K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-12-2013, 15:17   #1
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Advokat erstatning

Hej

Jeg har lige fået genoptaget min sag ved arbejdeskade styrelsen hvilket er fint

men jeg burde jo nok have en advokat på til sagen, kender nogen herinde en der ku tager noget for, hvis man vinder noget, for vi har ingen penge til en og jeg tror jeg mangler hjælp.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2013, 17:15   #2
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
Hej

Jeg har lige fået genoptaget min sag ved arbejdeskade styrelsen hvilket er fint

men jeg burde jo nok have en advokat på til sagen, kender nogen herinde en der ku tager noget for, hvis man vinder noget, for vi har ingen penge til en og jeg tror jeg mangler hjælp.
Tror ikke det kan lade sig gøre. Prøv at forespørge i nogle advokatfirmaer.
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2013, 17:42   #3
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Brug aldrig fuld valuta, det lyder som et godt tilbud, de tar 10% af alt og de slipper dig ikke men vil også ha noget mere hvis du får fleks eller FTP.

Der er andre erstatningsadvokater.
De skriver breve og holder gang i sagen, men ikke nødvendig vis en større erstatning.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2013, 18:44   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
syntes jeg har læst om nogle herinde der har brugt en mod en hvis procentdel.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2013, 20:43   #5
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Tror ikke du finder nogen der kører en sag uden at få penge til opstartsfasen.

Herudover kan man så komme ud for aftaler hvor man giver et vis procentdel af evt. erstatningsudbetaling.

Med andre ord, jeg tror ikke at du finder en advokat der tager en sag, arbejder gratis og først ser om han/hun kan få noget for sit arbejde når afgørelsen er truffet. En sag kan jo tage flere år.

Jeg kender en sag der nu har kørt i arbejdsskadestyrelsen siden 2006, altså over 7 år, og der er endnu ingen endelig afgørelse. Sagen har været anket, hjemvist og anket igen, ligger nu i Ankenævnet. Jeg tror ikke at man her kunne finde en advokat der ville køre en sag så lang tid uden at vide om han/hun får noget for sit arbejde.
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2013, 18:42   #6
Takecare
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2012
Indlæg: 76
Blog Indlæg: 3
Styrke: 12
Takecare er ny på vejen
Jeg har haft 3 advokat på i min sag, men det endte med at jeg opsagt samarbejde med alle sammen. Jeg var træt af at prikke dem i skuldre,hvergang der skal skrives eller sende noget retur til styrelse inden udløb for fristen. Jeg oplevede mange fejl, jeg fik aldrig information eller opringning fra dem hvad de gør. Jeg har gjordt det nem for advokater ved at vedlægge lønseddel efter årstal, lægepapir i rækkefølge , sat dem så fint i mappe, 3 ens mappe fik jeg lavet som skal sendes til Arbejdsskadestyrelse, Ankestyrelse, også beholdt jeg en til mig selv . Det tog mig 1 måned, med 1 ødelagt printer og brugt en hel masse penge på blækpatroner.

Men de virkede som om de ikke havde nok tid. Personligt møde blever der heller ikke meget af. Tilsidst når jeg havde en god dag, begyndte jeg langsomt at studere love og regler selv via. hjemmeside og her på K10. Nu er det lykkedes mig efter en måneds tid at får samlet love og paragrafer , og principafgørelse som ligene mit. Hvis du kan overskue, kan du prøve se om du kan gør det selv, det er dig der kender din sag bedst. Men min sag er også lidt kompliceret. Hvis de kan se at der kommer for lidt erstatning eller intet ud af din erstatning så er det ikke så meget for at køre din sag. Men måske har jeg bare været lidt uheldig med de advokater, det skal ikke skræk dig fra at finde en. Jeg vil gerne dele min oplevelser.

Jeg har også genoptage min sag og jeg sidder nu alene og gør tingene selv, selvom det er udmattende.
Jeg fik mengodtgørelse og mangler nu erhvervsevnetab som er hos ankestyrelse, og genoptagelse hos ask pga. forværring.

Held og lykke , håber du kommer igennem sagen. Nu kender jeg ikke din sag, men der står love og regler, eller kig i princip afgørelse , hvergang du støder på noget fra nettet som du kan bruge , som ,muligvis du kan bruge til at agumenteret i din sag så skal du kopier teksten paragrager , den kan du bruge til at forklare dig frem så du kan får medholdt i din sag.
Ask skimter kun tingene hurtig igennem, du kan risikere at får forkert afgørelse, og sagen kommer videre til Ankestyrelse. Det tager tid alt sammen.
Takecare er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2013, 11:37   #7
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg havde 1 advokat gennem flere år....super dygtig..

en af afgørelserne blev anket og tog 1.5 år -tålmodighed....

hun kørte ALT for mig fra 1 dag -næsten...til jeg var ftp og så den ene sag i ankestyrelsen...'

kommunedelen kørte hun også.,..men FORDI det var en arbejdsskade søgte jeg ved ask om advokat betaling og det fik jeg - minus kommunedelen..

jeg tror jeg betale 5 gange i de 6 år jeg har haft hende - det er der forskel på..de sendte ikke regning ud hele tiden...hende her kørte på timeløn og ja det løber hurtig op.,.men jeg foretrak timeløn fremfor procent sats...

jeg bor næsten ved grænsen - hende i århus...har aldrig mødt hende..men alt har fungeret fint..tlf,mail og post..

men kig dig godt for...ikke alle advokater er ikke lige fair og tænker mest på penge eller andre sager - så kig dig for..

held og lykke

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2013, 12:18   #8
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
En asvokat er jo alt andet lige en selvstændig erhvervsdrivende, som sælger sine ydelser på den ene eller anden måde. Tror du skal være heldig, hvis du kan finde een, der agerer rent socialt uden betaling. Det burde ikke være nødvendigt med tilkøb af advokat. Mange har haft gode resultater ud af det og andre det modsatte. Håber din sag kører lige efter bogen uden omkostninger for dig.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2013, 21:15   #9
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
min var ansat i en landboforening vi er medlem af,,,jeg frygtede ikke noget og følte mig ikke snydt,,

og betalte heller ikke så meget som normalt grundet medlemsskabet,,,'
de har et kontor i århus der kører sager for alle landmænd i Jylland

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2013, 22:09   #10
Klukdad
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-09 2012
Indlæg: 129
Styrke: 12
Klukdad er ny på vejen
JJsonn, Må man spørge hvad sagen omhandler !?
Klukdad er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension