen om dette forhold rigtig mange gange, men det er ikke noget, de tager hensyn til overhovedet. Der er bare mere pres, mere pres, mere pres for at komme op i tid.
Connie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2011, 22:12   #20
Pingu
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2010
Indlæg: 43
Styrke: 14
Pingu er ny på vejen
Citat:
Bliv ikke ked af mine ord, det er ikke dig jeg er vred på. Men hvor håbløs dårlig kan vi blive til at hjælpe folk i gang her til lands?
Peter, tak for den venlige opsang, og tak fordi du tager dig tid til at svare. Jeg tager det på ingen måde personligt. Ja, du har ret. Jeg er viklet ind i flinkeskolen - og den er umådelig svær at komme ud af. Men jeg skal nok se at få stoppet.

Citat:
Udover at systemet presser dig til arbejdsmarkedet, hvilket kan være fornuftigt nok......... hvis vi taler om mennesker der kan klare det. Hvad modtager du af hjælp til gen- og vedligeholdstræning?
Jeg få ikke nogen form for hjælp. Jeg afsluttede min genoptræning efter nogle månede, da der ikke var mere at gøre.

Citat:
Men hvornår er DIN personlige grænse nået? Hvis nu den dosis du har fået udskrevet nu i skrivende stund, og andre.... læger eller sagsbehandlere...... mener at du skal yderligere op i dosis for at klare din arbejdsprøvning?

Hvornår vil du selv mene at du skal sige STOP!
Nu, jeg vil gerne sige stop nu, og gå ned i dosis igen. Inden virksomhedspraktikke kunne jeg klare mig med at tage medicin efter behov, og det var noget mindre. Jeg tror nok bare ikke jeg kan sige nej til at tage pillerne og se om jeg så kan arbejde noget mere.

Men jeg vil helst sige stop nu.

Citat:
Jeg oplever at det ikke er gået op for dig alvoren i din situation med stivgørende operation med efterfølgende smerter. Jeg kan jo tage fejl.
Jo, jeg ved såmænd godt det er alvorligt, men jeg føler mig rigtig presset i dette sygedagpenge system, og en meget ubehagelig sagsbehandler i det private firma. Jeg har svært ved at overskue det, og al skriveriet til kommunen (dvs. jeg er udliciteret til en privat aktør) er meget svært for mig. At klare hverdagen, smerterne, min datter og så alt det huslige, er ikke nemt.
Pingu er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Prøv at være fattig en uge: buster Politik og Samfund 25 30-10-2010 23:20
Prøv lige at se her... Hejdien Dit og Dat 4 23-06-2009 23:38
Prøv lige og spørg... mimse Dit og Dat 15 18-06-2009 07:22
Prøv at tage et kig her - justitsmord Hejdien Et godt link! 1 17-12-2007 01:11
Prøv at se her Hejdien Et godt link! 5 20-08-2007 22:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension