K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-10-2011, 16:45   #451
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Ja hvis det var en fleks du var gået efter, havde du jo sikkert fået den for længst, men nårh de skal vel prøve......

Hold fast i din arbejdsprøvning på værksted, Espelunden.

- om det så først bliver til januar, så må det være det, men hensyn til paragraffer tjaa jeg ved det ikke men har al mulig kendskab til at man kører træt i dette ****esystem.

Jeg kan selv blive nødt til at raskmelde mig til min a-kasse, jeg kan ikke stå uden forsørgelse meget længe, øv hvor er det træls.

Dejlig solskins weekend til dig EE
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2011, 17:47   #452
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ej, Jasch det gider jeg ikke at du går med til en raskmelding. Du skal da forlænges, lad os kæmpe videre hvis du vil.

Nå men jeg svarede lige min sagsbehandler tilbage på hendes: "Jeg foreslår, at vi to mødes og drøfter dine muligheder. Jeg indkalder dig snarest muligt til en samtale".

Mit svar:

"Det lyder godt, men kunne du ikke give en dato og et tidspunkt med det samme, så jeg ikke skal rykke ? Du må jo kende din kalender."

He, he, man er jo heller ikke helt bag om dansen vel.

Jasch, vi må redde hvad vi kan i din partshøring. Why not.??
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2011, 19:11   #453
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Kommunen fastholder deres afgørelse fik brev idag, skøn weekend i sigte.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2011, 22:21   #454
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
J

"Jeg foreslår, at vi to mødes og drøfter dine muligheder. Jeg indkalder dig snarest muligt til en samtale."

Det er bare sådan en sætning man kan læse rigtigt surt, kender I det ?
Åååh jo.

Så vidt jeg husker havde de lovet dig, at du skulle i arb.prøvning på Espelunden, konfrontér hende med det.
Hvis du ikke har det på skrift, så se at få en ny aktindsigt, det står sikkert et eller andet sted i sagen.

Og så må du spørge hvad formålet er med "Fokus på angst" i forhold til den arbejdsprøvning på Espelunden.

Medbring kopi af alle relevante lægepapirer, som understøtter din påstand om, at dette kursus ikke er noget for dig.
Aflever evt. et ekstra sæt ved skranken, med begrundelse, mod kvittering.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2011, 23:23   #455
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
som jeg forstå det er det en pakke løsning til folk med angst
først skal man igennem et program, hvor man skal lærer og håndtere sin angst
dernæst i arbejdsprøvning for at fastslå ens arbejdsevne
det er netop det pensionsnævnet har lagt vægt på, fordi de netop kender denne mulighed

så jeg tror desværre ikke der kun bliver lavet en arbejdsprøvning uden "Fokus på angst"
da forløbet netop er lavet til folk med generaliseret angst .
så lige prisen på Espelunden
5000 kr pr uge i 12 uger ialt 60000 kr

så håber din sagsbehandler ser anderledes på det

Sidst redigeret af MTVRV1; 14-10-2011 kl. 23:30.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2011, 08:15   #456
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Mtv, du er så skarp.

Jeg linker lige "kurset" her så I andre kan være med, der er jo nok ikke så mange på min tråd mere efter den er blevet så lang . http://www.gladsaxe.dk/Default.aspx?ID=46862

Mht. pensionsnævnet der skriver de i "knock-outen", det sidste afslag i min sag bl.a.:

"Pensionsnævnet har taget alle udtalelser vedr. din situation i betragtning. Pensionsnævnet har vurderet, at der er tale om en væsentlig funktionsnedsættelse. Der er dog efter Pensionsnævnets vurdering ikke tilstrækkelig dokumentation for, hvilken betydning din funktionsnedsættelse har på din arbejdsevne. Pensionsnævnet vurdere, at en yderligere arbejdsprøvning på f.eks Espelunden vil kunne afklare mere præcist hvilke funktioner, du muligvis vil kunne klare på arbejdsmarkedet. Der kan være andre funktioner end den virksomhedskonsulenten har nævnt i sin rapport."

I det første afslag skrev de bla. også:

"Det Kommunale Pensionsnavn er opmærksom på Deres angsttilstnad, herunder Deres vanskeligheder ved at skulle strukturere en hverdag. Det Kommunale Pensionsnævn finder det derfor nødvendigt at påpege vigtigheden af, at Jobcenteret deltager i forsamtalen med arbejdsprøvningsstedet og herunder sikrer, at De får støtte til at komme frem og tilbage til arbejds-afprøvningsstedet under hele arbejdsprøvningsperioden."

At komme frem og tilbage har jeg dog ikke nogle problemer med og det har jeg talt med min sagsbehandler om. PN har sikkert skrevet det i forhold til angstlidelser som sådan også.

Nå men nu må vi se hvad mine muligheder er. Håber at min sagsbehandler kender lidt mere til Espelunden end hvad hun giver udtryk for.

Det er et flot og dyrt kursus, men synd at stable på benene hvis man ikke holder til ret meget af det.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2011, 09:17   #457
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Jeg troede mere det var en afklaring af hvilke funktioner på arbejdsmarkedet man netop ikke kunne.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2011, 10:54   #458
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Som jeg ser det (har læst på dit link om kurset) kan du måske få svært ved at komme udenom dette kursus.

Hvis du får gennemført, at du skal i arb.prøvning uden kurset, og der så søges fp, så er jeg bange for, at pensionsnævnet straks vil fokusere på, at du ikke har deltaget i kurset.

Og så risikerer du afslag, igen, med den begrundelse, at du måske havde klaret arb.prøvningen bedre hvis du havde deltaget i kurset.

Håber du forstår hvad jeg mener.

Og omvendt, hvis du melder dig til kurset og de så ser, at du ikke er i stand til at følge det, så vil du stå meget stærkere i forhold til en fp-ansøgning.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2011, 15:38   #459
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Spørgsmålet er om kurset på de 3 mdr. reelt inkludere en arbejdsprøvning??

I første omgang har jeg altså sagt fra også da det står til ca. 25 timer ugentligt og for mig ikke ligner en decideret arbejdsprøvning, men mere en "behandlende" form for afprøvning.

Jeg må jo få det møde med min sagsbehandler og få klarlagt hvad det består i. Så håber jeg at hun selv har sat sig noget mere ind i det også og kan forklare mig sagens sammenhæng.

Spørgsmålet er så hvad hun mener med muligheder ?? Pest eller Kolera måske ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2011, 15:44   #460
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
er lige på vej ud af døren

Men nej kursus i 3 måneder og derefter en arbejdsprøvning
så i alt et halvt år eller mere
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension