K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-07-2012, 23:12   #91
Tob
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2011
Alder: 38
Indlæg: 149
Styrke: 13
Tob er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Hmm nu er jeg forvirret på et andet plan...
...Du gør jo nøjagtigt det samme som os andre...
Ny medicin
Tob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2012, 02:46   #92
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
@ hanspedersen

Du forholder dig overhovedet ikke til hvad jeg skrev , men blander istedet fattigdomsgrænser ind i debatten.
Du går let og elegant uden om de punkter jeg nævnte.

OK du har fundet et land ( USA ) som har dobbelt så mange indbyggere under OECD's fattigdomsgrænse som vi ( ca. 14 % ).
I Danmark er det tilsvarende tal ca. 7 %. ( knapt 350.000 mennesker ).

Hvad er pointen ?
Skal vi sk... på vores fattige , fordi USA har lidt flere ?

Du fremhæver fortsat vores offentlige sundhedsvæsen som noget helt enestående.
Den fes åbenbart ikke ind første gang , så jeg skal da gerne gentage det. Det er ikke enestående.

Næsten samtlige OECD lande har offentligt betalt sundhedsvæsen. Selv uden for OECD er det vidt udbredt. Som eksempler kan nævnes Argentina , Brasilien , Saudi Arabien og Syd Korea.
USA er den kendte undtagelse , ikke reglen.

Du skal lede med lys og lygte , for at finde et land inden for OECD , hvor folk kan sejle deres egen sø , såfremt de rammes af sygdom.
Nogle lande betaler endog også for tandlægebehandling og synsproblemer. Det gør vi ikke her.

Mht. til kontanthjælp er vi heller ikke helt så enestående som du forsøger at foregive.
Det findes selv i et land som Tjekkiet , dog uden krav om leveret modydelse i form af groft underbetalt arbejdskraft som her hjemme.

Arbejdsløshedsunderstøttelse ved du vel findes de fleste steder inden for OECD. Som oftest også her uden krav om leveret modydelse i form af underbetalt arbejdskraft.
Den månedlige ydelse er mange steder højere , og kan desuden fås i en længere periode.

For mig virker du ualmindeligt uoplyst.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2012, 07:05   #93
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Enig...

Citat:
Oprindeligt indsendt af Pyt Se meddelelser
Denne lille artikel syntes jeg er meget godt skrevet..

Enjoy

http://politiken.dk/debat/ECE1691112...-forarger-mig/
Jeg vil endda strække mig til at sige den er genialt godt skrevet...
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2012, 09:13   #94
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
"Tænk sig hvis du bliver syg, så får du sygehjælp gratis, du får penge af staten hvis du mangler penge så du kan leje bolig og købe mad." citat fra hanspedersen.

Der er idag syge, der er havnet på kontanthjælp, som skal vælge mellem medicin og mad.
Så dette udsagn passer ikke!
Syge der ikke får hjælp til kørsel træning oa.

Og dette fordi de ikke er afklaret, og dermed IKKE kan få hjælp under serviceloven.
Jo mere syg du er blevet, jo hurtigere mister du sygedagpengene, og havner på ægtefælleforsørgelse eller kontanthjælp.

Det er derfor uforskammet af dig, at du overhovedet postulere den slags, uden at kende virkeligheden.


"Vi har det så godt her i DK, det er derfor folk konstant brokker sig."citat fra hanspedersen

Se ovenstående!
Hvis den nye reform bliver som udlagt, vil langt flere end de 7.000-9.000(som idag mister sygedagpengene) mennesker havne på en kontanthjælpssats, hvoraf mange vil få store økonomiske problemer, med store konsekvenser til følge.

"Tag ud og se verden og bosæt jer i fattige lande i en årrække, og i vil
se helt anderledes på DK når i kommer hjem til DK, vi bor i PARADIS.".citat fra hanspedersen.

Måske du skulle se dig lidt omkring i DK, fordesværre er du frygtelig uvidende om tilstandene herhjemme i DK.

vh popiae

Sidst redigeret af popiae; 20-07-2012 kl. 10:13.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2012, 11:55   #95
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Det ser da ud til at hanspedersen måske er stået af denne tråd nu.
Han må da have nogle dybtliggende psykiske problemer - og meget svært ved at se ud over egen næsetip.
Rigtig godt gået af jer, der har diskuteret med ham.
Marianne
__________________
Er gift med en syg førtidspensionist - og kæmper fortsat med systemet for retfærdighed i hans sag.
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2012, 13:02   #96
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg bliver bare ked af sådan nogle udtalelser, jeg bor tæt på Sundholm og ser dagligt hjemløse der VIRKELIG IKKE har ret meget at smile af, og at se folk ytre sig om, at man skal skamme sig over at brokke sig og bare smile til verden, så smiler den tilbage, er en DIREKTE hån mod de aller svageste borgere vi har....

At være vidne til, at man bare skal skrue ned for brok knappen og se det hele med positive øjne, er for mig det samme som at lade de svageste i stikken. Mange af dem kan slet ikke magte at brokke sig mere og er blevet for syge til i det hele taget at tænke, så hvis VI ikke skulle have lov til at brokke os og have lov til at diskuterer div reformer der rammer, ikke bare os, men også folk der har det svære end os, hvad dælen vil det så gøre os til?

Danmark kan altid blive bedre og jeg synes det er værd at kæmpe for - hvis vi alle sammen bare sad og smilede dumt uanset HVAD der skete, så ville vi jo slet ikke have brug for de forskellige partier, der jo netop brokker sig på vegne af utilfredse borgere.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2012, 14:25   #97
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Har man Tanzania som benchmark , er den positive indfaldsvinkel selvfølgelig forståelig.
Selv stiler jeg højere.

Jeg var aldrig i tvivl om at der var tale om en troll. Han har lige meldt sig ind på forummet , og giver udtryk for nogle exceptionelt rabiate holdninger målrettet brugerne af selvsamme forum.

Det er tillige min fornemmelse han gemmer sig bag flere brugernavne. Der er kommet påfaldende mange nye brugere til inden for de sidste ca. to måneders tid , med omtrent samme yderligtgående holdninger.

Egentlig gider jeg ikke argumentere med en troll. Min bekymring var mere , at nogle skulle tage myten om det enestående danske ”sikkerhedsnet” til sig.

Argumenterne var i virkeligheden mere henvendt til alle andre.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2012, 15:19   #98
Jonas81
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2012
Indlæg: 82
Styrke: 12
Jonas81 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Hvem siger at man ikke kan være glad for det man har og samtidig brokke sig over et evt forslag som vil gøre det dårligere....

Er man så pludselig et dårligt menneske...Fordi man kæmper for at samfundet skal blive bedre...
Man er naturligvis ikke et dårligt menneske fordi man gerne vil forbedre samfundet. Alle har vel en interesse i at forbedre samfundet.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Jonas81.....

Har du set nogen....og her mener jeg nogen som helst herinde på K10 som har givet udtryk for at det er for dårligt at dem med mellemindkomster får nogle skattelettelser....

Nej det har du ikke....og du ved jo udemærket godt at det er de rige som folk ikke synes burde have mere....og da slet ikke efter 3 gange store skattelettelser inden for de sidste ti år....og da slet ikke når de penge skal komme fra dem som har mindst i samfundet...

Det er en ret nederen måde at debatere på...at man bruger nogle argumenter som man udemærket godt ved ikke holder...#29

Man kan ihvertfald aldrig komme bare lidt videre...da der bare bliver smidt de samme ubrugelige argumenter hele tiden...men måske det er det som er formålet...
Hvem er de rige? Jeg ser en modstand mod at topskattegrænsen hæves og det er jo primært mellemindkomster det kommer til gode. Ja det kommer også de rige til gode, men det er jo peanuts for dem.

Nu er skattereformen heller ikke kun at flytte penge fra overførselsindkomst til rige. Det er et forsimplet billede.

Men vi er da helt enige i, at det er mærkeligt at reducere overførselsindkomster når der er mange andre måder at finansiere skattelettelser på.

Dog vil jeg sige at jeg er lidt uenig i dit præmis om at give noget til nogle. Når politikerne vedtager skattelettelser, så GIVER man dem penge ifølge dig. Næ.. borgerne får bare lov til at beholde flere af deres EGNE penge.

Jeg kan sagtens se rationalet for at de rige skal betale millionærskat og milliardærskat osv.. Det tiltaler retfærdighedssansen hos dem der ikke har så meget. Men er det fornuftigt for Danmark at indføre sådanne skatter?

Der er 2 niveauer af diskussion:

Niveau 1 -> udelukkende at diskutere omfordeling, dvs. hvem får mere eller mindre end andre i en given reform og at de rige skal aflevere flere penge.

Niveau 2 -> udover niveau 1, at diskutere konsekvenser af at forhøje skatter, fx konkurrence evne osv. og diskutere hvordan Danmark kan få penge i kassen og SIKRE velfærdssamfundet.

Der er rigtig meget niveau 1 herinde, og fred med det. Men niveau 2 er en meget vigtig diskussion, fordi vi er jo alle interesserede i at bevare vores dejlige velfærdssamfund.
Jonas81 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2012, 15:44   #99
smækkerlækker
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2012
Indlæg: 165
Styrke: 12
smækkerlækker er ny på vejen
Tror du det er en politisk diskussionsklub, hvor du skal sætte dagsordenen. Det er det ikke.
Og så lige en vigtig pointe. Selvom du ordret citerer LA.

De beholder penge ANDRE har tjent til dem. I øvrigt bor de i et samfund, der har betalt deres uddannelse og deres SU.

Der er mange lande, de piveskidder kan vælge at bo i med lav skat. Og så kan de komme til Danmark, når de bliver syge og skal på sygehuset. Dobbeltmoral.
smækkerlækker er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2012, 16:03   #100
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Åh nej, begynder dén diskussion nu forfra igen?? Troede lige den var uddebatteret i en anden tråd, suk......

Enig med smækkerlækker, der ER altså en del dobbeltmoral forbundet med skattely og det faktum, at man også gerne vil tilbage til DK og mæske sig i de gratis goder.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ingen skattelettelser til arbejdsløse.... Ninja Politik og Samfund 27 27-01-2012 09:58
Dobbelt-op på skattelettelser til de rigeste! buster Politik og Samfund 2 21-06-2010 18:45
skattelettelser ...ha ha ha ville Politik og Samfund 22 04-02-2010 13:42
VK-regeringen, skattelettelser og organsalg. Tante Ana Politik og Samfund 28 17-05-2009 10:20
Pensionister betaler for skattelettelser Stella Politik og Samfund 31 04-09-2007 14:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension