K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-06-2010, 11:10   #131
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
EE..
Dejligt at du nu endelig har talt med din sagsbehandler og at du ved at det "kun" er den der sidste erklæring der mangler..

Du skal ikke spille sej når du kommer til en ny samtale hos psykiater.. - hehe jeg taler af erfaring - så har du brug for pause hver kvarter så holder du pause .. og har du brug for at være dig selv så "beder" du om at gå udenfor..
Husk at det gælder dig og dit fremtidige virke!!

Men er der ikke mulighed for at hvis den psyk. som de vil kontakte skriver at der er ingen behansl. muligheder og tilstanden er varigt osv osv at der vil være nok "bevis" så at de bare skal ryste op med en førtidspension til dig ??

Jeg bliver jo nødt til at følge din sag.. jeg er ca 1 trin bagefter dig.. bare så jeg ved hvordan det evt. kan komme til at blive ...

God weekend.. - og har du brug for at vende pr mail med en udenfor din kreds, så finder du min mailadr under min profil... jeg er der

Kh
Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2010, 19:38   #132
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
du mangler bare ydeligere en special erklæring
som siger ingen behandlings muligheder og lidelse er varrig
helt det samme som mig og den skal netop laves af en uvildig psykiater/læge
når den er lavet hedder det en §18, hvis alså den uvildig psykiater er enig
det er kommunens måde at være helt sikker i sin sag og fuldt lovligt
I mit tilfælde skal det konkluderes at alle behandlings muligheder er udtømt, spørgsmålet er så om de er det, eller om de ser på at det vil nytte at sætte evt. sådanne igang. Der kan jo sikkert peges på meget terapi jeg ikke har deltaget i dag jeg "kun" har gået længere varende hos 2 forskellige psykologer, spørgsmålet er om det er nok til at sige at alle behandlings muligheder er udtømte ??

Jeg har jo allerede været til 3 forskellige samtaler ved 2 forskellige psykiatere mhp. uvildig special lægeerklæring. 1 i forbindelse med lukning af min sygedagpenge i 2007, 1 hos samme psykiater i maj 2009, og 1 i forbindelse med min helbredssikring. Jeg ved hvad det går ud på og denne gang får vedkommende heldigvis også de forskellige rapporter på mig, så håber jeg bare at sagsbehandleren får pointeret hvad hun gerne vil vide. Det er vel ikke altid sådan at psykiater uden videre konkludere ingen behandlingsmuligheder og lidelsen er varig? men det er jo netop det der skal stå.

Vi må se hvad det bliver til, held og lykke til jer også Mtv og Lone, sommeren kommer jo nok på et tidspunkt.

Kh. EE

Sidst redigeret af Enteneller; 19-06-2010 kl. 19:40.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2010, 09:35   #133
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hejsa,

Så har jeg fået indkaldelse til endnu en psykiatrisk speciallægeundersøgelse og denne skulle gerne være den sidste af slagsen i min sag.

På indkaldelsen har min sagsbehandler under punktet "I anledning af Deres sag vedr.":, skrevet "Afklaring af arbejdsevnen. Er det bare standard at de skriver det ? Jeg husker sidst at min sbér der til psykiateren havde skrevet, prognose for arbejdsevnen, vurdering af skåne behov osv. Hvis jeg var hende ville jeg da konkretisere mine spørgsmål, min sag er jo langt henne efterhånden og hun ved jo hvad hun vil vide, hvorfor spørger hun ikke herom ??

Psykiateren får de rapporter, der allerede er lavet på mig forinden og han skulle gerne være det lægefaglige lukkende element i min sag. Jeg har dog svært ved at se hvordan han skulle kunne være det konkluderende element, når min sbér ikke har spurgt direkte hertil. Det kunne være at jeg skulle skrive hende en mail herom?? Måske går hun bare efter en generel revurdering fra en ny uvildig lægefaglig person, så hun kan konkludere, men jeg ved også at hun har haft tendens til at ville have lægekonsulenten i ryggen.

Ja en masse tvivl spørgsmål, det er som i en fodboldkamp, hvor målet står med siden ja næsten bagenden til, så man har meget svært ved at score

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2010, 15:07   #134
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hejsa,

Nå men jeg var jo i midten af juli til den der psykiater, der var "god" ved mig og gav mig ret i at jeg skulle have fred. I dag har jeg så endelig fået fremskaffet en kopi af hans rapport som er sendt til min sagsbehandler.

Han starter med at refferer hvad kommunen skriver de gerne vil vide. De starter med at konstatere nogle facts omkring tidligere undersøgelser og skriver afslutningsvis:

"Der ønskes en psykiatrisk undersøgelse til brug for en yderligere afklaring af om pgl. kan støttes til placering på arbejdsmarkede ordinært eller på særlige vilkår, herunder:
Diagnoser, behandling og prognose.
Der er deskrepans mellem de subjektive klager og de objektive fund"

Med det sidste der tror jeg at kommunen mener at jo klager og fysiske smerter, men at der ingen fysisk sygdom er !!??

Nå men psykiateren fortsætter med at reffererer mit liv og de forskellige konklusioner der er lavet på mig. I hans konklusion skriver han bla.

" Der er forsøgt behandling med hhv. cipralex og cipramil i relevante doser, men jeg mener ikke, at behandlingsmulighederne - i hvertfalt på et hypotetisk plan - er udtømte, men en behandling med et TCA- eller et mere moderne dual-action præparat, burde forsøges som et sidste forsøg på at stabilisere tilstanden.

Hendes arbejdsevne vurderes ved undersøgelsen her som nedsat i betydelig grad, men behandlingsmulighederne er næppe udtømt. Det efterhånden langvarige sygefravær taler dog om en tvivlsom prognose, hvad angår hel eller delvis genvinding af erhvervsevnen.

Jeg har i brev til behandlende psykiater foreslået medicin ændring, som et sidste forsøge på at stabilisere tilstanden.

Jeg vil herefter foreslå, at Jobcenteret om ca. 3 mdr. retter henvendelse til behandlende psykiater og udbeder sig en status.

Den endelige erhvervsprognose kan jeg således ikke udtale mig om med sikkerhed. "


Jeg blev rimeligt skuffet og at læse hans konklusion, jeg syntes ikke han skriver at jeg skal skærmes og have fred som han ellers talte om. Måske er det fordi at det er hans sekretær, som har skrevet rapporten ikke får "det hele" med. Endvidere modsiger han sig selv, fx. "som det sidste forsøg/ stabilisere tilstanden/ behandlings mulighederne er næppe udtømte". Bør jeg kontakts ham omkring dette ? Jeg syntes at det er noget vævende, enten kan der prøves en masse ellers er det sidste forsøg, det virker ikke som om han er helt klar i mælet, vel ?

Jeg ved sku ikke, hvad syntes i ? Nu skal min psykiater udtale sig om ca. 3 mdr. og jeg gider ikke vise ham den seneste rapport, for der er ikke nogle der lægger hovedet på blokken. Det bliver min sagsbehandler der bliver den afgørende faktor i min sag, det er der ikke nogen tvivl om.

Dahm det er hårdt det.
Kh. EE

Sidst redigeret af Enteneller; 04-08-2010 kl. 15:13.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2010, 15:47   #135
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
øh det er jeg ked af at hører

det ligner desværre ikke en lukket bog, på kortsigt
for hvis den medicin du får nu ikke virker, virker det ikke lige frem til sagen bare bliver lukket.

Hendes arbejdsevne vurderes ved undersøgelsen her som nedsat i betydelig grad, men behandlingsmulighederne er næppe udtømt. Det efterhånden langvarige sygefravær taler dog om en tvivlsom prognose, hvad angår hel eller delvis genvinding af erhvervsevnen.

hvis man skal se det med positive øjne, så kan han heller ikke skrive behandlingsmulighederne er udtømte. når han lige har sat dig i behandling
for ud over næppe udtømt, så ser det jo meget svært ud i forhold til arbejdsmarkedet.
det skriver han jo direkte

så tror ikke du får så meget ud af klage over det, men se tiden an.
alså til du skal til ny vudering om 3 mdr.
men synes det er dumt og prøve at skjule noget, det kommer man ikke langt med i den sidste ende.

men er lidt bange for din sagsbehandler nok ikke starter en §18 før de har skrevet behandlingsmulighederne er udtømte.

Sidst redigeret af MTVRV1; 04-08-2010 kl. 15:51.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2010, 15:48   #136
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Sender dig et stort

Ja han siger at det er sidste mulighed og arbejdsevnen er ubetydelig, men der kan måske gøres et eller andet ????.........helt klart man føler han snakker to sprog.

Håber det bedste for dig.
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2010, 20:02   #137
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser

så tror ikke du får så meget ud af klage over det, men se tiden an.
alså til du skal til ny vudering om 3 mdr.
men synes det er dumt og prøve at skjule noget, det kommer man ikke langt med i den sidste ende.

men er lidt bange for din sagsbehandler nok ikke starter en §18 før de har skrevet behandlingsmulighederne er udtømte.
Tak for jeres indlæg. Jeg er såmænd også glad for at være kommet på noget andet medicin, så min afklaring har da været godt for noget. Jeg gider bare ikke at skulle igennem alle mulige præperater for at se om de så virker endnu bedre så jeg er lige til at sende på arbejdsmarkedet.

Jeg tænker hvornår er alle behandlings muligheder så udtømte ? Det har han jo ikke helt skrevet selvom han skriver at medicinen er sidste udvej, det er svært at tolke.

Min sagsbehandler er tilbage fra ferie i næste uge så der vil jeg sende hende en mail om at jeg er startet på medicinen og hvad jeg har aftalt med min psykiater omkring denne. Endvidere vil jeg fortælle hende at jeg endnu ikke har modtaget et eneste dokument under den akt indsigt jeg anmodet om for 6 uger siden. Hun sagde før sin ferie at den blev sendt og der er nu 3 uger siden.

Ja ventetid er der nok af i det offentlige.

Spørgsmålet er hvornår min sagsbehandler vil trække en streg i sandet omkring min sag, nu skal lægekonsulenten lige have det ene og det andet og min psykiater skal vurdere om 3 mdr. som så sikkert også skal vurderes af lægekonsulenten og spørgsmålet er så hvad der skal ske. Vi må se og væbne os med tålmodighed.

EE - der ellers ikke er kendt for at være tålmodig.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2010, 20:41   #138
ikalene
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-07 2009
Indlæg: 23
Styrke: 15
ikalene er ny på vejen
Hej Enteneller!
Puha, jeg føler med dig!
Men måske har du nu en tidsramme :
Tag imod de nye piller. Spis dem,måske virker de. Eller lad være, hvis du ikke tror,
de hjælper.
Vent så 3mdr. og fortæl herefter din psykiater, hvor dårligt, du stadig har det,
selv efter den nye medicinering.( Med mindre miraklet er sket og pillerne virker).
Så har du vist samarbejdsvilje og psyk. må konkludere, at behandlingsmulighederne
er udtømte.
Spørg om tilstanden anses for at være stationær (kronisk) og få dette formuleret
tydeligt i statusattesten til kommunens lægekonsulent.
Desværre er dette måske ikke engang nok.
"Min" kommune har forlangt 3 statusattester siden 1.-8.-08 fra psykiater,
selvom allerede 1.statusattest konkluderede:
"Arbejdsevnen indenfor ethvert erhverv må anses for værende ophørt."
"Alle behandlingsmuligheder er udtømte."
"Tilstanden er stationær."
Min sag skal på teammøde 11.-8.-10.
Den blev opstartet 10.-1.-06.
Ringe trøst, men du er ihvertfald ikke alene om at undre dig over uforståelig sagsbehandling.
Hjertevarme og kampmod fra Ikalene!

Sidst redigeret af ikalene; 04-08-2010 kl. 20:46. Årsag: skrivefejl
ikalene er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2010, 20:50   #139
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej ikalene (og det er du ikke, tro mig)

Jeg glemte lige at tilføje den diagnose sidstnævnte psykiater også har afslutningsvis givet:

Diagnose:
F.32.1 Depressiv enkeltepisode, p.t af moderat grad (kronisk) (insuffient behandlet)

F.62.8 Personlighedsændring efter langvarig arbejdsmæssig belastning.

Udfra dette kan man jo også se at han mener ikke at min depression er godt nok behandlet. Mine anden hoved diagnose ved andre er dog generaliseret angst, men sådan er det jo så bare.

I det møde jeg havde med sidst nævnte psykiater sagde han dog blot at jeg måtte have ro, men ville stå bedre ved at have afprøvet denne medicin. Det er også fint nok for han skriver sidste udvej, men han skriver så også at alle behandlings muligheder ikke er udtømte.

Det er dælme svært.

Hvordan står din sag IKA ?

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2010, 08:20   #140
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Så har jeg skrevet til psykiateren .....

Hejsa,

Ja så har jeg lige fattet en kort mail til psykiateren jeg havde møde med. Hans mail adresse var anført bagerst, så jeg tænkte jeg må lige have afklaret med ham om han mener det ene eller det andet. Læge konsulenten skulle jo nødig sidde og lege gætte leg.

Endvidere har han fuldstændigs undladt at svare på flg. fra jobcenter:" Der er diskrepans mellem de subjektive klager og de objektive fund". Jeg har skrevet til ham at jeg formoder at kommunen her mener, det er jeg klager over fysiske smerter men ikke har fibromyalgi !! På vort møde tilkende gjorde han at den somatisering jeg klager over er psykisk betinget og dette kan være meget svært at behandle. Det har jeg også skrevet til ham om dette ikke også skulle med.

Jeg har forsøgt at være meget kort fattet og bedt ham om ikke at tage det ilde op at jeg kontakter ham vedr. rapporten og pr. mail. Jeg kan bare ikke leve med flere misforståelser fra kommunens side af.

Nu må vi se hvad han svarer

Så fik jeg da gjort mit indtil videre.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension