K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-07-2011, 12:47   #341
Solen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solens avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2010
Lokation: Jylland
Alder: 54
Indlæg: 164
Styrke: 15
Solen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Ja, men nu er det jo sommerferie, så må vi se. Jeg vil gøre mit for at de ikke kommer til at hvile på laurbærerne. Det må afklares hvad jeg kan i forhold til Pensionsnævnets foreskrifter og som MTV skriver så er tid penge i min sag (men det er det jo i de fleste sager ;-))

Første step var at jeg fik svar fra PN 2 mdr. at de havde tænkt sig at svare, nu vil jeg holde jobcenterchefen op på at jeg kommer i afklaring hurtigst muligt, der er ingen tid at spilde.

Tro mig, jeg har mine nedture, men jeg er nødt til at smede medens "jernet er varmt" ellers var jeg jo på arbejdsmarkedet, for den da.
Nej, hurtighed er et relativt begreb i den her verden.
Du må holde dem konstant i gang, så din sag ikke kommer til at ligge i en eller anden bunke i det uendelige.
Solen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2011, 17:06   #342
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Enteneller..

Trist du fik afslag, det fik jeg selv i Onsdags (Også manglende arbejdsprøvning, idet man ikke kan finde et egnet sted)

Skal vi tage hinanden i hånden, og slæbe os gennem den forpu.... arbejdsprøvning, og aftale at vi afklares inden jul?

Jeg frygter den arb.prøvning især fordi mit helbred forværredes sidst, da man ikke evner at overholde ganske simple skånebehov. Måske fordi jeg kun magter at møde op, for at gå hjem igen, idet jeg har konstante smerter. Egen læge nægter desværre at skrive at det er kontraindiceret.

Jeg anker selvfølgelig afslaget, idet jeg ikke mener det er realistisk, at jeg skal blive selvforsørgende med så lav en indsats (læs ingen) og når man ikke magter at finde et egnet sted til arbejdsprøvning/afklaring, så fastholder de mig bevidst i kontanthjælpssystemet

Pøj pøj til dig
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2011, 19:59   #343
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Lizzy,

Er ked af at høre om dit afslag ligeså, du var ellers også på "sikker kurs". Jeg er jo blevet arbejdsprøvet een gang i 2009 i 6 mdr. endda, men pensionsnævnet mener bare ikke at den helt nøjagtigt beskriver min arbejdsevne i forhold til min funktionsevne eller omvendt.

Jeg skal på et erhvervscenter og jeg vil da umiddelbart mene at det heller ikke er helt hensigtsmæssigt at sende dig ud i almindelig virksomhed for arbejdsprøvning, det håber jeg da at de tænker på på dine vegne ? Ellers husk dem på det.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2011, 23:41   #344
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
herudover skal I huske at det ikke/sjælend handler om at de tror at man kan vende tilbage til ordinært arbejde, men at DOKUMENTATON på (manglende)arbejdsevne er nødvendig.

Derfor anbefaler jeg altid prof. steder, når det handler om tilkendelse til fleks eller pension, da det OFTE kun er disse steder at dokumentationen kan blive accepteret fra.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2011, 12:16   #345
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja, der skulle jeg så have været for 2 år siden, men det vidste jeg end ikke

Fik mail hertil morgen fra jobcenteret. Bliver indkaldt til samtale i uge 32 omkring den nye arbejdsprøvning. Pensionsnævnet havde i deres afslag bl.a skrevet at jeg sammen med jobcenteret finde ud af hvordan jeg kom og tilbage fra afprøvningsstedet !!

Jeg talte med min psykiater herom for noget siden og der er jo som han siger mange angst patienter, der kan have problemer her med. Jeg ved at jeg såvidt muligt vil søge at cykle frem og tilbage. Tror at der er ca. 5 km. og det er fint nok for det at tage en bus eller taxa vil være endnu mere stressende for mig. Dog bliver jeg naturligvis også lidt udkørt af turen, men når jeg skal hjem skal jeg jo hjem

Puha ved ikke helt hvordan det skal forløbe. Prøver lige at starte en ny tråd for at få erfaringer fra andre og råd.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2011, 12:25   #346
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
en god idé med en ny tråd

kunne være fint med en tråd om alle erfaringerne, i stedet for det ligger rundt omkring

Men held og lykke med din arbejdsprøvning
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2011, 18:24   #347
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej,

I dag har jeg modtaget flg. brev fra jobcenteret:

"Indkaldelse til jobsamtalte.
Jobcenteret indkalder dig til jobsamtale

Samtalen vi finde sted: Torsdag d. 11/8 kl. 13.00

Ved jobsamtalen skal vi tale om din jobsøgning, samt hvilke muligheder du har for hurtigt at komme i arbejde. "


Tjaaa, det lyder da godt nok hvis man så leder efter et arbejde, men jeg skulle jo til opfølgnings samtale, dette ud fra den mail hvori jobcenterets team leder bekræfter min mail sendt til min tidligere sagsbehandler, mailen derfra lyder som flg:

"Tak for din mail af 15.7.2011 som du ligeledes har valgt at fremsende til Jobcenterchef xx. Jeg kvitterer herved for modtagelsen. Jeg kan til din orientering oplyse at din arbejdsmarkedskonsulent i Jobcentret fra d. 1.8.2011 er xxx. Jeg vil sørge for at du bliver indkaldt til samtale hos hende i uge 32, så i kan drøfte det fremadrettet forløb, herunder henvisning til arbejdsprøvning. Du vil modtage indkaldelsesbrev med posten."

Jeg håber da at førstnævnte indkaldelse relatere til den videre fremdrift af min sag og at vi ikke skal starte "forfra". Mon ikke jeg skal tage hele min sag med til det møde
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2011, 18:37   #348
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du får sikkert en ny sagsbehandler
så skriv en eller 2 sider i stikord om din sag
har endnu ikke mødt nogen ny der har sat sig ind i sagen
hverken læger eller sagsbehandler

du må have held og lykke med din jobsøgning
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2011, 19:14   #349
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Arj helt ærligt altså EE, det må da være en standard skrivelse kommunen sender ud, ellers står det da meget skidt til, med kommunikationen internt på kommunen.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2011, 21:02   #350
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
du får sikkert en ny sagsbehandler
så skriv en eller 2 sider i stikord om din sag
har endnu ikke mødt nogen ny der har sat sig ind i sagen
hverken læger eller sagsbehandler

du må have held og lykke med din jobsøgning
Ja tak, ved heller ikke lige hvad de har gang i. De starter med en opfølgningsmail, der viser at de har styr på tingene og så et standard brev, det får en til at falde fuldstændigt overbord.

Jeg må skrive en mail til dem om samme og ruske lidt op i dem igen igen....
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension