K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-10-2010, 15:31   #1
frupia1
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2009
Indlæg: 270
Styrke: 16
frupia1 er ny på vejen
Helt ærligt

Min datter har gået til ridning 3 gange. Efter hver gang har jeg stået med penge og spurgt hvad jeg skylder- men fik hver gang det svar at jeg fik et giro kort.
Efter 3 gange har min datter ikke lyst mere og det ringer jeg og fortæller. Jeg regner så med at der kommer et girokort.

Det gør der ikke men en uge senere ligger der besked på min mobilsvarer at rideskolen er meget skuffet over mig fordi jeg ikke har hentet girokort.

Jeg mailer dertil at de da bare skal sende det,da de jo har fået min add. Får svar tilbage at de ikke havde tænkt sig at betale 5 kr for et frimærke blot fordi jeg ikke gider hente det.
Jeg mailer tilbage at jeg jo altså har 10 km på cykel og jeg foreslår at de ligger frimærkets pris oven i min regning.

Jeg får så endnu et svar at de er meget skuffet over min opførsel som de synes er uanstændig.

I dag får jeg så girokortet med posten . Regningen er pålagt 100 kr i rykker gebyr.

Helt ærligt
frupia1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2010, 15:44   #2
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Gud fri mig vel, den rideskole er da langt ude! De må omgående ha' psykologhjælp.

Håber nogen kommer på banen med gode råd om, hvordan man afviser det rykkergebyr!

Personligt ville jeg ikke betale det rykkergebyr, men blot betale det oprindelige beløb med kort skitsering af hvorfor, blot som du fortæller her i dit indlæg :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2010, 16:08   #3
frupia1
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2009
Indlæg: 270
Styrke: 16
frupia1 er ny på vejen
jeg vil heller ikke

betale det. Og det har jeg mailet til dem
frupia1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2010, 16:47   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Ja jeg ville maile at jeg ikke kan i møde komme deres rykker da jeg ikke rettidig (eller retmæssig) har modtaget en regning for det skyldige beløb på (og så beløbet)
Skulle de være i stand til at bevise de har sendt regningen til mig vil jeg naturligvis betale dem fremsende rykker, men at jeg ikke akter at betale yderlig rykkerskrivelse i ventetiden på beviset for fremsendelse af første regning.

Men at jeg meget gerne betaler det skyldige beløb + de 5 kr frimærke, hvilket er meget storsindet af mig, da normal posedyre hos aller andre firmaer er at de, uden problemer fremsender regninger til deres kunder uden at påberåbe krav om at kunderne betaler frimærkerne.
Men de skal være opmærksomme på at dette er deres sidste chance for at få dækket deres frimærke for første regning.

Neden under ville jeg evt skrive historien oven for, og vedlægge kopi af tidligere mail korrespondance (Og gøre det hver gang, sådan at hvis nu har du alle beviser på det tørre)


Og dog, inden ville jeg ringe til nærmeste advokat og sørge, det jeg rimelig sikker på du kan få vejledning omkring uden at skulle punge ud, du skal se sekretæren kan sikkert svare dig.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2010, 16:51   #5
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Jeg ville trække 100 kr fra beløbet på girokortet og så betale det med det samme, det er jo penge som skyldes for ridetimer og så skrive at rykkergebyret nægter jeg at betale pga....osv
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2010, 20:10   #6
frupia1
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2009
Indlæg: 270
Styrke: 16
frupia1 er ny på vejen
jeg har mailet

at jeg selvfølgelig betaler for ridetimerne men ikke for rykkergebyret da jeg jo ikke før nu har modtaget en regning (det er 2 uger siden hun stoppede med at ride )
Jeg skrev også jeg som bevis havde gemt alle mails.

Har fået svar retur at hun håber jeg selv kan leve med min opførelse
frupia1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2010, 20:44   #7
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Frupia1.

Selvfølgelig kan du det, men spørgsmålet er hvorfor de fremsender et rykkergebyr uden at have rykket.

Måske har de brug for lidt dårligt publicity, så hvem er de?

Vi andre har jo næppe lyst til at være kunder hos nogen, som ikke kan behandle mennesker ordentlig. Må håbe de behandler hestedene bedre.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2010, 21:46   #8
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af frupia1 Se meddelelser
at jeg selvfølgelig betaler for ridetimerne men ikke for rykkergebyret da jeg jo ikke før nu har modtaget en regning (det er 2 uger siden hun stoppede med at ride )
Jeg skrev også jeg som bevis havde gemt alle mails.

Har fået svar retur at hun håber jeg selv kan leve med min opførelse
Rimelig dårlig attitude må man sige.
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2010, 21:56   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hvis du har lyst til at irritere rideskolen kan du betale beløbet af flere gange, f.eks. betale 1/4 af beløbet af gangen.

Hver gang de modtager en indbetaling skal de have fat i deres regnskab, og derfor er det jo møgirriterende, at få beløbet á flere omgange.

Fremgangsmåden er fuldt lovlig, de kan ikke gøre dig en sk**, du har jo vist dig villig til at betale.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2010, 21:57   #10
Tøjvask
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2010
Lokation: århus
Indlæg: 13
Styrke: 14
Tøjvask er ny på vejen
Det er ligner et røveri.....

Synes det fed, du ikke betaler gebyret
Tøjvask er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Helt i vildrede !!! alarm Alt det andet 3 18-11-2010 22:00
Uha.. jeg er helt NY!! Linedk Spørgsmål ang fleksjob 1 21-02-2010 09:34
Helt til grin! Hammershus Politik og Samfund 18 30-04-2009 21:55
Den er helt gal ! Stella Politik og Samfund 0 24-10-2007 10:51
Helt nedtromlet Susanne Jeg er kommet i praktik. 6 06-12-2006 16:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension