K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-01-2020, 15:54   #41
Stina1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2017
Indlæg: 63
Styrke: 7
Stina1 er ny på vejen
Afgørelse venter

Tak for dit svar Nørd, det giver mening.

Troede at jeg endelig ville få en afgørelse når jeg nu skal op til rehabiliteringsteamet snart....

Men har fået at vide at deres indstilling skal sendes tilbage til kommunen, som så kan gøre det besværligt gennem at afvise og sende det tilbage til teamet som de så skal tage stilling til og sende det tilbage til kommunen igen

Dette spil kan så tage op til 3 måneder mere inden det endelig bliver afgjort!

Kan denne barnagtige, magtsyge måde at holde folk for nar på virkelig være mulig og kan jeg undgå det?

Hvordan kan det lade sig gøre at kommunen ikke godkender indstillingen da det er dem der sender mig til teamet og de desuden deltager i mødet?

Må afslutningsfasen være så lang og kan man klage over det?
Stina1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2020, 17:31   #42
fatternada
Følger med
 
fatternadas avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2018
Lokation: Sjælland
Indlæg: 150
Styrke: 6
fatternada er ny på vejen
Jeg skal selv snart til Rehab.møde, og jeg har flere gange måtte "slå" SB. i hovedet, og påpege at der manglede vigtige helbredsmæssige attester i min sag, som skulle til teamet.

Det er endda endt med at SB. mente at én attest ikke var nødvendig, og jeg sendte derfor SB. et notat hvori jeg påpegede problemstillingen vedr. den manglende attest, og påpegede at i hele landet klages over fra borgere, at SB.er ikke indhenter de nødvendige helbredsmæssige oplysninger, og at jeg er klar over at denne manglende attest kan få indflydelse på Rehab. teamets indstilling osv.

Jeg har måtte være vågen, og hver gang sendt notat til min sag. Om alle mine notater bliver "brugt" til vurdering ved jeg ikke, men jeg ved så at de ligger der, og at jeg så i yderste nødstilfælde kan få dem med i en evt. ankesag, og dér vil de få indflydelse! Altså, jeg har INDEN sagen blev sendt til teamet, bedt min SB. skriftligt, om at denne sendte HELE = ALLE sagsakter, som teamet får, så jeg kunne godkende og evt. komme med indsigelser.

Jeg forstår så tilgengæld ikke, at når læge, psykolog og psykiater skriver om min tunge psyke, at de alligevel ønsker at jeg skal sidde skoleret til et Rehab. møde. Det er i min verden øredøvende angstprovokerende! ...

Sundhedskoordinator skal være med ind over i din sag, og rådgive din SB: om ALLE relevante dokumenter er indhentet, så du kan få en retfærdig indstilling.

Du kan nok ikke klage, men sende et notat, som du anmoder om bliver lagt i din sag. I klagen kan du påpege den trukne tid osv.

Nu er det bare om at vente, og hold op hvor går tiden tortur agtigt langsomt

Sidst redigeret af fatternada; 29-01-2020 kl. 17:36.
fatternada er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2020, 22:40   #43
Stina1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2017
Indlæg: 63
Styrke: 7
Stina1 er ny på vejen
Det er da helt utroligt at de ikke kan give op så folk kan komme videre i sit liv efter flere år af spildt tid og liv.

Håber at du får et godt møde og en afslutning på det skuespil Fatternada!

Jeg håber også det går uproblematisk for mig for kommer det mere ballade ud af mit møde med teamet låner jeg penge og går til en advokat med dette!
Stina1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2020, 15:29   #44
Stina1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2017
Indlæg: 63
Styrke: 7
Stina1 er ny på vejen
Afgørelse

Efter en lang og sej kamp har jeg så fået bevilliget fleks og kan komme videre i mit liv!

Jeg er lettet, lykkelig og målløs og mit syn på Københavns kommune er forbedret.

Eller var det rehabiliteringsteamet som gjorde det?

Efter højst 5 minutter på mødet fik jeg besked om at jeg var godkendt til fleks og jeg kunne næsten ikke forstå det

Teamet sagde at det var meget pga. mine egne skriftelige udtalelser

Alle mine 117 klager og mails har båret frugt!

Det beviser det er meget vigtigt at maile og dokumentere så meget som muligt når man vil få noget ud af kommunen

Jeg vil hermed sige tak til alle herinde som gennem tiden har hjulpet mig gennem kommentarer og links.

Efter ca.5 år af spild tid er min dokumentation for varig og væsentlig nedsat arbejdsevne endelig godkendt!
Stina1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2020, 17:39   #45
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
En god dag at blive fleksjobber på. Tillykke.



Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 22-02-2020, 17:09   #46
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stina1 Se meddelelser
Efter en lang og sej kamp har jeg så fået bevilliget fleks og kan komme videre i mit liv!
Tillykke med din nye status.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension